Strona 1 z 2

problem z przestawiającym się rozrządem

: wt mar 10, 2009 16:15
autor: adasko132
w moim aaz ecie po przejechaniu około 200 km przestawił się rozrząd a mianowicie wał korbowy o jakieś 2 zęby względem wałka rozrządu i pompy wtryskowej . Co to za przyczyna ponieważ ustawiłem go ponownie . Po ponownym ustawieniu z okolic głowicy dochodzą metaliczne dźwięki jak tylko dodaje gazu

: wt mar 10, 2009 16:17
autor: Marcin_87
za wczesny kąt wtrysku paliwa masz

: wt mar 10, 2009 16:39
autor: adasko132
ok to metaliczny dźwięk a skąd te przestawianie się rozrządu

: wt mar 10, 2009 16:45
autor: Marcin_87
pasek słabo naciągniety lub moze koło sie giba no ale to ten gorszy scenariusz

: wt mar 10, 2009 16:48
autor: adasko132
kolego te koła to gibają mi się ze 4 lata

[ Dodano: 10 Mar 2009 15:54 ]
a co do naciągnięcia paska to bym raczej się skłaniał że nawet za mocną naciągam

: wt mar 10, 2009 16:58
autor: mariusz75
A czy śróba od koła wałka rozrządu dobrze dosiągnięta

: wt mar 10, 2009 17:00
autor: Marcin_87
no to jak raz ci przeskoczył to sytuacja moze sie powtórzyć i wtedy moze nie skonczyc sie na przeskoku tylko na spotkaniu zawora z tłokim ale to chyba wiesz

: wt mar 10, 2009 17:01
autor: adasko132
ja jej nigdy nie odkręcałem

[ Dodano: 10 Mar 2009 16:11 ]
ale czy myśli że jak nie odkręcałem to przez cztery lata by się samo zluzowało auto sprowadziłem z holandii a raczej tam niema tylu grzebaków co u nas

: wt mar 10, 2009 17:38
autor: roro84
no to jak ci sie koła giabają to polecam zrobić je jak najszybciej, po jakimś czasie gibania rozciąga sie do momentu zerwania bądź ukręcenia śruba trzymająca kólko od rozrządu, przerabiałem to u siebie po jakimś czasie śruba sie ukręciła

: wt mar 10, 2009 17:44
autor: adasko132
kolego a jakie koszty są wymiany śruby plus małego koła zębatego chodzi o koszty gratów

[ Dodano: 10 Mar 2009 16:52 ]
i jeszcze jedno jak chcę opóźnić zapłon to pompę odchylam od silnika czy kładę ją na silnik

: wt mar 10, 2009 17:55
autor: roro84
koło i śruba nie są drogie, na intercars koło od 50-do 120 zł, śruba jakies 20 zł, a wymiana nie wiem bo sam robiłem, ale przy wymianie jeszcze trzeba zobaczyć jak końcówka wału wygląda bo może być już wpust rozbity i wtedy koszty troche wieksze

: wt mar 10, 2009 17:58
autor: Marcin_87
musisz ja odsunąć

: wt mar 10, 2009 18:04
autor: adasko132
to jak odsuwam to rzuca motorem że mało z ramy nie wypadnie

: wt mar 10, 2009 18:54
autor: Neoarti
miałem kiedyś identyczny przypadek po długich poszukiwaniach okazało sie ze wał korbowy jest wyrobiony i przy gaszeniu były luzy powodujące odkręcanie się śruby mocującej dolne koło rozrządu a w konsekwencji przestawianie sie rozrządu