auto gaśnie w czasie jazdy, proszę o pomoc!!

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
milosz884
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 111
Rejestracja: ndz gru 21, 2008 19:29
Lokalizacja: Bystrzyca Kłodzka
Kontakt:

auto gaśnie w czasie jazdy, proszę o pomoc!!

Post autor: milosz884 » ndz mar 08, 2009 20:51

Witam,
Mam spory problem i nie wiem co robić :(
Mianowicie silnik gaśnie mi w trakcie jazdy. Odpalam auto, przejade kilka minut jak silnik zaczyna nabierać temperatury, w pewnym momencie ciach......i auto gaśnie mi na środku drogi, jest to bardzo niebezpieczne. Byłem u mechanika, który zauważył że mam uszkodzoną taką plastikową gruszkę ciśnienia. Po wymianie autko wyjechało z warsztatu i normalnie jezdziło. Dziś wieczorem odpaliłem i po kilku minutach znowu zgasło :/
nie wiem co robić.........
komputer wykrył błędy w układzie ciśnienia, możliwe że chodziło o tą wymienioną gruszę.
Dodam, że po tym jak mi auto zgaśnie to przez od 2 min nie mogę go odpalić, kompletnie zdławiony i dopiero po tym czasie moge jechac dalej.... i znowu gaśnie :/



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » ndz mar 08, 2009 20:58

ale coś jeszcze zauważyłeś ? czy po zgaśnięciu kontrolka świec po włączeniu ponownie zapłonu zapala się ?



Awatar użytkownika
milosz884
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 111
Rejestracja: ndz gru 21, 2008 19:29
Lokalizacja: Bystrzyca Kłodzka
Kontakt:

Post autor: milosz884 » ndz mar 08, 2009 21:09

damcio151, po zgaśnięciu silnika nic dodatkowo dziwnego nie zauważam, nie jestem pewien ale jak zjadę na bok, wyjmę na chwile kluczyk, ponownie zapalam to kontrolki wszystkie palą jak zawsze, ale dopiero po ok 2 minutach auto wkońcu załapie i mogę jechać kawałek dalej.
Może to być wina świec? Na zimno pali bez problemu, to się dzieje jak silnik zaczyna nabierać temperatury, nie znam się na tym dlatego liczę na waszą fachową jak zawsze pomoc
Podejrzewam może przepustnice??
Ostatnio zmieniony ndz mar 08, 2009 21:12 przez milosz884, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
Cinek
_
_
Posty: 1738
Rejestracja: ndz lis 28, 2004 14:52
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: Cinek » ndz mar 08, 2009 21:21

milosz884 pisze:Podejrzewam może przepustnice??
to może podjedź do mechanika, niech sprawdzi bo w dieslu raczej przepustnicy nie ma
jaki silnik? pompa czy pompowtrysk?


viewtopic.php?f=86&t=432970 końca nie ma nigdy...

Awatar użytkownika
milosz884
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 111
Rejestracja: ndz gru 21, 2008 19:29
Lokalizacja: Bystrzyca Kłodzka
Kontakt:

Post autor: milosz884 » ndz mar 08, 2009 21:47

Cinek, to jest mk4 97r. 90KM TDI
jak bylem u tego mechanika to przełączył taką zawleczkę i mruknął "przepustnica dobra" :D
Jak juz wcześniej pisałem, nie znam się zbyt dobrze, poza tym kupiłem to auto w grudniu za naszą zachodnią granicą. Jak wy mi nie powiecie co to może być to Ci pseudo mechanicy każą mi po kolei wszystko wymieniać :/ na co mnie nie stać w chwili obecnej
Ostatnio zmieniony ndz mar 08, 2009 21:49 przez milosz884, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Cinek
_
_
Posty: 1738
Rejestracja: ndz lis 28, 2004 14:52
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: Cinek » ndz mar 08, 2009 21:55

zacznij od zmiany mechanika i podpięcia pod kompa. skąd jesteś ?bo moze masz koło siebie jakiegoś kolege z forum, co sie zna troche


viewtopic.php?f=86&t=432970 końca nie ma nigdy...

Awatar użytkownika
milosz884
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 111
Rejestracja: ndz gru 21, 2008 19:29
Lokalizacja: Bystrzyca Kłodzka
Kontakt:

Post autor: milosz884 » ndz mar 08, 2009 21:59

Poszukuję dobrego fachowca z Kłodzka/okolic, który pomoże mi rozwiązać ten problem



Awatar użytkownika
homsky
VW Baron
VW Baron
Posty: 3307
Rejestracja: pt lis 11, 2005 20:03
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: homsky » ndz mar 08, 2009 23:39

milosz884, podjedź do nich to ci pomogą : http://soft-tuning.pl/kontakt.html

P.S. Uzupełnij swój profil , wpisz jaki masz silnik oraz skąd jesteś , tak bedzie na przyszłośc łatwiej (szybciej) ci pomódz
Ostatnio zmieniony ndz mar 08, 2009 23:42 przez homsky, łącznie zmieniany 1 raz.


[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
milosz884
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 111
Rejestracja: ndz gru 21, 2008 19:29
Lokalizacja: Bystrzyca Kłodzka
Kontakt:

Post autor: milosz884 » ndz mar 08, 2009 23:51

Dzięki homsky, jutro zadzwonię i zdam relację na forum



grinio
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 126
Rejestracja: pn lis 27, 2006 18:34
Lokalizacja: Piwniczna

Post autor: grinio » pn mar 09, 2009 09:38

Sprawdz czy w momenie jak nie możesz zapalić po przekręceniu zapłony mignie ci kontrolka świec żarowych. jak nie to winny jest na 99% przekaźnik świec żarowych 109. poszukaj takiego temato o przeksźniku 109. Też miałem z nim problemy i objawy by pasowały. Ewętualnie kostka stacyjki.
Pozdrawiam



Awatar użytkownika
milosz884
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 111
Rejestracja: ndz gru 21, 2008 19:29
Lokalizacja: Bystrzyca Kłodzka
Kontakt:

Post autor: milosz884 » pn mar 09, 2009 13:47

Byłem dziś u Pana Piotra, jutro wymienimy przekaźnik 109 na nowy. Mam nadzieję, że pomoże. Zauważyliśmy dodatkowo, że nie zapala się wogóle kontrolka świec.
Jutro napiszę co się dzieje po wymianie ;)
Dzięki za dobre rady chłopaki ;)



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » pn mar 09, 2009 16:47

grinio pisze:przekaźnik świec żarowych 109. poszukaj takiego temato o przeksźniku 109
od świec jest 103 :bajer:
109 to zasilanie ECU



Awatar użytkownika
milosz884
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 111
Rejestracja: ndz gru 21, 2008 19:29
Lokalizacja: Bystrzyca Kłodzka
Kontakt:

Post autor: milosz884 » pn mar 09, 2009 20:04

ale w tym przypadku coś da zmiana przekaźnika 103?

tu cytat z innego tematu:
Sztomel pisze:gdy nie odpala to zwróć uwagę czy wogóle zapala się i gaśnie (po przekręceniu kluczyka w stacyjce) kontrolka świec żarowych - jeśli nie to sterownik silnika nie ma zasilania i tym samym nie podaje on zasilania na elektrozawór N109 na pompie wtrsykowej co uniemożliwia rozruch silnika, doraźnie można podpiąć na "krótko" N109 podpinając do niego kabel bezpośrednio z bieguna dodatniego akumulatora aby uruchomić silnik i dojechać do domu a potem proponuję wyjąć przekaźnik 109, zdjąć z niego plastikową obudowę i lutownicą poprawić w nim wszystkie luty i to powinno pomóc na tę przypadłość (chyba, że kontrolka świec się zapali i zgaśnie a dalej nie będzie napięcia 12V na N109 - wtedy trzeba szukać przerwy na kablu idącym z N109 do sterownika silnika oraz profilaktycznie przeczyścić połączenie przy konektorze na samym N109 gdyż może być zaśniedziały i traci chwilami przewodność).



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » pn mar 09, 2009 20:28

milosz884 pisze:ale w tym przypadku coś da zmiana przekaźnika 103?
ale co ma piernik do wiatraka :goof:
ja poprawiłem kolegę grinio, ponieważ przekaźnik 109 nie jest od świec !!!



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 81 gości