Strona 1 z 1

Zapomniałem jak założyć podkładkę na przegubie

: pn mar 02, 2009 11:27
autor: tttadziu
:blush: jakiś czas temu zdemontowałem przegub (zewnetrzny), chciałem złozyć i zapomniałem czy podkładka taka wypukła z ząbkami idzie pierwsza na półoś, a jak tak to którą stroną bo jest ona wypukła (po mojemu powinna iść pierwsza, wypukłą stroną) :crazy:
PRZEPRASZAM CHODZI MI O PRZEGUB WEWNĘTRZNY
Obrazek

: pn mar 02, 2009 11:35
autor: sagon
Wypukłą strona do przegubu,bo inaczej by Ci się przegub nie zapiął.

: pn mar 02, 2009 11:44
autor: tttadziu
sagon pisze:Wypukłą strona do przegubu,bo inaczej by Ci się przegub nie zapiął.
u mnie próbowałem tak i tak, zapina się, jest tyle miejsca. Ale jeszcze pytanko ona idzie na półoś pierwsza czy ma być razem z pierścieniem/zapinką?

: pn mar 02, 2009 12:04
autor: sagon
Pod marżetą powinieneś mieć seger.Ta podkładka ma być założona na seger,wybrzuszeniem w stronę przegubu.
Zapinka zostaje na tej ząbkowanej części przegubu.Jej nie ściągasz.
Przegub nabijasz na półoś,ma dojść do tej podkładki z wybrzuszeniem.

: pn mar 02, 2009 12:27
autor: tttadziu
sagon pisze:Pod marżetą powinieneś mieć seger.Ta podkładka ma być założona na seger,wybrzuszeniem w stronę przegubu.
Zapinka zostaje na tej ząbkowanej części przegubu.Jej nie ściągasz.
Przegub nabijasz na półoś,ma dojść do tej podkładki z wybrzuszeniem.
PRZEPRASZAM CHODZIŁO MI O WEWNĘTRZNY PRZEGUB
nie wiem czy ma to znaczenie czy taki, czy taki.
Tutaj nie ma i nie było pierścienia Segera, kupiłem nową manżetę i ją założyłem, teraz mam do wyboru włożyć podkładkę, przegub i pierścień zabezpieczający; lub przegub, podkładke i pierścień zabezp, chyba, że brakuje jeszcze tego segera - nie wiem...

: pn mar 02, 2009 19:53
autor: sagon
W wewnętrznym najpierw wkładasz podkładkę wybrzuszeniem do przegubu,następnie przegub,a na końcu seger.
Seger musi być,bo nim zabezpieczasz cały przegub.

Wywaliłem tłumik drgań z półosi....

: wt mar 03, 2009 08:22
autor: tttadziu
sagon pisze:W wewnętrznym najpierw wkładasz podkładkę wybrzuszeniem do przegubu,następnie przegub,a na końcu seger.
Seger musi być,bo nim zabezpieczasz cały przegub.
tak też zrobiłem, dzięki

Rzecz dotyczy dłuższej półosi, na niej jest tłumik drgań, który miałem zerwany i luźny - nie mogłem go u siebie kupić, więc go wywaliłem całkiem, nie wiem jak będzie to się teraz kręcić :crazy: - kiedyś auta tego nie miały i też jeździły - ciekawe czy w ASO to mają i za ile... Obrazek