Strona 1 z 1

Pasek wieloklinowy

: pt mar 06, 2009 12:22
autor: szczupack
Witam,
Kilka miesięcy temu zakupiłem III 1.9 TD w którym był założony pasek wieloklinowy 4PK923 (który jeszcze w jednym miejscu na dł ok 4 cm nie miał w ogóle klinów) więc go wymieniłem na właściwy 6PK923 Contitecha. Po przejechaniu ok. 3 tyś km pasek zaczął piszczeć (było to cykliczne piszczenie, występowało od razu po uruchomieniu silnika i trwało cały czas), więc ściągnąłem go i w jednym miejscu rowek który jest najbliżej bloku silnika była zapchany gumą na dł. 5-6 cm usunąłem tą gumę i założyłem pasek z powrotem. Pisk zanikł ale po przejechaniu ok 100 km znowu się zaczął cykliczny pisk. Jeździłem tak dale z tym piszczącym paskiem aż zauważyłem że rowek klinowy paska znajdujący się najbliżej silnika zaczął się odrywać od reszty, zaczął się robić pasek 5PK. Więc założyłem pasek 4PK923 (Gatesa), pisk cykliczny znikł ale zaraz po uruchomieniu na zimnym silniku pojawią się pisk ciągły który po chwil znika.
A ostatnio pojawiły się jakieś dziwne cykliczne stukoty.

Czy przyczyną tego jest koło pasowe (uszkodzony tłumik drgań skrętnych) ?

Re: Pasek wieloklinowy

: pt mar 06, 2009 13:20
autor: ciachotdi
Możliwości jest kilka piszczenia paska o ile to jest ten pasek a nie kolo do wymiany od wspomagania. Słyszalem od kogoś... zeby sprawdzić czy to ten pasek piszczy trza polac go lekko woda i dopiero bedziesz mial pewnośc ze to on. Druga możliwość (nie jestem mechanikiem) wydaje mi sie ze kola mogą być wyrobione te od wspomagania jak te koło które kręci wspomaganie i alternator. Np. sam ostatnio musiałem dolać płynu do wspomagania, ale mowie sobie jak mam dolac wole wymienic bo samochod sam nie dawno kupiłem także nic nie strace a zyskam jakie było moje zaskoczenie wczesniej kierownica chodziła lekko ale nie na tyle co teraz teraz jest bajka także namawiam wszystkich zmieniajcie płyn do wspomagania szkoda pompy nie koniecznie ten który kupiłem ATF Venol kolor czerwony Pozrd. Szkoda ze nie pomoglem

: pt mar 06, 2009 13:40
autor: Marcin_87
ciacho840, kolega mówi o pasku do alternatora a nie do wspomagania

: pt mar 06, 2009 13:49
autor: jaszczur
szczupack, jest to możliwe+rolka na altku tylko 2 rzeczy bo z tego co opisujesz tylko 2 rzeczy to

: pt mar 06, 2009 13:55
autor: munior
Jest jeszcze jedna możliwość której ci nie życzę ,piski powoduje gibające się małe koło rozrządu do którego jest przykręcone to duże z tłumikiem drgań .Sprawdż czy ci nie bije na boki ,jeśli nie to prawdopodobnie winny jest napinacz lub kiepski pasek ...podobno paski firmy gates lubią piszczeć ,ja mam contitecha i nie piszczy ...

: pt mar 06, 2009 13:56
autor: jaszczur
munior pisze:jeśli nie to prawdopodobnie winny jest napinacz
jeśli klimy nie ma to pasek u niego alternatorem sie naciaga

: pt mar 06, 2009 14:12
autor: szczupack
Mam jeszcze dwa pytania:
1. Jak najlepiej jest sprawdzić bicie koła pasowego oraz kółka zębatego ?
2. Czy każde koło pasowe wielorowkowe w 1.9 TD ma tłumik drgań skrętnych ?

: pt mar 06, 2009 21:07
autor: munior
szczupack pisze:Mam jeszcze dwa pytania:
1. Jak najlepiej jest sprawdzić bicie koła pasowego oraz kółka zębatego ?
2. Czy każde koło pasowe wielorowkowe w 1.9 TD ma tłumik drgań skrętnych ?
odp.na pyt.1 widać to gołym okiem ,nie trzeba żadnych przyżądów .odp na pyt.2 tak

: pt mar 06, 2009 22:03
autor: twardy
munior pisze:szczupack napisał/a:
Mam jeszcze dwa pytania:
1. Jak najlepiej jest sprawdzić bicie koła pasowego oraz kółka zębatego ?
2. Czy każde koło pasowe wielorowkowe w 1.9 TD ma tłumik drgań skrętnych ?
odp.na pyt.1 widać to gołym okiem ,nie trzeba żadnych przyżądów
dokładnie , bicie koła widac gołym aokiem ale jak ktoś chce to najlepiej zamontować czujnik zegarowy na podstawce magnetycznej i krecac za koło obserwowac wskazówke.