Strona 1 z 2

Sprzeglo w AFN

: pn mar 09, 2009 20:25
autor: sargon
Witam!
W moim VW konczy sie sprzeglo i wymiana jest nieunikniona. Przejrzalem forum i z tego co wyczytalem to jest na 100% dwumas.
Sam sie na pewno za to nie zabiore wiec pojezdzilem po okolicznych mechanikach a ci z kolei mowili mi ze na 100% jest zwykle...
Znalazlem sprzeglo dwumasowe za jakies 1500 zl a oni mowili mi ze material do mojego spokojnie za 500 zl mi zalatwia.
Wiec pytanko jak to w koncu jest? Roznica jakby sie nie patrzec duza (cena)
Na pewno niejeden posiadacz AFNa wymienial juz sprzeglo i prosilbym o sprostowanie tego...

Z gory dziekuje
Pozdrawiam!!

: pn mar 09, 2009 20:43
autor: To_mas
dwumas jest

: pn mar 09, 2009 20:53
autor: italiano_83
A kolega cale sprzęgło będzie wymieniał z kołem zamachowym??? Dwumasowe jest koło zamachowe!!!! :satan: AFN takie posiada. Niech kolega znajdzie tarcze sprzęgłową do AFN , sprawdzi jak się ma docisk, jeśli potrzeba to zregenerować, albo zapodać nowy i łożysko wyciskowe nowe. I będzie ok- po warunkiem że koło zamachowe (dwumasowe w tym przypadku) ma się dobrze :bigok:

: pn mar 09, 2009 21:05
autor: roman58
Regeneracja koła dwu masowego do każdego typu.

tel;513-148-109 , 509-273-839
http://moto.allegro.pl/my_page.php?uid=4418032

: pn mar 09, 2009 21:28
autor: manek271
sargon pisze:Witam!
W moim VW konczy sie sprzeglo i wymiana jest nieunikniona. Przejrzalem forum i z tego co wyczytalem to jest na 100% dwumas.
Sam sie na pewno za to nie zabiore wiec pojezdzilem po okolicznych mechanikach a ci z kolei mowili mi ze na 100% jest zwykle...
Znalazlem sprzeglo dwumasowe za jakies 1500 zl a oni mowili mi ze material do mojego spokojnie za 500 zl mi zalatwia.
Wiec pytanko jak to w koncu jest? Roznica jakby sie nie patrzec duza (cena)
Na pewno niejeden posiadacz AFNa wymienial juz sprzeglo i prosilbym o sprostowanie tego...

Z gory dziekuje
Pozdrawiam!!
wiec tak,robilem u siebie sprzegielko wiec widzialem ze napewno jest dwumasowe,wiec kupujesz zestaw (docisk + tarcza ) i wymieniasz jesli oczywiscie dwumas jest caly,jesli nie to polecam inne rozwiazanie niz regeneracja kola dwumasowego mianowiie zmiana na jednomasowe sprzegielko kupujesz kolo zamachowe od silnika 1.9 tdi o oznaczeniu 1Z (jakies 100-150 zl) do tego tarcze i docisk od golfa vr6 (nie orientuje sie w cenie takiego zestawu) i masz super sprzegielko ,ostatnio na gieldzie ktos sprzedawal taki zestawik ,wydaje mi sie ze to najtansze rozwiazanie, a ty zrobisz jak uwazasz ,powodzenia pozdrawiam :grin: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=203389 tu mozesz troszke o tym poczytac :grin:

: pn mar 09, 2009 22:05
autor: sargon
italiano_83 pisze:A kolega cale sprzęgło będzie wymieniał z kołem zamachowym??? Dwumasowe jest koło zamachowe!!!! :satan: AFN takie posiada. Niech kolega znajdzie tarcze sprzęgłową do AFN , sprawdzi jak się ma docisk, jeśli potrzeba to zregenerować, albo zapodać nowy i łożysko wyciskowe nowe. I będzie ok- po warunkiem że koło zamachowe (dwumasowe w tym przypadku) ma się dobrze :bigok:
hmm...a powiedz mi kolego jak sprawdzic w jakim stanie jest kolo zamachowe?

poki co sklaniam sie do przerobki na jednomasowe sprzeglo...

: pn mar 09, 2009 22:25
autor: italiano_83
sargon, a tego to ja nie wiem :twisted: Może któryś z zacnych kolegów będzie miał wiedzę na ten temat :grin: Przykro mi, że nie potrafię pomóc :prayer: :prayer: :prayer:

: pn mar 09, 2009 22:27
autor: sagon
sargon pisze:poki co sklaniam sie do przerobki na jednomasowe sprzeglo...
Trafna decyzja...

: pn mar 09, 2009 23:10
autor: To_mas
sagon pisze:sargon napisał/a:
poki co sklaniam sie do przerobki na jednomasowe sprzeglo...

Trafna decyzja...
moze i trafna ale licz sie z tym ze moze Ci rozrusznik nie spasować...

: pn mar 09, 2009 23:28
autor: sargon
moze? tzn co masz na mysli? w jednomasowych jest inny niz w dwumasowych? czy poprostu moze byc inny?

wybaczcie jesli zadaje glupie pytania ale nie bardzo sie znam a chcialbym wiedziec na co sie pisze ;)

: wt mar 10, 2009 00:04
autor: To_mas
sargon, tutaj mozesz sie dokształcić trochę: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... za+g60+vr6

: wt mar 10, 2009 18:45
autor: manek271
hmm...a powiedz mi kolego jak sprawdzic w jakim stanie jest kolo zamachowe?
Z tego co sie orientuje to ruszasz kolem zamachowym w prawo i lewo i sprawdzasz ile ma luzu,luz obiczasz na ilosc zebow :grin: ale to jest metoda zaslyszana od kolegi ktory mowil ze max luz to 5 zebow,ale nie znalazlem potwierdzenia tej teorii na paperze zapisanej :grin: pozdrawiam :grin:

: wt mar 10, 2009 21:52
autor: paweloli007
To jak jest z rozrusznikami w AFN... Czy pasuje rozrusznik od afn na koło od g60?? Tak czy nie czy zależy??:P no i następne czy tarcza z dociskiem od g60 przeniesie spokojnie 360Nm?? Czy wtedy tarcza musi być już od Vr??

: wt mar 10, 2009 22:36
autor: sagon
paweloli007, koło będzie od 1Z,tarcza i docisk od G60.Więc jeżeli kolo zamachowe od 1Z,to rozrusznik będzie pasował.
Inne rozruszniki występowały tylko w silnikach wzdłóżnych.