Jakie turbo do Passat B4 AFN

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Mac
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 198
Rejestracja: śr kwie 11, 2007 02:19
Lokalizacja: mazury
Auto: Mk2 Tdi
Silnik: AFN
Kontakt:

Jakie turbo do Passat B4 AFN

Post autor: Mac » czw mar 12, 2009 11:14

mam kilka pytan do forumowiczow ktorzy bawili sie w tunig silnikow tdi AFN,jakie turbo mozna zamontowac zamiast seryjnego VNT15 bez brzerobek(jakie oznaczenie turba i z jakiego motoru,kod silnika),czy np.warto zmienic oprogramowanie w kompie i czy nie zameczy to orginalnej turbiny?na ile koni bezpiecznie.Wrazie czego jaki intercooler najlepiej pasuje oczywiscie wiekszy!dla pomocnego dobre piwko :pub:
chipy z allegro nie wchodza w gre bo juz to przerabialem! :grrr:
Ostatnio zmieniony czw mar 12, 2009 15:46 przez Mac, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
sagon
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 868
Rejestracja: wt lis 04, 2008 16:28
Lokalizacja: RP
Kontakt:

Post autor: sagon » czw mar 12, 2009 15:40

Kolego możesz tam założyć dwie turbiny.

Pierwsza,to Garrett GT 1749VA turbina dzielona od silników AWX-AVF 130 koni na pompowtrysku.Występowały takie w passatach i audi.


Obrazek

Druga,to turbina firmy KKK o numerze 03G 145702H V350.
Jest to turbina od silnika z audi BRD 2.0 tdi 170 koni.

Obrazek

Ale sama zmiana turbiny niewiele ci da.Trzeba to będzie wystroić.
Sugerowałbym zakup tej garretta,gdyż jest tańsza i łatwiejsza w zakupie.

Obrazek

[ Dodano: 12 Mar 2009 14:46 ]
Mac pisze:,czy np.warto zmienic oprogramowanie w kompie i czy nie zameczy to orginalnej turbiny?na ile koni bezpiecznie
Warto zmienić,bo poprawią się osiągi autka i spalanie trochę się zmniejszy.Po sofcie taki AFN z reguły wypluwa 140 koni i około 310 niutów.
UNT 15 wytrzymują takie modyfikacje bez trudu.Jednak żywotność takiej turbiny po sofcie zależy głównie od jej kondycji.


AFN 165,5@380,8

Awatar użytkownika
Mac
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 198
Rejestracja: śr kwie 11, 2007 02:19
Lokalizacja: mazury
Auto: Mk2 Tdi
Silnik: AFN
Kontakt:

Post autor: Mac » sob mar 14, 2009 20:02

dzieki kolego,a te turbiny ze 130km byly chyba tez z opcja montarzu przewodu na opaske?czy tylko na zatrzask?a co do intercoolera masz jakas opcje?



Awatar użytkownika
sagon
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 868
Rejestracja: wt lis 04, 2008 16:28
Lokalizacja: RP
Kontakt:

Post autor: sagon » sob mar 14, 2009 20:22

Od 130tki tylko na zatrzask.Co do coolera,to możesz zapodać coś takiego jak poniżej.

[ Dodano: 14 Mar 2009 19:23 ]
http://www.re5pect.pl/index.php?product ... rod_id=343


AFN 165,5@380,8

Awatar użytkownika
Mac
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 198
Rejestracja: śr kwie 11, 2007 02:19
Lokalizacja: mazury
Auto: Mk2 Tdi
Silnik: AFN
Kontakt:

Post autor: Mac » pn mar 16, 2009 08:22

bo widzialem na allegro z tym oznaczeniem co na zatrzask ale na normalnie zakladany przewod!!!mozliwe?a wrazie czego jaki koszt redukcji?kupic raczej nie mozna-pewnie tylko trzeba by dorobic?



arwam

Post autor: arwam » pn mar 16, 2009 10:15

jeśli chciałoby Ci się trochę pobawić to możesz założyć turbo GT2052V z passata 2.5TDI V6
będzie z zapasem na 200KM do tego wtryski 230 i masz na pompie 10mm jakieś 160-170KM po zmianie pompy na 11mm 200KM stoi przed tobą otworem.
Tylko tak jak kolega wyżej pisał obowiązkowo FMIC



Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » pn mar 16, 2009 10:24

Mac, gotowe redukcje/przejsciowki sprzedawal ktos na forum - musisz poszukac. Dobrze by bylo zebys przed zakupami zastanowil sie co chcesz osiagnac i jaki masz budzet bo z samego powietrza nie zrobisz mocy... musisz pomyslec tez o ukladzie wtryskowym i oczywiscie strojenie na koniec.
Ostatnio zmieniony pn mar 16, 2009 10:27 przez zaprzal, łącznie zmieniany 1 raz.


[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]

Awatar użytkownika
yaroz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 296
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 14:10
Lokalizacja: SZO
Kontakt:

Post autor: yaroz » sob maja 09, 2009 20:49

sagon pisze:turbina od silnika z audi BRD 2.0 tdi 170 koni.
Co do takiej turbinki obowiązkowo jest jeszcze potrzebne? Wystarczy FMIC i Virus?? Czy jesczcze wymiana wtrysków i rzeźba w samym silniku??


Obrazek
pwrd by COMPsport 154,6KM i 334,6Nm :satan:
Mój VWóz viewtopic.php?f=91&t=207197" onclick="window.open(this.href);return false; SPRZEDAM

Awatar użytkownika
sagon
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 868
Rejestracja: wt lis 04, 2008 16:28
Lokalizacja: RP
Kontakt:

Post autor: sagon » sob maja 09, 2009 23:03

Turbo od BRD,to już baza pod grubsze mody.Obowiązkowo 216tki FMIC i strojenie.
Rzeźby za wiele nie ma.Ta turbinka pasuje Idealnie.
Warto wymienić też kolektor ssący na taki od AWXa,lepiej się wtedy cylindry napełniają,a to skutkuje lepszą dynamiką.


AFN 165,5@380,8

Awatar użytkownika
yaroz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 296
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 14:10
Lokalizacja: SZO
Kontakt:

Post autor: yaroz » ndz maja 10, 2009 09:26

A co ze sprzęgłem?? Seryjne da rade czy też do wymiany ??

Czym się róznią te turbiny BRD:

1. 03G 145 702 H (03G145702H) V350

2. 03G 145 702 H (03G145702H) V360
Ostatnio zmieniony ndz maja 10, 2009 09:31 przez yaroz, łącznie zmieniany 1 raz.


Obrazek
pwrd by COMPsport 154,6KM i 334,6Nm :satan:
Mój VWóz viewtopic.php?f=91&t=207197" onclick="window.open(this.href);return false; SPRZEDAM

Awatar użytkownika
sagon
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 868
Rejestracja: wt lis 04, 2008 16:28
Lokalizacja: RP
Kontakt:

Post autor: sagon » ndz maja 10, 2009 13:16

Szczerze,to nie wiem.Wyglądają na identyczne.
Co do sprzęgła,to mój dwumas jakoś sobie radzi przy 380 niutkach.
Generalnie do 350 niutów dają sobie radę.
U Ciebie jest ciężka buda,więc nie wiadomo jak się będzie zachowywało powyżej tej wartości.


AFN 165,5@380,8

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » pn maja 11, 2009 12:39

Mac pisze:jakie turbo mozna zamontowac zamiast seryjnego VNT15 bez brzerobek(jakie oznaczenie turba i z jakiego motoru,kod silnika),czy np.warto zmienic oprogramowanie w kompie i czy nie zameczy to orginalnej turbiny?na ile koni bezpiecznie.Wrazie czego jaki intercooler najlepiej pasuje oczywiscie wiekszy!dla pomocnego dobre piwko :pub:
na początek shamuj serie i zrob chiptuning

jak Ci bedzie mało to wtedy wtryski 216 i dalej turbo AWX i FMIC

bez wymiany wtrysków to 140KM max... wymiana turbo za dużo nie pomoże bo ogranicza Cie wydajność układu wtryskowego a konkretnie wtryski

tematów tego typu sa na forum i w sieci setki..



Awatar użytkownika
yaroz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 296
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 14:10
Lokalizacja: SZO
Kontakt:

Post autor: yaroz » pn lis 02, 2009 20:57

cowboy pisze:jak Ci bedzie mało to wtedy wtryski 216 i dalej turbo AWX i FMIC
A nie lepiej wszystko od razu żeby nie płacić pare razy za dostrajanie po montażu wtrysków, potem turbiny itd. ?? Ciekaw jestem ile można wyciągnąć z takiego config'u: wtryski 216 i turbo od silnika BRD??


Obrazek
pwrd by COMPsport 154,6KM i 334,6Nm :satan:
Mój VWóz viewtopic.php?f=91&t=207197" onclick="window.open(this.href);return false; SPRZEDAM

Awatar użytkownika
Byku21
Forum Master
Forum Master
Posty: 1994
Rejestracja: śr cze 25, 2008 19:29
Lokalizacja: TSK 54HH
Kontakt:

Post autor: Byku21 » wt mar 16, 2010 22:46

bez wymiany wtrysków to 140KM max
mylisz się kolego,można więcej na seryjnej pompce i wtryskach wycisnąć tylko,że czarna chmura za nami będzie jeździła,ale jest to możliwe w naszych silnikach i sprawdzane było...


Sprzedam tłokorozdzielacz z falą z pompy 11mm

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 112 gości