Strona 1 z 1

Kupiłem golfa V 1.9TDI 2004 rok - prośba o porady

: pn lut 23, 2009 21:29
autor: Pawelrade
Witam wszystkich forumowiczów.
Na początku chciałem się przywitać, gdyż jestem tu nowy na forum, a grzeczność tego wymaga.
Otóz od kilku dni jestem posiadaczem golfa V 1.9TDI z 2004 roku 105 koni i mam zapytanie do posiadaczy tego typu auta co należy od razu wymienić? Rozrząd kompletny, olej, filtry paliwa, oleju, powietrza? Wszystko? Auto ma na liczkiku 130.000km i pod maską są poprzywieszane karteczki kiedy był wymieniany olej (125.000km) i paek rozrządu (125.000) ale auto stało w komisie i nie jestem pewien czy to prawda. Taką karteczkę może sobie każdy wydrukować i przywiesić i że niby wszystko było wymienione i jest gut. A ja jednak trochę się boję, bo auto może się jednak posypać bo wiadomo rozrząd to nie przelewki. Więc czy ufać sprzedawcy i poczekać z wymianą wszystkiego do 135.000km tak żeby można było wymienić olej to za jednym zamachem już i wszystko czy może od razu wziąć się do roboty?
A i mam jeszcze jedno pytanie. Otóż zauważyłem, że czasem podczas pracy silnika słychać jakieś stuki takie jakby przerywane uderzenia nie są głośne ale jednak słyszalne.Nie wiem czy to jakaś osłonka tam puka czy jednak coś poważnego. Wewnątrz auta też to czasem słychać i dodatkowo takie delikatne szarpnięcia na biegu jałowym ale naprawdę minimalne.Dodatkowo słychać jakby jakis obracający się pasek albo rolkę a jak wcisnę sprzęgło to cichnie. Co to może być? Miał ktoś coś podobnego.
Z góry dziękuję za odpowiedzi i sugestie.

: pn lut 23, 2009 23:03
autor: roman58
Pierwsza sprawa to rozrząd żeby nie narobiło karambolu.

: wt lut 24, 2009 00:01
autor: grandi
Tak jak kolega pisze pasek napinacz filtr powietrza paliwa oleju i no zmienić olej 5w40

: wt lut 24, 2009 00:53
autor: smigluss
Raczej to napinacz, rolka, pasek, koszt mniej więcej 500 zł.

: wt lut 24, 2009 10:17
autor: Pawelrade
No właśnie chyba nie będę czekał z tym rozrzadem bo potem może okazac sie to opłakane w skutkach :otepienie: A olej to chyba trzeba lepszy a nie 5w40? Słyszałem, że leja do V CASTROL EDGE bo ponoc piatka wymaga dobrego olejku.

[ Dodano: 24 Lut 2009 09:19 ]
Czyli ile tak mniej wiecej by mnie wynioslo zrobienie rozrządu, wymiana oleju, filtrów paliwa,oleju, powietrza? Czyli takie rzeczy ktore musze napewno zrobic?
Z góry dziekuję za odpowiedź

: wt lut 24, 2009 10:32
autor: miqs
bo ponoc piatka wymaga dobrego olejku.
Każdy samochód wymaga dobrego oleju :)

: wt lut 24, 2009 11:06
autor: Bronco
Pawelrade pisze:No właśnie chyba nie będę czekał z tym rozrzadem bo potem może okazac sie to opłakane w skutkach :otepienie: A olej to chyba trzeba lepszy a nie 5w40? Słyszałem, że leja do V CASTROL EDGE bo ponoc piatka wymaga dobrego olejku.

Po oznaczeniu 5W40 raczej trudno coś powiedzieć o jakości olejku

: wt lut 24, 2009 14:04
autor: MaciusieK
Jesli chodzi o koszta to powinienes ok. 1000zl na to przeznaczyc wraz z robocizna.

Nie wiem jaki olej wczesniej miales lany, ja jezdze na Mobil 1 Synt S Special V 5W-30, za 5l powinienes ok. 125zl zaplacic.

Olej jest OK, wiec moge go polecic (oczywiscie nie ten rozlwany w PL, tylko import).

: wt lut 24, 2009 15:10
autor: dodo14
Jeżeli autko jest ściągnięte z zachodu to podjedz do ASO,tam Ci powiedzą wszystko co do tej pory było w nim robione i przy ilu km.
Jeżeli pasek nie był wymieniony to natychmiast go wymień a rolkę napinacz to należny wymienić powyżej 220 tys km.
Co do oleju to Motul i Mobil lub Castrol EDGE Turbo Diesel 5W-40(mam ten zalany) oczywiście olej muszibyc z normą 505.01 lub z normą 507.00 w przypadku przeglądów w trybie longlife.
Przy wymianie oleju wymię wszystkie filtry oleju powietrza i paliwa, możesz również wymienić kabinowy kosztuje grosze.

: wt lut 24, 2009 15:16
autor: Bronco
dodo14 pisze:Jeżeli autko jest ściągnięte z zachodu to podjedz do ASO,tam Ci powiedzą wszystko co do tej pory było w nim robione i przy ilu km.
Jeżeli pasek nie był wymieniony to natychmiast go wymień a rolkę napinacz to należny wymienić powyżej 220 tys km.
Co do oleju to Motul i Mobil lub Castrol EDGE Turbo Diesel 5W-40(mam ten zalany) oczywiście olej muszibyc z normą 505.01 lub z normą 507.00 w przypadku przeglądów w trybie longlife.
Przy wymianie oleju wymię wszystkie filtry oleju powietrza i paliwa, możesz również wymienić kabinowy kosztuje grosze.
Myślałem, że co 90 tyś km jeśli były oryginalne...a nieoryginalne po 60 kkm :blush:

: wt lut 24, 2009 16:52
autor: Chomik
dodo14 pisze: a rolkę napinacz to należny wymienić powyżej 220 tys km.
ja proponuje w ogóle sprawdzać czy rolka nie wygląda tak jak ta

http://www.bogumil.deal.pl/forum/rolka.jpg

jak kulki nie wypadają to można jeździć dalej :rotfl: :okej: