Zamiana silnika AHU na .... no właśnie na co?
: śr lut 25, 2009 12:23
WItam
Posiadam VW Golfa Vario (rocznik modelowy 1997) z silnikiem 1,9 TDI (AHU). Silnik sprawuje sie znakomicie....z jednym ALE... bierze olej.
Spalanie paliwa (trasa) ok 5l/100 km, dynamika - super, odpalanie na zimno/cieplo- bez problemow. Kopcenie-jest ale jak obserwowalem inne samochody to moge powiedziec, ze na podobnym poziomie. Turbo po regeneracji z 12 mcami gwar. (jak sie okazalo nieotrzebnie). Dalej eksploatacja zgodnie z zasadami obslugi silnikow z turbo itp itd. Olej 15W40 dla silnikow wysprez. z Turbo (Mobil, Elf, Shell- takie mial wlewane).
No i problem - pali jakies 0,5-0,7 l oleju na 300 km a przy moich przebiegach okazuje sie, ze dolewam co drugi dzien.
Diagnoza mechnika- panewki- silnik do remontu.
Koszt remontu (gora/dol) (zeby zrobic raz a dobrze) ok - 2500-3000 tys zl.
I teraz co Wy o tym sadzicie? Co moze byc powodem takiego przepalania oleju?
A moze SWAP na silnik z Allegro? I teraz pytanie - kupujac (EWENTUALNIE) silnik- brac AHU czy z moim osprzetem mozna tez silnik z innym oznaczeniem.
Obawiam sie, ze kupujac silnik kupuje kota w worku....ale koszt wydaje sie byc nizszy bo silniki te chodza od 1200-2500 zl (okolo)
Licze na Wasze sugestie.
Pozdr. serdecznie
Posiadam VW Golfa Vario (rocznik modelowy 1997) z silnikiem 1,9 TDI (AHU). Silnik sprawuje sie znakomicie....z jednym ALE... bierze olej.
Spalanie paliwa (trasa) ok 5l/100 km, dynamika - super, odpalanie na zimno/cieplo- bez problemow. Kopcenie-jest ale jak obserwowalem inne samochody to moge powiedziec, ze na podobnym poziomie. Turbo po regeneracji z 12 mcami gwar. (jak sie okazalo nieotrzebnie). Dalej eksploatacja zgodnie z zasadami obslugi silnikow z turbo itp itd. Olej 15W40 dla silnikow wysprez. z Turbo (Mobil, Elf, Shell- takie mial wlewane).
No i problem - pali jakies 0,5-0,7 l oleju na 300 km a przy moich przebiegach okazuje sie, ze dolewam co drugi dzien.
Diagnoza mechnika- panewki- silnik do remontu.
Koszt remontu (gora/dol) (zeby zrobic raz a dobrze) ok - 2500-3000 tys zl.
I teraz co Wy o tym sadzicie? Co moze byc powodem takiego przepalania oleju?
A moze SWAP na silnik z Allegro? I teraz pytanie - kupujac (EWENTUALNIE) silnik- brac AHU czy z moim osprzetem mozna tez silnik z innym oznaczeniem.
Obawiam sie, ze kupujac silnik kupuje kota w worku....ale koszt wydaje sie byc nizszy bo silniki te chodza od 1200-2500 zl (okolo)
Licze na Wasze sugestie.
Pozdr. serdecznie