Panowie , pisałem już o tym ale napiszę jeszcze raz bo mam poważny problem.Mianowicie,silnik AHF110km orgin.przebieg 195000tyś.jak jest zimny jest cicho ok.jak rozgrzany pracuje trochę głośniej tak jakby lekko stukowa praca a jak go ostro przelece to jest głośniej.Oleju nie bierze,rozrząd idealnie,wtryski nowe ustawione,olej półsyntetik castrol,cisnienie na tłokach równe wszystkie parametry wskazują książkowo.Niektórzy mechanicy sądzą że jest ok. ale w porównaniu do innych jest głośniejszy.Proszę o pomoc.
Re: Głośna praca silnika
: sob mar 07, 2009 00:43
autor: romanek84
zbych pisze:Panowie , pisałem już o tym ale napiszę jeszcze raz bo mam poważny problem.Mianowicie,silnik AHF110km orgin.przebieg 195000tyś.jak jest zimny jest cicho ok.jak rozgrzany pracuje trochę głośniej tak jakby lekko stukowa praca a jak go ostro przelece to jest głośniej.Oleju nie bierze,rozrząd idealnie,wtryski nowe ustawione,olej półsyntetik castrol,cisnienie na tłokach równe wszystkie parametry wskazują książkowo.Niektórzy mechanicy sądzą że jest ok. ale w porównaniu do innych jest głośniejszy.Proszę o pomoc.
rozwiązałeś już może ten problem?? bo u mnie jest tak samo w TDI AJM. Troche to denerwuje
: sob mar 07, 2009 13:46
autor: pioottr
Jeśli wtryski nowe, to może przez nie, muszą się ułożyć i po jakimś czasie będzie ciszej , ale to mogą być tez inne rzeczy, o których nie mam pojęcia więc się nie wypowiem
: sob mar 07, 2009 14:35
autor: J3L3N
zbych, moze to wina oleju jednak? Ole jmusi spelniac okreslona przez producenta norme.
kąt wtrysku
: sob mar 07, 2009 18:34
autor: krzys887
Ja mialem problem z głośna praca w AFN i padl zaworek strujacy kątem wtrysku. Silnik byl bardzo glośny ale nie bylo różnicy między ciepłym czy zimnym silnikiem. Sprawdz kat wtrysku.
Zaworek znajdowal sie pompie paliwa.
: ndz mar 08, 2009 10:23
autor: rutra210983
krzys887 mam takie pytanie a jak padl Ci ten zaworek to wyskoczylo to na wagu? bo ja mam w domu 2 golfy TDI i ostatnio wyczytalem na forum ze te na pompie sa cichsze od tych na pompkach, a ja mam odwrotnie. ale wag nie wykazuje zadnego blendu za siadl tan zaworek.
: ndz mar 08, 2009 10:29
autor: piter_s
rutra210983 pisze:krzys887 mam takie pytanie a jak padl Ci ten zaworek to wyskoczylo to na wagu? bo ja mam w domu 2 golfy TDI i ostatnio wyczytalem na forum ze te na pompie sa cichsze od tych na pompkach, a ja mam odwrotnie. ale wag nie wykazuje zadnego blendu za siadl tan zaworek.
to jaki masz silnika na pompkach czy pompie???.
na pompkach są cichsze.
: ndz mar 08, 2009 14:11
autor: rutra210983
mam 2 TDI AXR na pompkach i ALH na pompie. skoro mowisz ze te na pompkach sa cichsze to wszystko sie zgadza, ale wczoraj czytalem na forum nie pamietam w tej chwili jaki to byl temat ale ktos twierdził ze te na pompie rotacyjnej sa cichsze. tez mi sie wydalo to troche dziwne bo te na pompowtryskach sa nowsze i wiadomo ze przy tworzeniu nowszego typu zasilania silnika firma pewnie brala pod uwage kulture pracy jednostki.
: ndz mar 08, 2009 14:14
autor: piter_s
na pompie hałasuje ona sama i wtryskiwacze.
kąt wtrysku
: ndz mar 08, 2009 16:17
autor: krzys887
Nie pamiętam juz czy VAG wyrzucil dokladnie ze ten zaworek jest walniety (nie bylem jeszcze wtedy bardzo wtajemniczony w diagnozowanie VAGiem) ale gdy mechanik podłaczyl golfika pod VAGa to wartość kąta wtrysku bardzo sie różniła od tej która powinna byc. Nie mowie ze na sto procent to wina tego zaworka u Cibie ale sprawdz kąt wtrysku na VAGu. U mnie to bylo przyczyną.
: pt kwie 17, 2009 06:38
autor: macem
Witam czy moze tak pracowal jak ten ?
[ Dodano: 22 Sie 2009 16:13 ]
Wlasnie chyba doszedlem do wniosku ze te stuki i glosniejsza praca TDI to padajacy zaworek od przestaiacza kata w pompie wtryskowej. Moze ktos wie ile kosztuje naprawa i co trzeba wymienic ?.