Strona 1 z 2
Ile wynoszą wolne obroty
: śr mar 04, 2009 23:59
autor: 80arturr
na jakim poziomie powinny być wolne obroty u mnie jest 903 obr/min cały czas i nic się nie zmienia nieważne czy silnik jest ciepły czy zimny
: czw mar 05, 2009 00:04
autor: homsky
Jest dobrze
: czw mar 05, 2009 00:50
autor: mariusz75
Tak powinno być. W TDI-ku obroty nie wzrasyają gdy silnik jest zimny, wzrasta tylko dawka paliwa na zimnym silniku co nie ma wpływu na wzrost obrotów.
czyli jest OK
: czw mar 05, 2009 00:53
autor: 80arturr
to jak poznać czy ta dawka jest przełączana i przy jakiej temperaturze to się powinno odbyć
: czw mar 05, 2009 14:33
autor: mariusz75
Wchodzisz w VAG-u w bloki pomiarowe elrktroniki silnika i w bloku "000" lub "01" masz wielkość dawki. Odczytu dokonujesz na pracującym silniku.
Nie podałeś kodu literowego swojej motorowni w opisie więc wybrałem przykładowo dla silnika AHU.
I jeszcze jedno, może wiesz a może nie
Przy odczycie wartości dawki z bloków odczytuje się ją odwrotnie niż by podpowiadała logika.
9 to dawka najmniejsza, a 3 to dawka największa
: czw mar 05, 2009 16:33
autor: damcio151
mariusz75 pisze:9 to dawka najmniejsza, a 3 to dawka największa
warto dodać , ze najmniejsza i największa z tolerancji ... równie dobrze może być 1, czy 2
: czw mar 05, 2009 18:17
autor: 80arturr
ale to wszystko zawiłe ale jutro się za to wezme bo dziś to nie dam rady chyba mój silnik to ALH czy te wartości są takie same ?? Chyba nie
: czw mar 05, 2009 19:48
autor: PiotrusVW
mariusz75 pisze:Tak powinno być. W TDI-ku obroty nie wzrasyają gdy silnik jest zimny, wzrasta tylko dawka paliwa na zimnym silniku co nie ma wpływu na wzrost obrotów.
czyli jest OK
wtrace sie do rozmowy. Panowie u mnie jak jest jakies minus 10 stopni to obroty z minute wynoszą okolo 1150 (pokazywane na obrotomierzu) tak wiec moje pytanie czy z moim TDi (AHU) cos nie tak??
: pt mar 06, 2009 22:36
autor: 80arturr
Odczytałem dziś wartośći na biegu jałowym logów niestety nie umiem zrobić bo po wciśnięciu log wyskakuje komunikat :"Can't Open/Create that file!"
Oto odczyty na biegu jałowym :
Grupa 000
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
43 078 000 017 095 194 088 140 101 080
grupa 001
903 3,6 mg/R 1,7V 75,6
Aha czy po wyłączeniu silnika i zdjęciu jednego węźyka z zaworu N75 powinno zassać ciśnienie??
Proszę o opinie jeśli z tego wogóle coś można wywnioskować
: pt mar 06, 2009 23:24
autor: mariusz75
Kąt początku wtrysku przestawiony, jest 78 a idealnie to 56
wolne obroty 903 - OK
wielkość dawki na wolnych obrotach 3,6 miligrama na skok - OK
napięcie z nastawnika pompy 1,7 V - OK
temp. płynu chłądzącego powinna być przy robieniu logów minimum 80 stopni, ale 75 można przyjąć
[ Dodano: 06 Mar 2009 22:26 ]
80arturr pisze:Aha czy po wyłączeniu silnika i zdjęciu jednego węźyka z zaworu N75 powinno zassać ciśnienie??
Tak, jak najbardziej.
: pt mar 06, 2009 23:40
autor: 80arturr
ta temperatura to jest i dziwne bo mimo że wymieniłem czujnik to choć silnik jest nagrzany do 90 st i tyle wskazuje na liczniku to i tak komputer odczytuje 75 st. Zaryzykuje i jutro przestawie ten kąt wtrysku.
: pt mar 06, 2009 23:49
autor: mariusz75
Temperatura silnika na liczniku może różnić się od rzeczywistej temperatury silnika nawet o kilkanaście stopni i jest to normalne.
A dokładnie chodzi o temperature płynu chłodzącego.
A kąt wtrysku ustaw w TDI-timing,
Tu masz bardzo ładną porade z opisem
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... sc&start=0
: pt mar 06, 2009 23:59
autor: 80arturr
dzieki właśnie tego tematu szukałem bo go ostatnio czytałem i teraz chciałem jeszcze raz
Pozdrawiam
Mam nadzieję że jutro nie założe tematu : Ratunku TDI nie odpala po regulacji kąta wtrysku
[ Dodano: 07 Mar 2009 00:23 ]
nie wytrzymałem bo nie zasnął bym musiałem iść to zrobić i chyba się udało (za piątym razem) teraz kąt mieści się między 56a 60 w czasie jazdy spada nawet do 38 ale to chyba normalne. Jeszcze mam jedno pytanie co do interpretacji bloków czy z 11 można odczytać czy turbina dobrze ładuje. ktoś mi chyba mówił żeby patrzeć na pozycję 2 i 3 żeby były mniejwięcej równe ale nie wiem czy dobrze to zrozumiałem.
: sob mar 07, 2009 13:28
autor: Tyfus500
80arturr a jak ustawiłeś wreszcie ten kąt wtrysku to autko jakoś lepiej chodzi? są jakieś zmiany in plus? może ciszej chodzi albo jest mocniejszy?