Strona 1 z 2

Kąt wtrysku

: pn lut 23, 2009 16:42
autor: mihmih
Witam,
miałem zmieniany rozrząd i wymienianą pompę wody.
Mechanik nie znał się na regulacji diesla więc nie ustawił kąta wtrysku. Pojechałem do innego szpenia i ten na słuch powiedział że jest dobrze i żeby nie ruszać bo można zepsuć...
Ostatnio jednak kilka osób złapało się za głowę jak powiedziałem że nigdy tego nie regulowałem w swoim aucie.
Jak w TD sprawdzić i wyregulować kąt ? (vag nie pomoże).
Czy jest ktoś z wawki kto chciałby zajrzeć do mojego golfika ? Albo kogos polecić (najlepiej Ursus).
Ile taka przyjemność może kosztować ?
Pozdrawiam

: pn lut 23, 2009 17:34
autor: munior
Kąt wtrysku sprawdza się czujnikiem zegarowym (foto)Jak ci silnik dobrze chodzi tzn.odpala na ciepłym i zimnym bez problemu ma kopa to odpuść sobie sprawdzanie kąta wtrysku.

: pn lut 23, 2009 17:44
autor: mihmih
munior pisze:Kąt wtrysku sprawdza się czujnikiem zegarowym (foto)Jak ci silnik dobrze chodzi tzn.odpala na ciepłym i zimnym bez problemu ma kopa to odpuść sobie sprawdzanie kąta wtrysku.
Odpala bez problemu. Ale kopa nie ma. Niby to 75KM ale wydaje mi się że można by coś z niego jeszcze wyciągnąć. Jeździłem innym i lepiej sie zbierał ale miał o 200tys mniej przejechane ;)

: pn lut 23, 2009 21:13
autor: kwietek
Możesz podjechać na ustawienie koszt to 30-50zł. Tylko mechanik musi dysponować czujnikiem zegarowym takim jak pokazuje munior, ustawienie na słuch to strata pieniędzy. Możesz poprosić mechanika by ustawił kąt na wcześniejszy silniczek będzie znacznie mocniejszy, bedzie lepiej odpalał, mniej się grzał, jednak będzie bardziej wysilony. Za późny kąt z kolei podnosi temperaturę spalania (obniżając żywotność silnika i narażając go na przegrzanie), obniża moc, pogarsza odpalanie.

: wt lut 24, 2009 11:06
autor: mihmih
jak by sie w tej cenie zamknęło to chętnie bym sprawdził i miał święty spokój.
Znacie może kogoś wartego polecenia z Wawki ? Warsztatów tutaj dużo ale ja trafiałem tylko na muzyków którzy na słuch stroili. Mam jednego dobrego ale niestety diesla nie reguluje.

: wt lut 24, 2009 19:55
autor: kwietek
z Warszawki niestety nie, ale możesz pierw zadzwonić do gościa i zapytać czy ustawi Ci czujnikiem. Ważne też by robił to przy Tobie bo czasem w ch*** lecą...

: wt lut 24, 2009 21:18
autor: michu
Często korzystam z usług zakładu "Wolkswagen Transporter" w Miedzeszynie na ul Nenufarów. Gość specjalizuje się w pojazdach jak w nazwie firmy. Bardzo luby wszelkiego rodzaju diesle - im starszy tym lepszy :grin: Ustawiałem u niego kąt wtrysku również. Jeśli chcesz kontakt to pisz na PW

: ndz maja 10, 2009 01:32
autor: maciyk
Ile powinien wynosić kąt wtrysku w AAZ ?
znalazłem wartość 0,83 - 0,97 , czy taka jest dobra?

: ndz maja 10, 2009 19:13
autor: munior
maciyk pisze:wartość 0,83 - 0,97 , czy taka jest dobra?
dobra ,ustaw sobie 0,95 i będzie ok.

: wt maja 12, 2009 23:58
autor: arwam
kwietek pisze: bedzie lepiej odpalał, mniej się grzał, jednak będzie bardziej wysilony. Za późny kąt z kolei podnosi temperaturę spalania (obniżając żywotność silnika i narażając go na przegrzanie), obniża moc, pogarsza odpalanie.


kwietek, w dieslu jest odwrotnie.
takie objawy są typowe dla benzyniaków

: śr maja 13, 2009 00:18
autor: andrew.zbyrko
arwam pisze:w dieslu jest odwrotnie.
tzn?
arwam, jaki kąt byś polecił do modzonego AAZ na seryjnej pompie 9mm? obecnie jezdże na 1.04

: śr maja 13, 2009 00:36
autor: arwam
andrew.zbyrko pisze:
arwam pisze:w dieslu jest odwrotnie.
tzn?
arwam, jaki kąt byś polecił do modzonego AAZ na seryjnej pompie 9mm? obecnie jezdże na 1.04
jak masz za wczesny kąt to wtedy silnik się grzeje i po pojawieniu ciśnienia doładowania jest słabszy co jest czuć ewidętnie jak opóźnisz kąt wtrysku ale lepiej odpala.
również jeśli dasz dużo do pieca czyli duże ciśnienie doładowania to również powinno się kąt wtrysku opóźnić.
jak nie masz problemów z porannym rozruchem to proponuję 0,80-084mm
masz mod Łukiego u siebie zastosowany? co prawda podnosi się temperatura spalin ale spada temperatura płynu chłodzącego

: śr maja 13, 2009 00:41
autor: andrew.zbyrko
arwam pisze:masz mod Łukiego u siebie zastosowany?
nie, mierzyłem cisnienie i jest w normie[w górnej granicy]
jak nie masz problemów z porannym rozruchem to proponuję 0,80-084mm
czyli późny, a co wtedy z EGT, paliwo zdązy sie spalić w całości?

[ Dodano: 13 Maj 2009 01:00 ]
dodam że przy późnym kacie wtrysku turbo dużo szybciej sie wkręca..

: śr maja 13, 2009 01:00
autor: arwam
andrew.zbyrko pisze:paliwo zdązy sie spalić w całości?
jeśli masz mod Łukiego to zdąży.
Egt przy max obciążeniu podskoczy ale na codzień chyba nie upalasz swojej golfiny i zresztą została zaprojektowana pod tym kątem.
a stwierdziłem że na wcześniejszym kącie wtrysku więcej auto paliło i było w górnych obrotach słabsze.
chyba że masz problem z rana przy rozruchu to wtedy obniżasz ciśnienie wewnętrzne w pompie a statyczny kąt wtrysku wtedy przyspieszasz