Strona 1 z 1
SDI 68 koni ?? prosze o pomoc
: wt mar 03, 2009 12:57
autor: jarq7
Zastanawia mnie jedna rzecz w mojej ibizie, otóż mam w niej silnik 1.9 SDI o oznaczeniu AEY
Te silniki mają ztego co wiem 64 konie, ja mam w dowodzie i karcie pojazdu wpisane 68koni. Można by to uznać za pomyłke przy pierwszej rej. auta (chociaż wątpie) ale dochodzi jeszcze skala licznika ktora jest do 220, a normalnie wszystkie ibizy ztym silnikiem mają skale do 200km/h, nic z tego nie rozumiem, jeżeli ktos mógł by to wyjaśnić to będe wdzięczny, bo niewiem czy w moim aucie bylo coś kiedyś grzebane czy poporstu były też i takie wersje.
: wt mar 03, 2009 13:07
autor: woojas25
masz silnik taki jak w mk3 1.9 sdi AEY
z tego co wiem to w ibizach były w starszych AEF 64 konie, i AQM/AGP 68 koni w tych nowszych po 99r
: wt mar 03, 2009 13:38
autor: jarq7
hmmm czyli że co, jest to normalne ??
: wt mar 03, 2009 14:31
autor: wesol
AEF mam w polo 6N i nie jest to SDI tylko zwykly wolnossacy diesel. Brak elektroniki sterujacej- zwykla pompa rotacyjna sterowana na linke. W SDI jest elektroniczny pedal gazu i pompa jest podpieta pod ECU, jest przeplywka itp. W tym pierwszym (AEF) mozna srubka podkrecic wydajnosc na pompie i mamy juz z 70 KM.
Tak jeszcze spytam bo forum polo chyba zlikwidowali bo nie dziala a mialem tam zapytac o jedna sprawe. Nie wie ktos czy do silnika AEF ( wolnnosaka) wstawic kolektor z turbina od np 1.9TD ( AAZ 75KM) lub 1.6TD (JR 69KM) lub SB czy RA tez 1.6TD ale 80KM?? Skoro pasuje glowica 1.6 do 1.9 to moze i kolektro by podpasowal. Nie ma skomplikowanych ukladow do sterowania turbina w tych silnikach wiec jedyny problem to doprowadzenie wezow olejowych oraz delikatne przerobienie ukladu wydechowego i dolotowego.
: wt mar 03, 2009 14:46
autor: jarq7
wesol pisze:AEF mam w polo 6N i nie jest to SDI tylko zwykly wolnossacy diesel. Brak elektroniki sterujacej- zwykla pompa rotacyjna sterowana na linke. W SDI jest elektroniczny pedal gazu i pompa jest podpieta pod ECU, jest przeplywka itp. W tym pierwszym (AEF) mozna srubka podkrecic wydajnosc na pompie i mamy juz z 70 KM.
no ok ale co w związku ztym? rozumiem że w sdi nie dasie nic podkręcić więc te 68 koni musiało by być seryjne albo poprostu to pomyłka przy rejestracji
: wt mar 03, 2009 16:10
autor: research1
jarq7 pisze:wesol pisze:AEF mam w polo 6N i nie jest to SDI tylko zwykly wolnossacy diesel. Brak elektroniki sterujacej- zwykla pompa rotacyjna sterowana na linke. W SDI jest elektroniczny pedal gazu i pompa jest podpieta pod ECU, jest przeplywka itp. W tym pierwszym (AEF) mozna srubka podkrecic wydajnosc na pompie i mamy juz z 70 KM.
no ok ale co w związku ztym? rozumiem że w sdi nie dasie nic podkręcić więc te 68 koni musiało by być seryjne albo poprostu to pomyłka przy rejestracji
Podkręcić się da ale ingerując w komputer tzn sterownik silnika. Ale taki chiptuning nie da więcej niż 7-8KM, góra z 10KM. Poza tym trochę on kosztuje a podkręcenie pompy to żadej wydatek jak się ktoś zna

: wt mar 03, 2009 16:24
autor: wesol
wg autodaty ( co nie musi sie zgadzac) to mk4 SDI to byly AGP i AQM niby AEF nie bylo montowanych ale moze bylo ze tak powiem kilka sztuk. SDI maja po 50 KW czyli 68KM AEF ma 47KW czyli 64 KM.