Strona 1 z 2

Jak sprawdzić działanie turbiny Vw SHARAN TDI 130 km

: czw lut 26, 2009 22:54
autor: deeay
panowie mam zapytanie jak mozna sprawdzić bez wizyty u mechanika działanie turbiny...

ponoc jak sie coś tam w niej zapiecze to ona chodzi dobrze tylko na pewnych obrotach mam taki problem ze silnik nie ma mocy do 1500 obrotów potem idzie jak strzała ...

: czw lut 26, 2009 22:59
autor: PiotrusVW
100 % diagnoza to tylko VAG.

: pt lut 27, 2009 00:53
autor: homsky
deeay pisze:mam taki problem ze silnik nie ma mocy do 1500 obrotów potem idzie jak strzała ...
Nie wymagaj żeby te auto łamało ci kręgosłup gdy silnik ma poniżej 1500rpm :bajer:

Re: Jak sprawdzić działanie turbiny Vw SHARAN TDI 130 km

: pt lut 27, 2009 01:00
autor: PinkFloyd
deeay pisze:panowie mam zapytanie jak mozna sprawdzić bez wizyty u mechanika działanie turbiny...

ponoc jak sie coś tam w niej zapiecze to ona chodzi dobrze tylko na pewnych obrotach mam taki problem ze silnik nie ma mocy do 1500 obrotów potem idzie jak strzała ...
Twoje autko max moment ma od 1900 or, wiec wszystko masz ok, Jest to silnik doładowany to jak ty chcesz to zrobic zeby turbinka ładowała swoje zadane cisnienie ponizej 1500obr :bajer: nierealne

: sob lut 28, 2009 01:10
autor: borat
PinkFloyd, chyba niejezdziles dobrym PDkiem :chytry:

: sob lut 28, 2009 01:12
autor: To_mas
borat, ale sharan do lekkich nie należy

: sob lut 28, 2009 01:16
autor: borat
wiem ale to nie znaczy ze do 1900 ob ma sie wlec a potem olsnienie,zwlaszcza ze to pompowtryski

: sob lut 28, 2009 01:27
autor: PinkFloyd
borat pisze:wiem ale to nie znaczy ze do 1900 ob ma sie wlec a potem olsnienie,zwlaszcza ze to pompowtryski
Umiesz czytac :bajer: autka na VNT czesto maja duży wzrosy Nm juz od 1500 to ze czujesz przyspieszenie od 1500 to nie oznacza ze autko osiagneło jego max, ale nie powiesz mi ze twój TDI tak samo sie zbiera miedzy 900-1500 obr a ponad 1500 bo w to nie uwierze. Jaka turbinka ponizej 1500 obr da ci cisnienie przynajmniej 1,1 bar aby mozna było mówic o przyspieszeniu? Nowe Diesle a szczególnie bi-turbo maja max Nm juz od 1500 obr ale powiem ci ze w zakresie 900-1300 obr jest duza dziura w obrotach i te auka czesto gasna bez dodania mocno gazu ze startu. Jezeli ci tak dobrze przyspiesza ponzej 1500obr to czemu nie jezdzisz w tym zakresie na biegu tylko w zakresie od 1800 obr :bajer:

Wytłumacz mi piszac " zwlaszcza ze to pompowtryski" uwazasz ze TDI VP i CR nie zbiera sie tak na obrotach ja PD - to lepiej siegnij do lektury od czego to zalezy. Powiem Ci tak TDI ANU to tez silnik PD a zbiera sie dobrze od 1800 obr a zdrowy ASV potrafi rwac od 1600 obr czemu to sobie doczytaj :bajer: Miłego studiowania lektury :kufel:

: sob lut 28, 2009 02:19
autor: borat
no strasznie nerwowy jestesPinkFloyd,
:)

: sob lut 28, 2009 04:34
autor: uysy
borat pisze:no strasznie nerwowy jestesPinkFloyd,
:)
Nie, to Ty jesteś zbyt wyluzowany...
Masz jakąś wiedzę w temacie? to pokaż bo na razie widzę ignorancję... ostrzegam - trollowanie tu nie działa.

: ndz mar 01, 2009 01:39
autor: borat
to ze kolega deeay, gada ze sie mu auto muli to znaczy ze sie muli,przeciez z palca sobie tego nie wyssal,wie przeciez jak wczesniej jezdzil
a swoja wiedza blyszczal nie bede ewentualnie moge pomoc

: ndz mar 01, 2009 22:40
autor: wesol
Je jeszcze dodam ze dotad jezdzilem oplowskim 2.0 DTL i DRH a tam moc jest duzo mniejsza jak w 1.9 TDI i do tego turbina mniejsza i na WG Tam to sie dopiero zbiera silnik ropiero od conajmniej 2000 obr choc producent podaje ze max Nm sa od 1850 obr. Male turbo mala turbodziura ale tez i szybko sie konczy. Duze turbo jak w TDI ma wieksza turbodziure ale ze ma VT to troszke nadrabia wiec wychodzi podobnie 1800-1900 i ciagnie juz dosc dobrze. Nie ma takiego silnika na turbo co by ciaglo od 1500 obr. Cos tam eksperymentuja z tymi silnikami z dwoma turbinami (jedna duza i jedna mala turbina) coby si eniby mialy wzajemnie uzupelniac ale tylko w miare dobrze ida silniki na kompresorze i to jeszcze zalezy od konstrukcji. Choc kompresor pochlania czesc mocy zeby miec z czego swoj naped.

Re: Jak sprawdzić działanie turbiny Vw SHARAN TDI 130 km

: ndz mar 01, 2009 22:51
autor: grzegorzp
deeay pisze:panowie mam zapytanie jak mozna sprawdzić bez wizyty u mechanika działanie turbiny...

ponoc jak sie coś tam w niej zapiecze to ona chodzi dobrze tylko na pewnych obrotach mam taki problem ze silnik nie ma mocy do 1500 obrotów potem idzie jak strzała ...
wszystko poplątałeś, podejrzewam że nie masz absolutnie żadnej wiedzy o 1.9 tdi.

ten popularny "problem" to zapiekające się kierownice, i problem może ujawnić się jak jedziesz około 120-130km/h wciskasz gaz do oporu i jeżeli silnik mocno osłabnie to znaczy że właśnie zapieczone kierownice i nie zbijają doładowania, komputer to odbiera i wchodzi w tryb awaryjny i robi Ci sdi żeby nie uszkodzić turbiny.

a sposób w jaki opisujesz wrażenia z jazdy opisują przebieg momentu dokładnie taki jak ma być, do 1500nic potem już coś się dzieje a około 2000-2500najwięcej i potem lekki spadek,

następnym razem nie pytaj o głupoty tylko poczytaj najpierw forum a dużo Ci się rozjaśni i nie będziesz musiał zadawać głupich pytań.

pozdrawiam

ps. jeżeli chcesz zobaczyć czy masz zapieczone kierownice to po rozgrzaniu silnika jedziesz na jakąś drogę ekspresową, przyspieszasz do 100-110km/h wrzucasz 5bieg i dociskasz na maxa, przyspieszasz do 150-160km/h i tak kilka razy jeżeli nic niepokojącego się nie wydarzyło (jeżeli komputer złapie błąd napewno to spostrzeżesz)
to znaczy że kierownice chodzą tak jak powinny,

próbowałem to wytłumaczyć jak najprościej

Re: Jak sprawdzić działanie turbiny Vw SHARAN TDI 130 km

: ndz mar 01, 2009 22:56
autor: PinkFloyd
grzegorzp pisze:
deeay pisze:panowie mam zapytanie jak mozna sprawdzić bez wizyty u mechanika działanie turbiny...

ponoc jak sie coś tam w niej zapiecze to ona chodzi dobrze tylko na pewnych obrotach mam taki problem ze silnik nie ma mocy do 1500 obrotów potem idzie jak strzała ...
wszystko poplątałeś, podejrzewam że nie masz absolutnie żadnej wiedzy o 1.9 tdi.
to o czym mówisz to zapiekające się kierownice, i problem może nastąpić jak jedziesz około 120-130km/h wciskasz gaz do oporu i jeżeli silnik mocno osłabnie to znaczy że właśnie zapieczone kierownice, a sposób w jaki opisujesz wrażenia z jazdy opisują przebieg momentu dokładnie taki jak ma być, do 1500nic potem już coś się dzieje a około 2000-2500najwięcej i potem lekki spadek,

następnym razem nie pytaj o głupoty tylko poczytaj najpierw forum a dużo Ci się rozjaśni i nie będziesz musiał zadawać głupich pytań.

pozdrawiam
i to sie nazywa konkretna odp. =D> a ja po co tyle sie trudziłem , myk i ma odp :grin: