Strona 1 z 1

Szarpie przy zmianie biegu na wyższy-AJM

: sob lut 21, 2009 14:18
autor: trefil
Witam, auto szarpie przez chwile gdy zmieniam bieg na wyższy, dzieje się to w granicy 2000 obrotów i jak auto jest już rozgrzane, na zimnym tego niema. Czytałem o czyszczeniu nastawnika, ale moje auto to PD . Co może być przyczyną tego szarpania(czkawki)

: sob lut 21, 2009 14:55
autor: To_mas
moze to koło dwumasowe

: sob lut 21, 2009 15:34
autor: trefil
Przed chwilą przejechałem się i jak przekrocze ok 2200 obrotów to przestaje szarpać, obroty idą normalnie w górę, idzie normalnie do 200km/h. Jak sprawdzić czy to dwumas bo nie chcę kupować nowego jeżeli nie mam 100% pewności.

: ndz lut 22, 2009 12:15
autor: homsky
trefil pisze:Jak sprawdzić czy to dwumas bo nie chcę kupować nowego jeżeli nie mam 100% pewności.
Zrób małą próbę przyspieszania na 4- lub 5-biegu , od 1500 do 2500 obrotów , raz przyspieszaj z pedałem do dechy , a drugi raz leciutko dotykaj pedał gazu tak zeby spokojnie tylko sie rozpędzał , zwróć uwage kiedy te drgania (szarpania) występują.

Sprawdż tez czy podczas próby przyspieszania z pedałem do dechy na jakich biegach najbardziej odczuwalne jest te drganie.

P.S. Swoją drogą to bardzo ciężko oceniać takie objawy jak u ciebie przez forum , najlepiej byłoby osobiście to sprawdzić ........ no ale nie mamy takiej możliwości

: ndz lut 22, 2009 14:56
autor: edzio
jak wskazania w bloku13 i 26?

: pn lut 23, 2009 15:42
autor: trefil
dzisiaj postaram sie zrobić logi, szarpanie występuje kiedy wcisnę od razu gaz do dechy, na zimnym tego nie ma. Najbardziej odczuwalne na 6 jak wcisne gaz tak od 100 km/h do 120 km/h potem przechodzi.

: pn lut 23, 2009 17:06
autor: dawid2009
moze mało oleju w skrzyni

: wt lut 24, 2009 00:53
autor: homsky
trefil pisze:szarpanie występuje kiedy wcisnę od razu gaz do dechy,
trefil pisze:Najbardziej odczuwalne na 6 jak wcisne gaz tak od 100 km/h do 120 km/h potem przechodzi.
Jesteś w stanie okreslić jednoznacznie czy to jest szarpanie czy może bardziej pasuje do tego słowo drgania/wibracje ???

: wt lut 24, 2009 14:22
autor: trefil
homsky pisze:
trefil pisze:szarpanie występuje kiedy wcisnę od razu gaz do dechy,
trefil pisze:Najbardziej odczuwalne na 6 jak wcisne gaz tak od 100 km/h do 120 km/h potem przechodzi.
Jesteś w stanie okreslić jednoznacznie czy to jest szarpanie czy może bardziej pasuje do tego słowo drgania/wibracje ???
dokładnie tak jak piszesz drganie/wibracje

: śr lut 25, 2009 11:05
autor: homsky
trefil pisze:dokładnie tak jak piszesz drganie/wibracje
trefil pisze:występuje kiedy wcisnę od razu gaz do dechy, na zimnym tego nie ma. Najbardziej odczuwalne na 6 jak wcisne gaz tak od 100 km/h do 120 km/h potem przechodzi.
Wibracje przy pełnym obciążeniu silnika, najczęściej wystepujace w zakresie 1500-2200rpm, zanikające ze wzrostem obrotów , najbardziej odczuwalne na wyższych biegach ( 4,5,6) , mi to śmierdzi dwumasem który tak akurat sie zachowuje

: śr lut 25, 2009 12:32
autor: trefil
a czy można tak jeździć i auto nie stanie mi kiedyś w trasie, bo na dwumas to mnie teraz nie stać

: śr lut 25, 2009 13:18
autor: homsky
trefil pisze:a czy można tak jeździć i auto nie stanie mi kiedyś w trasie,
To że to jest dwumas nie jest to 100% pewne , żeby miec pewnośc trzeba by było go wyciagnąć , wszelkie objawy jakie opisujesz wskazują na ten element , ale to tylko bardzo prawdopodobne ale nie pewnik
trefil pisze:bo na dwumas to mnie teraz nie stać
Hmm , narazie pozostaje ci jeździc ale z głową i obserwować czy objawy nie nasilają się. Delikatnie z pedałem gazu w zakresie do 2200obr , wyżej mozesz deptac do dechy , obserwuj czasami czy objawy nie sa coraz mocniejsze i czy nie występuja w coraz szerszym zakresie obrotów, do tego czy drżenia nie pojawiaja sie tez na biegu jałowym oraz czy nie wystepuje podszarpywanie przy ruszaniu z miejsca autem.

: śr lut 25, 2009 14:33
autor: trefil
ok dzięki, dziwi mnie tylko jedno, że tych objawów nie ma na zimnym silniku