Strona 1 z 1

wymiana ROZRZĄDU VW LT35

: ndz mar 08, 2009 13:40
autor: patrykjurek
mam zamiar wymienic rozrzad w ltku w przydomowym warsztacie a co za tym idzie nie mam specjalistycznych narzedzi jakie widze w róznych schematach, czy majac podstawowe narzedzia jest to mozliwe do wykonania? czy w celu wymiany paska z przody musze demontowac chlodnice? jak w ogole sie do tego zabrac i co po kolei robic zeby mi sie nic nie poprzestawialo.

: ndz mar 08, 2009 14:29
autor: mariusz75
Nie mając pełnej wersji VAG-a i takich kluczy wogóle się za to nie bierz, śrube centralna na wale dokręca się 160 Nm. plus 180 stopni, a bez tego nie ma mowy o prawidłowym dociągnięciu.

ObrazekObrazek

Oddaj go do dobrego mechanika i upewnij się, że ma takie klucze do prawidłowego dociągnięcia śruby centralnej i VAG-a do ustawienia prawidłowego konta początku wtrysku po wymianie paska, rolki i napinacza napędu pompy wtryskowej.

Pracując w ASO VW przyjeżdżają do nas nawet 10 letnie LT-ki na wymianę rozrządu, bo ich właściciele są świadomi tego, że bez profesjonalnych narzędzi nie da się tego dobrze zrobić, a nie warto oszczędzać kilkaset zł na tym, bo te auta mają bezawaryjnie jeździć i zarabiać pieniądze.
A wielokrotnie pojawiały sie też LT-ki których właściciele narzekali że po pewnym czasie od wymiany rozrządu u mechanika auto ciężko pali i nie trzyma wolnych obrotów. Diagnoza wtedy jest prawie zawsze taka sama: za słabo dociągnięta śruba centralna co powoduje po pewnym czasie luz na kółku napędu paska rozrządu(zaczyna ścinać się klin) a co za tym idzie skaczący kąt początku wtrysku.

Tak na marginesie, to serwisujemy do teraz pewnego LT-ka rocznik 2002 o przebiegu 1 200 000 km. Silnik jest jeszcze bez remontu kapitalnego i jeździ. Co prawda miał już wymieniane kompletne sprzęgło z kołem zamachowym dwa razy, śróby od mostków na wale korbowym i korbowodach, oraz turbo, ale nadal śmiga bez awarii w trasie.

Re: wymiana ROZRZĄDU VW LT35

: czw gru 01, 2011 17:45
autor: vwer2
Witam. Panowie podpowiedzcie czy trzeba demontować chłodnice , zderzak i jak dostac się do paska na pompie wtryskowej. Wymieniałem już w VW T4 w Volvo V70 ale trafiło mi sie teraz VW LT :grin:

wymiana ROZRZĄDU VW LT35

: czw gru 01, 2011 20:49
autor: Baryla
zrobisz i bez wyjmowania chłodnic, ale lepiej wyjąć, lepszy dostęp. Możesz przygotować się na walkę z wiskozą i śrubą centralną na wale jeżeli nie masz specjalnych kluczy. Do paska od pompy dostaniesz się poprzez zwalanie osłony w kabinie.

wymiana ROZRZĄDU VW LT35

: pt gru 02, 2011 01:03
autor: t0mal
Na dzień dobry kup nową śrubę na wał i dobrze obejżyj tłumik drgań w dużym kole pasowym na wale. Jak koło ma bicie to lepiej wymienić.

Re: wymiana ROZRZĄDU VW LT35

: ndz gru 04, 2011 18:29
autor: vwer2
Baryla pisze:zrobisz i bez wyjmowania chłodnic, ale lepiej wyjąć, lepszy dostęp. Możesz przygotować się na walkę z wiskozą i śrubą centralną na wale jeżeli nie masz specjalnych kluczy. Do paska od pompy dostaniesz się poprzez zwalanie osłony w kabinie.
Dzięki za odpowiedz. Chłodnice zdemontowałem jest teraz dojście jak w A4 :helm:
Wiskozę zdemontowałem z całą łapom ( 3 śruby imbus) .Klucze już dawno mam dorobione. Bez tych kluczy można zapomnieć o odkręceniu i poprawnym dokręceniu śruby na wale. osłone w kabinie zdemontowałem .Dojście jest troszkę nie najciekawsze :-(

Re: wymiana ROZRZĄDU VW LT35

: ndz gru 04, 2011 18:31
autor: vwer2
t0mal pisze:Na dzień dobry kup nową śrubę na wał i dobrze obejżyj tłumik drgań w dużym kole pasowym na wale. Jak koło ma bicie to lepiej wymienić.
Śrubę mam nową . Koło jest OK . Zero bicia :hmm: