uszczelka głowicy?!

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
21Golfista21
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 717
Rejestracja: ndz lut 15, 2009 14:00
Lokalizacja: Strzelin

uszczelka głowicy?!

Post autor: 21Golfista21 » pn lut 23, 2009 17:57

witam, od jakiegoś czasu zauważyłem że ubywa mi płynu w zbiorniczku wyrównawczym, ucieka przez niego, bo jest za duże ciśnienie, węże robią się twarde czy to będzie uszczelka pod głowicą? czy gdzie zacząć szukać?


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=351409 nowy nabytek
to nie, że ja się boję prędkości to prędkość boi się mnie :D

Awatar użytkownika
piter_s
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 984
Rejestracja: wt sty 31, 2006 17:23
Lokalizacja: okolice KROSNA

Post autor: piter_s » pn lut 23, 2009 18:39

a załącza się wentylator??, może czujnik w chłodnicy i nie załącza wentylatora.
może być podejrzany termostat, a jak nic z tych rzeczy to uszczelka.
Ostatnio zmieniony pn lut 23, 2009 18:41 przez piter_s, łącznie zmieniany 1 raz.



ilio
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 154
Rejestracja: pn lis 13, 2006 01:30
Lokalizacja: Bytom

Re: uszczelka głowicy?!

Post autor: ilio » pn lut 23, 2009 19:30

21Golfista21 pisze:witam, od jakiegoś czasu zauważyłem że ubywa mi płynu w zbiorniczku wyrównawczym, ucieka przez niego, bo jest za duże ciśnienie, węże robią się twarde czy to będzie uszczelka pod głowicą? czy gdzie zacząć szukać?
wymień korek w zbiorniku wyrównawczym

najsampierw :)



Awatar użytkownika
kwietek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 779
Rejestracja: pt paź 10, 2008 23:11
Lokalizacja: Kraków

Post autor: kwietek » pn lut 23, 2009 19:34

Jeśli węże twardnieją zanim silnik nabierze temperatury roboczej, najprawdopodobniej uszczelka. Nie muszą pojawiać się ani bańki, ani spaliny w zbiorniczku. Odkręć korek i przygazuj jeśli wodę zassie a następnie wybije (temp. silnika ok 90 stopni), to już na 100% uszczelka. Z reguły taka awaria pojawia się po przegrzaniu silnika / zagotowaniu wody.



Awatar użytkownika
Lukas-182
Sprzedawca
Sprzedawca
Posty: 997
Rejestracja: czw maja 18, 2006 23:00
Lokalizacja: Sztum/Malbork/Elbląg
Kontakt:

Post autor: Lukas-182 » pn lut 23, 2009 19:46

Na początku zaczął bym od wymiany korka na zbiorniczku wyrównawczym, tak jak napisał kolega powyżej, później sprawdził termostat i termo-włączniki, następnie chłodnicę, bo może zapchana i na końcu pompę wody, jak wszystko OK, to prawdopodobnie uszczelka ;)

A kiedy dokładnie wywala ci płyn, podczas butowania czy także podczas zwykłej, emeryckiej jazdy ?? Ślad wycieku widać tylko na zbiorniczku ??A jak tam okolice głowicy, sucho ??



Awatar użytkownika
21Golfista21
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 717
Rejestracja: ndz lut 15, 2009 14:00
Lokalizacja: Strzelin

Post autor: 21Golfista21 » pn lut 23, 2009 20:20

nigdy auto mi się nie zagotowało, wentylator mi się nie włącza, ale czujniki są chyba ok bo w vag'u by mi chyba pokazało ze czujniki są padnięte? wyciek tylko przy zbiorniczku pod tym czarnym plastikiem gdzie pisze G12, reszta sucho, oleju w płynie nie ma i odwrotnie. jutro kupie korek i zobaczymy:) no i przy emeryckiej jeździe tez ubywa :grrr:
Ostatnio zmieniony pn lut 23, 2009 20:23 przez 21Golfista21, łącznie zmieniany 1 raz.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=351409 nowy nabytek
to nie, że ja się boję prędkości to prędkość boi się mnie :D

Awatar użytkownika
kwietek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 779
Rejestracja: pt paź 10, 2008 23:11
Lokalizacja: Kraków

Post autor: kwietek » pn lut 23, 2009 20:57

W samochodach do 95roku, do tego objawu jaki występuje u Ciebie dochodził wzrost wskazań temperatury ale u Ciebie zegary są inaczej zrobione więc pewnie nic nie pokażą. Jak będziesz kupował korek pamiętaj by był w tym samym kolorze, i sprawdź kiedy twardnieją węże jeśli twardnieją zanim temperatura na wskaźniku zacznie się podnosić oznacza że kompresja / spaliny idą do wody. Jak założysz nowy korek cały czas sprawdzaj płyn i pilnuj by nie przegrzać silnika.



Awatar użytkownika
21Golfista21
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 717
Rejestracja: ndz lut 15, 2009 14:00
Lokalizacja: Strzelin

Post autor: 21Golfista21 » wt lut 24, 2009 08:45

mam nadzieje, że to nie uszczelka i że na koreczku się skończy :crazy: a swoją drogą zauważyłem jak wyciągałem kata, że jedna szpilka od turbo jest urwana ta co trzyma turbo przy kolektorze pewnie w serwisie im się urwała jak wymieniali, nie kopci tamtędy więc chyba nie ma sensu ruszać tego?


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=351409 nowy nabytek
to nie, że ja się boję prędkości to prędkość boi się mnie :D

Awatar użytkownika
Lukas-182
Sprzedawca
Sprzedawca
Posty: 997
Rejestracja: czw maja 18, 2006 23:00
Lokalizacja: Sztum/Malbork/Elbląg
Kontakt:

Post autor: Lukas-182 » wt lut 24, 2009 11:51

21Golfista21 pisze:że jedna szpilka od turbo jest urwana ta co trzyma turbo przy kolektorze pewnie w serwisie im się urwała jak wymieniali, nie kopci tamtędy więc chyba nie ma sensu ruszać tego?
Też miałem urwaną jedną śrubę przy downpipe i tak jeździłem około 3 lat aż w końcu wydmuchało tam uszczelkę i zaczęło fajnie gwizdać ;) Z tego co się orientuję to te szpilki są wykręcane i w zakładzie regeneracyjnym turbosprężarki z łatwością ci wstawią nową szpilkę ;)



Awatar użytkownika
21Golfista21
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 717
Rejestracja: ndz lut 15, 2009 14:00
Lokalizacja: Strzelin

Post autor: 21Golfista21 » wt lut 24, 2009 13:15

więc tak kupiłem korek i zauważyłem

na starym korku po jeździe około 2km(silnik zimny) wąż twardy

na nowym korku ta sama trasa 2km też zimny silnik wąż normalny

trasa 100km silnik zagrzany 90 stopni wąż twardy jak h... i przy jeździe normalnej i przy szybkiej. więc chyba wezmę się za pompę wody, a jak to nie pomoże to głowica :grrr:


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=351409 nowy nabytek
to nie, że ja się boję prędkości to prędkość boi się mnie :D

Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » wt lut 24, 2009 13:28

zanim zabierzesz się za pompę wody to przed nagrzaniem silnika do 90* odkręć korek ze zbiorniczka i sprawdź czy płyn nie bąbluje jak woda przed wrzeniem - jeśli idą w nim bąbelki to od razu bierz się za uszczelkę głowicy.


Obrazek

Awatar użytkownika
Lukas-182
Sprzedawca
Sprzedawca
Posty: 997
Rejestracja: czw maja 18, 2006 23:00
Lokalizacja: Sztum/Malbork/Elbląg
Kontakt:

Post autor: Lukas-182 » wt lut 24, 2009 13:35

Węże będą twarde, bo to układ ciśnieniowy (w takim układzie płyn gotuje się w wyższej temperaturze niż 100st). Węże będą twardnieć przy przegazówce i szybkiej jeździe, bo pompa wody adekwatnie do zwiększania się obrotów silnika, zwiększa swoje obroty i tym samym wydajność i dlatego węże są twarde. Jak mocno są twarde węże ?? Jak kamień czy można je lekko zgiąć ??

Płyn nadal wywala poprzez korek ?? Jeśli nie to jest OK...



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » wt lut 24, 2009 13:45

Lukas-182 pisze:Płyn nadal wywala poprzez korek ?? Jeśli nie to jest OK...
pewnie, że nadal będzie wywalać płyn, wymiana korka nic nie da bo nie w nim tkwi przyczyna, przy sprawnym korku (a raczej zaworze ciśnieniowym w nim) ma wybijać tylko para (jak ciśnienie wzrośnie ponad graniczną wartość otwarcia zaworu w korku) a nie płyn.


Obrazek

paweloli007
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 74
Rejestracja: ndz maja 25, 2008 19:29
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: paweloli007 » wt lut 24, 2009 17:37

Kolego miałem te same objawy, zero bąbelków w zbiorniczku, nic nie wskazywało na uszczelke ale jednak była to ona:P miała mały przedmuch na jednym kanaliku i kompresja szła do płynu i własnie wywalało płyn przy zbiorniczku, także myśle nie cuduj z pompami i termostatami ( jeżeli silnik trzyma dobrą temperature tzn90 stopni) tym bardziej ze pewnie pompe miałeś przy rozrządzie wymienianą... odrazu ściągaj głowice tak tylko koszta sobie większe robisz...



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 187 gości