Strona 1 z 3

uszczelka głowicy?!

: pn lut 23, 2009 17:57
autor: 21Golfista21
witam, od jakiegoś czasu zauważyłem że ubywa mi płynu w zbiorniczku wyrównawczym, ucieka przez niego, bo jest za duże ciśnienie, węże robią się twarde czy to będzie uszczelka pod głowicą? czy gdzie zacząć szukać?

: pn lut 23, 2009 18:39
autor: piter_s
a załącza się wentylator??, może czujnik w chłodnicy i nie załącza wentylatora.
może być podejrzany termostat, a jak nic z tych rzeczy to uszczelka.

Re: uszczelka głowicy?!

: pn lut 23, 2009 19:30
autor: ilio
21Golfista21 pisze:witam, od jakiegoś czasu zauważyłem że ubywa mi płynu w zbiorniczku wyrównawczym, ucieka przez niego, bo jest za duże ciśnienie, węże robią się twarde czy to będzie uszczelka pod głowicą? czy gdzie zacząć szukać?
wymień korek w zbiorniku wyrównawczym

najsampierw :)

: pn lut 23, 2009 19:34
autor: kwietek
Jeśli węże twardnieją zanim silnik nabierze temperatury roboczej, najprawdopodobniej uszczelka. Nie muszą pojawiać się ani bańki, ani spaliny w zbiorniczku. Odkręć korek i przygazuj jeśli wodę zassie a następnie wybije (temp. silnika ok 90 stopni), to już na 100% uszczelka. Z reguły taka awaria pojawia się po przegrzaniu silnika / zagotowaniu wody.

: pn lut 23, 2009 19:46
autor: Lukas-182
Na początku zaczął bym od wymiany korka na zbiorniczku wyrównawczym, tak jak napisał kolega powyżej, później sprawdził termostat i termo-włączniki, następnie chłodnicę, bo może zapchana i na końcu pompę wody, jak wszystko OK, to prawdopodobnie uszczelka ;)

A kiedy dokładnie wywala ci płyn, podczas butowania czy także podczas zwykłej, emeryckiej jazdy ?? Ślad wycieku widać tylko na zbiorniczku ??A jak tam okolice głowicy, sucho ??

: pn lut 23, 2009 20:20
autor: 21Golfista21
nigdy auto mi się nie zagotowało, wentylator mi się nie włącza, ale czujniki są chyba ok bo w vag'u by mi chyba pokazało ze czujniki są padnięte? wyciek tylko przy zbiorniczku pod tym czarnym plastikiem gdzie pisze G12, reszta sucho, oleju w płynie nie ma i odwrotnie. jutro kupie korek i zobaczymy:) no i przy emeryckiej jeździe tez ubywa :grrr:

: pn lut 23, 2009 20:57
autor: kwietek
W samochodach do 95roku, do tego objawu jaki występuje u Ciebie dochodził wzrost wskazań temperatury ale u Ciebie zegary są inaczej zrobione więc pewnie nic nie pokażą. Jak będziesz kupował korek pamiętaj by był w tym samym kolorze, i sprawdź kiedy twardnieją węże jeśli twardnieją zanim temperatura na wskaźniku zacznie się podnosić oznacza że kompresja / spaliny idą do wody. Jak założysz nowy korek cały czas sprawdzaj płyn i pilnuj by nie przegrzać silnika.

: wt lut 24, 2009 08:45
autor: 21Golfista21
mam nadzieje, że to nie uszczelka i że na koreczku się skończy :crazy: a swoją drogą zauważyłem jak wyciągałem kata, że jedna szpilka od turbo jest urwana ta co trzyma turbo przy kolektorze pewnie w serwisie im się urwała jak wymieniali, nie kopci tamtędy więc chyba nie ma sensu ruszać tego?

: wt lut 24, 2009 11:51
autor: Lukas-182
21Golfista21 pisze:że jedna szpilka od turbo jest urwana ta co trzyma turbo przy kolektorze pewnie w serwisie im się urwała jak wymieniali, nie kopci tamtędy więc chyba nie ma sensu ruszać tego?
Też miałem urwaną jedną śrubę przy downpipe i tak jeździłem około 3 lat aż w końcu wydmuchało tam uszczelkę i zaczęło fajnie gwizdać ;) Z tego co się orientuję to te szpilki są wykręcane i w zakładzie regeneracyjnym turbosprężarki z łatwością ci wstawią nową szpilkę ;)

: wt lut 24, 2009 13:15
autor: 21Golfista21
więc tak kupiłem korek i zauważyłem

na starym korku po jeździe około 2km(silnik zimny) wąż twardy

na nowym korku ta sama trasa 2km też zimny silnik wąż normalny

trasa 100km silnik zagrzany 90 stopni wąż twardy jak h... i przy jeździe normalnej i przy szybkiej. więc chyba wezmę się za pompę wody, a jak to nie pomoże to głowica :grrr:

: wt lut 24, 2009 13:28
autor: Sztomel
zanim zabierzesz się za pompę wody to przed nagrzaniem silnika do 90* odkręć korek ze zbiorniczka i sprawdź czy płyn nie bąbluje jak woda przed wrzeniem - jeśli idą w nim bąbelki to od razu bierz się za uszczelkę głowicy.

: wt lut 24, 2009 13:35
autor: Lukas-182
Węże będą twarde, bo to układ ciśnieniowy (w takim układzie płyn gotuje się w wyższej temperaturze niż 100st). Węże będą twardnieć przy przegazówce i szybkiej jeździe, bo pompa wody adekwatnie do zwiększania się obrotów silnika, zwiększa swoje obroty i tym samym wydajność i dlatego węże są twarde. Jak mocno są twarde węże ?? Jak kamień czy można je lekko zgiąć ??

Płyn nadal wywala poprzez korek ?? Jeśli nie to jest OK...

: wt lut 24, 2009 13:45
autor: Sztomel
Lukas-182 pisze:Płyn nadal wywala poprzez korek ?? Jeśli nie to jest OK...
pewnie, że nadal będzie wywalać płyn, wymiana korka nic nie da bo nie w nim tkwi przyczyna, przy sprawnym korku (a raczej zaworze ciśnieniowym w nim) ma wybijać tylko para (jak ciśnienie wzrośnie ponad graniczną wartość otwarcia zaworu w korku) a nie płyn.

: wt lut 24, 2009 17:37
autor: paweloli007
Kolego miałem te same objawy, zero bąbelków w zbiorniczku, nic nie wskazywało na uszczelke ale jednak była to ona:P miała mały przedmuch na jednym kanaliku i kompresja szła do płynu i własnie wywalało płyn przy zbiorniczku, także myśle nie cuduj z pompami i termostatami ( jeżeli silnik trzyma dobrą temperature tzn90 stopni) tym bardziej ze pewnie pompe miałeś przy rozrządzie wymienianą... odrazu ściągaj głowice tak tylko koszta sobie większe robisz...