Pasek wieloklinowy
: pt mar 06, 2009 12:22
Witam,
Kilka miesięcy temu zakupiłem III 1.9 TD w którym był założony pasek wieloklinowy 4PK923 (który jeszcze w jednym miejscu na dł ok 4 cm nie miał w ogóle klinów) więc go wymieniłem na właściwy 6PK923 Contitecha. Po przejechaniu ok. 3 tyś km pasek zaczął piszczeć (było to cykliczne piszczenie, występowało od razu po uruchomieniu silnika i trwało cały czas), więc ściągnąłem go i w jednym miejscu rowek który jest najbliżej bloku silnika była zapchany gumą na dł. 5-6 cm usunąłem tą gumę i założyłem pasek z powrotem. Pisk zanikł ale po przejechaniu ok 100 km znowu się zaczął cykliczny pisk. Jeździłem tak dale z tym piszczącym paskiem aż zauważyłem że rowek klinowy paska znajdujący się najbliżej silnika zaczął się odrywać od reszty, zaczął się robić pasek 5PK. Więc założyłem pasek 4PK923 (Gatesa), pisk cykliczny znikł ale zaraz po uruchomieniu na zimnym silniku pojawią się pisk ciągły który po chwil znika.
A ostatnio pojawiły się jakieś dziwne cykliczne stukoty.
Czy przyczyną tego jest koło pasowe (uszkodzony tłumik drgań skrętnych) ?
Kilka miesięcy temu zakupiłem III 1.9 TD w którym był założony pasek wieloklinowy 4PK923 (który jeszcze w jednym miejscu na dł ok 4 cm nie miał w ogóle klinów) więc go wymieniłem na właściwy 6PK923 Contitecha. Po przejechaniu ok. 3 tyś km pasek zaczął piszczeć (było to cykliczne piszczenie, występowało od razu po uruchomieniu silnika i trwało cały czas), więc ściągnąłem go i w jednym miejscu rowek który jest najbliżej bloku silnika była zapchany gumą na dł. 5-6 cm usunąłem tą gumę i założyłem pasek z powrotem. Pisk zanikł ale po przejechaniu ok 100 km znowu się zaczął cykliczny pisk. Jeździłem tak dale z tym piszczącym paskiem aż zauważyłem że rowek klinowy paska znajdujący się najbliżej silnika zaczął się odrywać od reszty, zaczął się robić pasek 5PK. Więc założyłem pasek 4PK923 (Gatesa), pisk cykliczny znikł ale zaraz po uruchomieniu na zimnym silniku pojawią się pisk ciągły który po chwil znika.
A ostatnio pojawiły się jakieś dziwne cykliczne stukoty.
Czy przyczyną tego jest koło pasowe (uszkodzony tłumik drgań skrętnych) ?