SDI 68 koni ?? prosze o pomoc

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

jarq7
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: wt mar 03, 2009 12:51
Lokalizacja: Warszawa

SDI 68 koni ?? prosze o pomoc

Post autor: jarq7 » wt mar 03, 2009 12:57

Zastanawia mnie jedna rzecz w mojej ibizie, otóż mam w niej silnik 1.9 SDI o oznaczeniu AEY
Te silniki mają ztego co wiem 64 konie, ja mam w dowodzie i karcie pojazdu wpisane 68koni. Można by to uznać za pomyłke przy pierwszej rej. auta (chociaż wątpie) ale dochodzi jeszcze skala licznika ktora jest do 220, a normalnie wszystkie ibizy ztym silnikiem mają skale do 200km/h, nic z tego nie rozumiem, jeżeli ktos mógł by to wyjaśnić to będe wdzięczny, bo niewiem czy w moim aucie bylo coś kiedyś grzebane czy poporstu były też i takie wersje.



woojas25
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 331
Rejestracja: śr wrz 21, 2005 23:46
Lokalizacja: z libiąża

Post autor: woojas25 » wt mar 03, 2009 13:07

masz silnik taki jak w mk3 1.9 sdi AEY
z tego co wiem to w ibizach były w starszych AEF 64 konie, i AQM/AGP 68 koni w tych nowszych po 99r



jarq7
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: wt mar 03, 2009 12:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: jarq7 » wt mar 03, 2009 13:38

hmmm czyli że co, jest to normalne ??



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9233
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Post autor: wesol » wt mar 03, 2009 14:31

AEF mam w polo 6N i nie jest to SDI tylko zwykly wolnossacy diesel. Brak elektroniki sterujacej- zwykla pompa rotacyjna sterowana na linke. W SDI jest elektroniczny pedal gazu i pompa jest podpieta pod ECU, jest przeplywka itp. W tym pierwszym (AEF) mozna srubka podkrecic wydajnosc na pompie i mamy juz z 70 KM.

Tak jeszcze spytam bo forum polo chyba zlikwidowali bo nie dziala a mialem tam zapytac o jedna sprawe. Nie wie ktos czy do silnika AEF ( wolnnosaka) wstawic kolektor z turbina od np 1.9TD ( AAZ 75KM) lub 1.6TD (JR 69KM) lub SB czy RA tez 1.6TD ale 80KM?? Skoro pasuje glowica 1.6 do 1.9 to moze i kolektro by podpasowal. Nie ma skomplikowanych ukladow do sterowania turbina w tych silnikach wiec jedyny problem to doprowadzenie wezow olejowych oraz delikatne przerobienie ukladu wydechowego i dolotowego.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

jarq7
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: wt mar 03, 2009 12:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: jarq7 » wt mar 03, 2009 14:46

wesol pisze:AEF mam w polo 6N i nie jest to SDI tylko zwykly wolnossacy diesel. Brak elektroniki sterujacej- zwykla pompa rotacyjna sterowana na linke. W SDI jest elektroniczny pedal gazu i pompa jest podpieta pod ECU, jest przeplywka itp. W tym pierwszym (AEF) mozna srubka podkrecic wydajnosc na pompie i mamy juz z 70 KM.
no ok ale co w związku ztym? rozumiem że w sdi nie dasie nic podkręcić więc te 68 koni musiało by być seryjne albo poprostu to pomyłka przy rejestracji



Awatar użytkownika
research1
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 375
Rejestracja: pt lis 04, 2005 23:37
Lokalizacja: Miasteczko Śląskie
Kontakt:

Post autor: research1 » wt mar 03, 2009 16:10

jarq7 pisze:
wesol pisze:AEF mam w polo 6N i nie jest to SDI tylko zwykly wolnossacy diesel. Brak elektroniki sterujacej- zwykla pompa rotacyjna sterowana na linke. W SDI jest elektroniczny pedal gazu i pompa jest podpieta pod ECU, jest przeplywka itp. W tym pierwszym (AEF) mozna srubka podkrecic wydajnosc na pompie i mamy juz z 70 KM.
no ok ale co w związku ztym? rozumiem że w sdi nie dasie nic podkręcić więc te 68 koni musiało by być seryjne albo poprostu to pomyłka przy rejestracji
Podkręcić się da ale ingerując w komputer tzn sterownik silnika. Ale taki chiptuning nie da więcej niż 7-8KM, góra z 10KM. Poza tym trochę on kosztuje a podkręcenie pompy to żadej wydatek jak się ktoś zna :grin:
Ostatnio zmieniony wt mar 03, 2009 16:10 przez research1, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9233
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Post autor: wesol » wt mar 03, 2009 16:24

wg autodaty ( co nie musi sie zgadzac) to mk4 SDI to byly AGP i AQM niby AEF nie bylo montowanych ale moze bylo ze tak powiem kilka sztuk. SDI maja po 50 KW czyli 68KM AEF ma 47KW czyli 64 KM.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 71 gości