Strona 1 z 1

niska temp. silnika

: wt mar 03, 2009 21:39
autor: hadra
hej witam, od niedawna jestem posiadaczem golfa III, diesel, zauwazylem ze wskaznik temp. prawie nigdy sie nie podnosi. wskazowka zawsze na sole jest, moze raz w korku wskoczyla do 50C. a dziala napewno! musze dodac ze moja jazda to codziennie autostrada ok 100km. dziennie. czy to normalne?? to moj pierwszy samochod z silnikiem diesla wiec jestem zielony. wielkie dzieki za pomoc, pozdrawiam

: wt mar 03, 2009 21:59
autor: szak
Witam :bigok: kolego masz termostat do wymiany...

: wt mar 03, 2009 22:03
autor: ranczer56
Wymien termostat i to szybo bo nie dogrzwasz silnika

: wt mar 03, 2009 22:08
autor: italiano_83
hadra, hmm miernik temperatury działa skoro czasami w korku temperatura wzrasta, pytanie czy nie przekłamuje podanych wartości i przez to wskazówka jest na dole skali. Ja bym na początek sprawdził czujnik temperatury cieczy chłodzącej, może być zakamieniały, a kamień to świetny izolator i to może być powód nieprawidłowych wskazań. Jest też druga opcja, możliwe że masz uszkodzony termostat może się zawiesił i cały czas jest full otwarty, albo w połowie i silnik się nie dogrzewa. Możesz to sprawdzić na dwa sposoby jak odpalisz auto to przez pierwsze kilka-kilkanaście minut wąż od chłodnicy do silnika(termostatu) powinien być zimny, jeżeli robi się natychmiast ciepły to masz odpowiedz, termostat nie działa jak powinien.(W silniku masz dwa obiegi mały i duży, mały to blok silnika i pompa cieczy chłodzącej, kiedy temperatura wzrasta powyżej prawidłowej termostat otwiera się i pompa ma możliwość przepompowania ciepłej cieczy do "Dużego obiegu a jest to obieg mały plus chłodnica" Sprawdź też czy ogrzewanie :satan: działa dobrze, tzn czy jak będzie włączone na max ciepło to po rozgrzaniu silnika(zwykle kilka kilometrów) jak włączysz nawiew to powinieneś czuć ciepłe powietrze jeżeli jest chłodne,letnie- to znaczy że silnik się nie dogrzewa. :blush: Jeżeli masz niedogrzany motorek to bardzo źle dla twojego Gofra :goof: bo wzrasta zużycie paliwa i silnik się zużywa(większe tarcie, brak prawidłowego smarowania) gdyż olej nie ma prawidłowej temperatury. Sorry że tak obszernie to opisałem, ale inaczej nie potrafię, mam nadzieje że naprowadziłem Cię na trop. :chytry:

: śr mar 04, 2009 07:42
autor: hadra
chlopaki, wielkie dzieki za pomoc!!! jezeli chodzi o nawiew to nie wiem bo nie dziala:) ale jak temp. jest ustawiona na max na cieplo, to nic cieplego nie leci.... kurcze troche sie zmatwilem teraz.. mowicie ze termostat??? sprawdze jeszcze te weze czy sie grzeja?? wydaje mi sie ze wymiana termostatu to chyba nie jest zadna filizofia?? podjade do mechanika i zapytam. sliczne dzieki za pomoc

: śr mar 04, 2009 09:19
autor: mikrus99
Hej. Kolego sprawdź węże idące do nagrzdwnicy. Powinieneś wyczuć mniej więcej czy mają 50 stopni czy 90. Jeśli mogłyby mieć 90 stopni to ją bym stawiał na czujnik temperatury. W innym przypadku termostat ciągle otwarty, tak jak koledzy wyżej mówili.

: śr mar 04, 2009 20:28
autor: hadra
hej posprawdzalem te weze ale nie byly az tak gorace, poza tym zauwazylem ze silnik chodzi caly czas jakby na ssaniu... njaprawde nie znam sie na silnikach diesla i nie mam pojecia gdzie co i jak... poza tym tutaj mam lipe z mechanikami, policza mnie jak za zboze i powymyslaja ze niewiadomo co bylo zepsute.. dlatego chce mniej wiecej wiedziec jaka jest przyczyna tego.. dzieki wielkie

: śr mar 04, 2009 20:32
autor: m1chal
mialem to samo tylko ze w golfie 2 ale tez w dieslu. jezdzilem 350KM z Gdyni do Poznania i spowrotem i nigdy nie mialem nagrzanego silnika, ledwo sie wskazowka podnosiła, wymienilem termostat i bylem w szoku jak teraz silnik sie potrafi szybko nagrzać.

: śr mar 04, 2009 22:55
autor: ranczer56
Zmien mechanika no bo tu nie ma co wymyslac tylko zmienic termostat no i bedziesz musial miec plyn do chlodnicy bo wszystkiego nie zlapiesz auzupelnic bedziesz musial naprawa powinna sie zamknac w cenie termostatu + robocizna dla fachowca to godzina pracy z nadkladem.

[ Dodano: 04 Mar 2009 21:58 ]
Piszesz ze niznasz sie na dieslach a przeciez uklad chlodzenia zasada ta sama jak w benzynie

: sob kwie 11, 2009 16:01
autor: hadra
ok, odswiezam temat, bylem u mechanika i on mowi ze wszystko jest wporzadku! silnik dalej nie ma temp. jak jade to wskazowka jest na zero. jak stoje w korkach to podejdzie do 70! ale jak zaczne jechac to spowrotem spada.. mechanik mowi ze jest ok.. co robic??

[ Dodano: 12 Kwi 2009 11:19 ]
poratujcie chlopaki co robic??

: pn kwie 13, 2009 22:34
autor: yanosho
wymieniaj termostat i po temacie polecam firmy wahler

: wt kwie 14, 2009 00:13
autor: piotrekgal
termostat badz moze zegar ma zimne luty

: śr kwie 15, 2009 21:05
autor: M_vw
Ja z kolei w swoim mk3 uzyskam 90 tylko w korku lub przy 150km/h. Z reguły max. to 80 stopni :( Nawet w ciepłe dni podczas jazdy. Dziwi mnie to, bo w mk2 temp. pięknie się zbierała- zima czy lato... Płyn mam ori nowy, a chłodnicę wymieniłem. Jak sie okazało chłodnica jest prawie że identyczna jak stara (która wymieniłem), wszystkie wymiary oraz wejscia pasują. Znałem numer nadwozia auta, z którego była zabrana i okazało sie, że jest ona z 1,6 benzyny 101KM... Oczywiście dowiedziałem się tego w serwisie, ale zaznaczono, że to są identyczne chłodnice- 1,9TDI 90KM i 1,6 benzyna 101KM... Chyba, że ten termostat mi pieprzy... Panowie, jaką Wy macie temp. w waszych TDI ???

: śr kwie 15, 2009 21:21
autor: bradley
M_vw, termostat wymien :helm: