Strona 1 z 1
czeste przepalanie sie swiec zarowych
: czw mar 05, 2009 21:11
autor: pablo4300
witam
mam problem ze zbyt czestym przepalaniem sie siwec zarowych.
moim zdaniem swiece sa dogrzewane zbyt czesto i za dlugo (chyba) zalozylem dodatkowa diode bezposredni od listwy swiec dla upewnienia sie kiedy pracja
1. swiece zaczynaja byc podgrzewane po otwarciu i zamknieciu drzwi kierowcy mimo iz kluczyk nie jest wlazony do stacyjki
2. po uruchomieniu silnika (przy silniu zimny a przy cieplym nie zawsze) swiece sa podgrzewane okol 3 minut podczas jego pracy
przekaznik do swiec zarowych jest dobry
: czw mar 05, 2009 21:56
autor: PinkFloyd
To normalne , tak ma byc, przy czym świece zarowe działaja do temp. 64 st lub przez 2,5 min od odpalenia zimnego silnika, w zaleznosc co bedzie szybciej- czy silnik osiagnie te 64 st lub minie 2,5 min zanim osiagnie te 64 st to wtedy swiece sie rozłączaja. Nie moga grzac powyzej 64 st silnika- wtedy kontrolka po przekreceniu kluczyka nie powinna sie swiecić- td I d. jezeli tak to i swiece czesto sie przepalaja to masz padniety moduł komfortu który podłączony jest do czujnika drzwiowego. Nowy to 800zł ale sa zaminniki które go
http://www.demm.mironet.pl/demm_1s4vw.pdfzastepuja
: czw mar 05, 2009 22:03
autor: Svey
pablo4300 pisze:mam problem ze zbyt czestym przepalaniem sie siwec zarowych.
W serwisówce jest określony moment dokręcenia świecy żarowej, podobno za mocno dokręcone szybciej się zużywają a nawet moga zostać mechanicznie uszkodzone.
Pozdrawiam
Re: czeste przepalanie sie swiec zarowych
: czw mar 05, 2009 22:12
autor: mikrus99
pablo4300 pisze:witam
moim zdaniem swiece sa dogrzewane zbyt czesto i za dlugo (chyba)
a ile trwa grzanie świec, chodzi mi tu o palenie się zółtej kontrloki na zimnym silniku?
: czw mar 05, 2009 23:18
autor: pablo4300
nie zwrocilem dokladnie uwagi ale nie jest to taki sam czas za kazdym razem, czasem trwa to okolo 20 sekund a czasami zaraz gasnie po przekreceniu kluczyka w stacyjce
: pt mar 06, 2009 12:31
autor: munior
Problem ze zbyt długo grzejącymi i często przepalającymi się świecamia temat rzeka.Sposoby na naprawę są dwa.Pierwszy ,czasami dość kosztowny :wymienić to co się zepsuło.Drugi ,tani i skuteczny :zrobić sobie ręczne grzanie i zapomnieć o przepalających się świecach ,przekażnikach ,modułach itp.
: sob mar 07, 2009 18:12
autor: arwam
ewentualnie zmień sobie przekaźnik na taki o nr 60.
Ja mam i sobie chwalę.
fakt że po włączeniu zapłonu grzeje około 30s ale tuż po odpaleniu grzeje około 5s po czym rozłącza zasilanie świec.
jak dla mnie to jest rewelacja ( ale zaznaczem że DLA MNIE bo mi po odpaleniu zimnego silnika nigdy nigdzie się nie śpieszy)
po nagrzaniu sinika nie grzeją świece
: sob mar 07, 2009 18:24
autor: S1BART1
A może czasami warto dać 50 zeta za świece BERU czy NGK lub podobne markowe niż kupować ISKRA za 20 zeta i wymieniać co 2 miechy (oczywiście ceny od 1 szt)
: sob mar 07, 2009 19:53
autor: arwam
S1BART1 pisze:A może czasami warto dać 50 zeta za świece BERU czy NGK lub podobne markowe niż kupować ISKRA za 20 zeta i wymieniać co 2 miechy (oczywiście ceny od 1 szt)
u mnie w białym golfie ISKRY grzeją już piąty rok i dopiero ostatnio coś zaczoł przebierać na zimnym tuż po odpaleniu ale nawet w -20*C palił na dotyk
gorsze natomiast doświadczenia mam ze świecami CHAPMION po 2 tyg do wymiany raz na gwarancji i iraz już z własnej kieszeni i wtedy wymieniłem na ISKRY które chodzą do tej pory
: sob mar 07, 2009 20:04
autor: S1BART1
U mnie znów odwrotnie ,z doświadcznia zauwarzyłem że częściej lecą iskry a bardzo dobrze grzeją NGK i BERU
A kolega może trafił na świece ze środka tygodnia, bo te z poniedziałku to nieudane bo to przecież poniedziałek i komu sie chce a i pod koniec tygodnia też lipa bo już myśli się o weekendzie

:P:P Także wychodzi że w środę produkują najlepsze i na takie pewnie trafiłeś
