Strona 1 z 1

Zamiana silnika AHU na .... no właśnie na co?

: śr lut 25, 2009 12:23
autor: xsiondz
WItam

Posiadam VW Golfa Vario (rocznik modelowy 1997) z silnikiem 1,9 TDI (AHU). Silnik sprawuje sie znakomicie....z jednym ALE... bierze olej.
Spalanie paliwa (trasa) ok 5l/100 km, dynamika - super, odpalanie na zimno/cieplo- bez problemow. Kopcenie-jest ale jak obserwowalem inne samochody to moge powiedziec, ze na podobnym poziomie. Turbo po regeneracji z 12 mcami gwar. (jak sie okazalo nieotrzebnie). Dalej eksploatacja zgodnie z zasadami obslugi silnikow z turbo itp itd. Olej 15W40 dla silnikow wysprez. z Turbo (Mobil, Elf, Shell- takie mial wlewane).
No i problem - pali jakies 0,5-0,7 l oleju na 300 km a przy moich przebiegach okazuje sie, ze dolewam co drugi dzien.
Diagnoza mechnika- panewki- silnik do remontu.
Koszt remontu (gora/dol) (zeby zrobic raz a dobrze) ok - 2500-3000 tys zl.
I teraz co Wy o tym sadzicie? Co moze byc powodem takiego przepalania oleju?
A moze SWAP na silnik z Allegro? I teraz pytanie - kupujac (EWENTUALNIE) silnik- brac AHU czy z moim osprzetem mozna tez silnik z innym oznaczeniem.
Obawiam sie, ze kupujac silnik kupuje kota w worku....ale koszt wydaje sie byc nizszy bo silniki te chodza od 1200-2500 zl (okolo)

Licze na Wasze sugestie.

Pozdr. serdecznie

: śr lut 25, 2009 13:03
autor: sagon
Ja na Twoim miejscu,jeżeli nie potrzebujesz niczego więcej do szczęścia jak te 90 koni pomyślałbym nad remontem silnika.
Zainwestujesz tylko raz,a będziesz miał pewność,że silnik jest jak nowy.
Ja nie bawiłbym się w kupno innego,bo koszty takiego zakupu mogą przewyższyć koszt remontu.
Tak jak napisałeś,nie wiadomo co kupisz.Wez pod uwagę,że silniki z tych lat mają już niejednokrotnie nachulane i 500kkm.
Jeżeli myślisz o swapie,to warto założyc coś młodszego,ale sam silnik to koszt rzędu 4-5tys.
Więc moim zdaniem lepiej zainwestować w remont.Zrobić go u dobrego mechanika i przede wszystkim zalać inny olej.
Jak już wspomniałem,jeżeli nie jesteś głodny mocy,to pozostań przy tym silniku.
Są to dobre i trwałe jednostki.
Jeżeli chodzi o branie oleju,to przyczyn może być kilka i tak na prawdę trudno jednoznacznie określić tą właściwą.
Jeżeli bierze go tak dużo,a turbina jest po regeneracji,to możliwe,że to pierścienie.
Z doświadczenia wiem,że niekiedy wystarczy je wymienić i silnik zmniejsza apetyt na olej.
Nie zawsze musi się to wiązać z remontem silnika.

Re: Zamiana silnika AHU na .... no właśnie na co?

: pt mar 20, 2009 10:08
autor: kehsud
xsiondz pisze:WItam
... bierze olej.
Spalanie paliwa (trasa) ok 5l/100 km, dynamika - super, odpalanie na zimno/cieplo- bez problemow. Kopcenie-jest ale jak obserwowalem inne samochody to moge powiedziec, ze na podobnym poziomie. Turbo po regeneracji z 12 mcami gwar. (jak sie okazalo nieotrzebnie). Dalej eksploatacja zgodnie z zasadami obslugi silnikow z turbo itp itd. Olej 15W40 dla silnikow wysprez. z Turbo (Mobil, Elf, Shell- takie mial wlewane).
No i problem - pali jakies 0,5-0,7 l oleju na 300 km a przy moich przebiegach okazuje sie, ze dolewam co drugi dzien.
Diagnoza mechnika- panewki- silnik do remontu.
Więc tak,
1. Znień mechanika - ten Cię okłamuje - panewki generalnie nie mają wiele wspólnego z braniem oleju i kopceniem (rozumiem, że kopci trochę na niebiesko)
2. Panewki są ok, jeśli ciśnienie oleju jest ok i nic nie stuka.
3. Jako że nic w przyrodzie nie ginie, więc ten olej gdzieś musi uciekać.
a. Przecieki (czy silnik jest suchy, czy są jakieś plamy oleju po dłuższym postoju)
b. wywala rurą wydechową, dostaje się do komory spalania
Jeśli A - generalnie uszczelki do wymiany, jeśli jakieś pęknięcie bloku - silnik do wymiany
jeśli B. to:
Olej dostaje się do komory spalania, dwie możliwe drogi - pierścienie na tłokach - (zapieczone, wyrobione) lub zużycie pary tłok-cylinder tak duże że pierścienie nie uszczelniają, spore rysy na gładzi cylindra
(można zastosować środek zwany ceramizer - mi pomógł, naturalnie wyrobiony silnik przebiegiem 350tys - wróciło ciśnienie na tłokach)

albo dostaje się od strony zaworów.
Jeśli od strony zaworów - to uszczelniacze na zaworach do wymiany.

Zaobserwuj jeszcze moment po uruchomieniu silnika, i czy ci mocno zakopci na niebiesko jak zimnego przegazujesz - to może byc chwila, kiedy ssie olej jak smok.
Sprawdź na dłuuugiej trasie - 500-600km jednym ciągiem najlepiej bez wyłączania silnika (powinien wziąć litr oleju albo 1/2)

Zalecany pomiar ciśnienia na tłokach - metodą suchą i olejową i zestawienie wyników.

: pt mar 20, 2009 10:19
autor: arwam
jeśli turbo masz sprawne to to pozostaje zmienić tylko pierścienie i uszczelniacze zaworowe.
jest też opcja że masz głębokie rysy na cylindrach i to one też mogą byż przyczyną takiego brania oleju.
tak czy inaczej rozbierz silnik i zobacz czy nie masz rys na garczkach, jak nie masz to wystarczy tylko pierścienie i komplet uszczenień wymienić żeby silnik odzyskał szczelność.
możesz mi dostarczyć foto takiego silnika bez plastykowych osłon bo mi też po głowie chodzi swap ale dopiero wtedy jak silnik sprzedam swój o ile mnie pamięć nie myli to jest silnik typu VP, a nie PD?

: pt mar 20, 2009 10:25
autor: PiotrusVW
tak AHU to VP. i popieram zdanie kolegow lepiej zrobic remont niz kupic tak naprawde niewiadomo co

: pt mar 20, 2009 12:21
autor: michal27
Korzystajac z otwartego tematu mam pytanko,jak sprawdzic bez rozbierania silnika czy winowajca brania oleju sa uszczelniacze zaworow czy pierscienie???

: pt mar 20, 2009 12:30
autor: maroTdi
xsiondz pisze:Posiadam VW Golfa Vario
chyba variant
xsiondz pisze:Olej 15W40
to jaki masz przebieg ze go takim olejem zalewasz.. 600-700tys?
na allegro mozesz kupic silnik w gorszym stanie.. wiec zmien mechanika i rob tak jak koledzy wyzej napisali..

: pt mar 20, 2009 13:17
autor: arwam
michal27 pisze:Korzystajac z otwartego tematu mam pytanko,jak sprawdzic bez rozbierania silnika czy winowajca brania oleju sa uszczelniacze zaworow czy pierscienie???
jak uszczelniacze zaworowe to bedzie tylko przez chwilę po rozruchu silnika dymił mpotem już raczej nie

: pt mar 20, 2009 15:23
autor: kehsud
arwam pisze:
michal27 pisze:Korzystajac z otwartego tematu mam pytanko,jak sprawdzic bez rozbierania silnika czy winowajca brania oleju sa uszczelniacze zaworow czy pierscienie???
jak uszczelniacze zaworowe to bedzie tylko przez chwilę po rozruchu silnika dymił mpotem już raczej nie
Dodam tylko, że pierścieniami cylindrów generalnie nie jest prosta sprawa, bo mogą być albo zapieczone albo wyrobione.

W ogolności, jeśli obserwujemy niską moc przy wolnych obrotach, można domniemywać kłopoty z pierścionkami (i/lub) gładzie cylindrów.
Jeśli z mocą na wolnych obrotach jest OK (samochód nie dusi się łatwo przy ruszaniu) do tego ciśnienie na tłokach ok, to jest ok, wtedy szukamy problemu w zaworach.

Jeśli jest niskie ciśnienie na tłokach, (każdy przyzwoity warsztat ma taki miernik i na starcie powinien to badać) a po wlaniu trochę oleju do cylindrów ciśnienie się podnosi i jest około nominalnego, to prawdopodobnie co najmniej pierścionki do wymiany jak nie gładzie cylindrów.

: sob mar 21, 2009 00:32
autor: michal27
To u mnie stawiam na te uszczelniacze zaworow bo tylko na zimnym i przy odpalaniu zakopci na niebiesko,potem zadnego dymka.Dzieki panowie za odpowiedzi.

[ Dodano: 20 Mar 2009 23:34 ]
A jeszcze jedno jak przyznac punkt?

: sob mar 21, 2009 00:43
autor: arwam
michal27 pisze:A jeszcze jedno jak przyznac punkt?
punkt możesz przyznać wtedy gdy jesteś autorem tematu i tylko w tym temacie możesz punkty przyznawać;
klikasz na "Pomógł"

: sob mar 21, 2009 01:15
autor: To_mas
arwam pisze:punkt możesz przyznać wtedy gdy jesteś autorem tematu
tu nie jesteś więc niestety nie mozesz

xsiondz, remoncik mały tylko !! nie kupuj nowego bo sie mozesz wpakować w totalną padkę !! no chyba ze bardzo chcesz mieć PD'ka bo inaczej sensu nie widze