Strona 1 z 1
					
				Sprawdzenie turbiny-Golf 1.6 TD
				: czw lut 26, 2009 13:59
				autor: afcraku
				Witam wszystkich, mam bardzo duży problem otóż zauważłem od pewnego czasu że moc w moim golfie II zmalała, jest słaby przy wyprzedzaniu i tego typu rzeczy, poza tym trochę więcej spala, wydaję mi sie że może być to turbina??? czy można w jakiś prosty sposób sprawdzić czy jest ona sprawna...??? a może przyczyna tego stanu leży gdzieś indziej??? bardzo proszę o pomoc, pozdrawiam 

 
			 
			
					
				
				: czw lut 26, 2009 15:01
				autor: arwam
				sprawdzasz luz na wirniku może być niewielki poprzeczny ale nie może być wzdłużnego.
zakup sobie jeszcze manometr i sprawdź ciśnienie jakie dmucha turbo pod pełnym obciążeniem np. pod góre na 3 lub 4 przy około 3000rpm
zobacz jeszcze ile i jaki dym się wydobywa z wydechu.
a jak jest z porannym odpalaniem?
			 
			
					
				
				: czw lut 26, 2009 19:30
				autor: afcraku
				jeśli chodzi o odpalanie zimnego silnika to nie ma z nim żadnego problem, nawet przy dużych mrozach! nawet nie kopci, jeśli dodam na luzie gaz do "dechy" no to wówczas dym z rury idzie strasznie czarny...czy ten luz na wirniku ja jako amator mogę bez trudu sprawdzić???
			 
			
					
				
				: czw lut 26, 2009 22:55
				autor: arwam
				afcraku pisze:czy ten luz na wirniku ja jako amator mogę bez trudu sprawdzić???
tak ściągasz rurę która idzie od filtra powietrza i palcami łapiesz za wirnik
 
			 
			
					
				
				: czw lut 26, 2009 23:01
				autor: twardy
				afcraku pisze:poza tym trochę więcej spala, wydaję mi sie że może być to turbina???
afcraku pisze:a może przyczyna tego stanu leży gdzieś indziej??? 
a może wtryski leja ??? obiawy - słabsza moc auta , kopcenie na czarno i zwiększony apetyt na paliwo tylko że wtedy słabiej by palił z rana a u Ciebie rano jest ok.
sprawdz ten wirnik , póżniej manometr i  jakie masz doładowanie bo może turbo ok a zaciety WG. Jaki masz motor 1V, JR,SB ? Jakie turbo .?
 
			 
			
					
				
				: czw lut 26, 2009 23:38
				autor: arwam
				twardy, 
zwróć uwagę że kolega dołączył dopiero dzisiaj  i nie wie wszystkiego.
afcraku,
 wrzuć jeszcze fotkę silnika to będziemy coś działali bo narazie to nie wiemy na czym stoimy
			 
			
					
				
				: czw lut 26, 2009 23:54
				autor: afcraku
				dobra postaram się zrobić zdjęcie silnika i jak najszybciej dołączyć, jeśli chodzi o silnik to jest to 1V, ale jakie turbo to tego już nie wiem:((
			 
			
					
				
				: pt lut 27, 2009 02:18
				autor: twardy
				arwam pisze:zwróć uwagę że kolega dołączył dopiero dzisiaj i nie wie wszystkiego. 
przecież staram sie pomóc i tak przypomniałem sobie że w moim 1V był kiedyś katalizator (zabity sadzą ) może u kolegi tez jeszcze siedzi i warto by było troche uwolnić spaliny i zarobic jeszcze na sprzedaży kata? A zarobine plny wydać na manometr  
 
[ Dodano: Pią Lut 27, 2009 01:20 ]
afcraku, turbo to masz na 99* k14 sterowane własnie zaworem westergate .
 
			 
			
					
				
				: pn mar 08, 2010 18:53
				autor: prezes0420
				Witam mój problem dotyczy turbo lecz nie w golfie tylko Renault Megane 1.9 DCI, zwracam się go kolegów z forum vw ponieważ na forum renault niema zbyt kumatych gości w tym temacie i ciężko się cokolwiek dowiedzieć.
A więc do rzeczy wydaje mi się że mi pada turbo jak ścisnę wąż idący do intercoolera to przy 3 tyś obrotów jestem w stanie go ścisnąć prawie całkowicie, czuć ciśnienie że rozpiera ale mi się wydaje że jest słabe,
Co o tym sądzicie?
			 
			
					
				
				: pn mar 08, 2010 19:12
				autor: arwam
				prezes0420,   dużo zależy jak duże turbo tam masz  jeśli maleństwo to węża powinny być twarde ale jeśli coś większego to będzie taka turbina budzić się w wyższych obrotach i dopiero pod obciążeniem.
			 
			
					
				
				: pn mar 08, 2010 19:17
				autor: prezes0420
				Witam w sumie nie wiem jakie mam turbo (duże czy małe) na pewno jest fabryczne auto ma 102 konie, a podejrzenie moje padło na turbo ponieważ auto przestało iść jak powinno i kopci (nie na postoju tylko podczas jazdy pod obciążeniem)