Strona 1 z 1

Problem z poziomem oleju?

: sob lut 21, 2009 11:46
autor: r1u0d2y
Witam,

wczoraj zaskoczyl mnie dosc dziwny zbieg wydarzen w moim mk4.
Wsiadam wieczorem do auta i widze ze zegar ma zla godzine (aku jest nowy) i pojawilo sie service jetzt (wczesniej, czyli jeszcze wczoraj mialem service 2000km). Ale wszystko odpala i dziala okej. Przejechalem moze z 2km, zatrzymalem sie, wylaczylem silnik i za 10 min wracam do auta. Odpalam i moze po 100m pojawia mi sie Ol ausdruck motor aus, duze STOP miga, 3 razy bip i miga czerwona lampka o braku oleju.
Wiec od razu sie zatrzymalem i wylaczylem silnik. Sprawdzilem poziom oleju - jest dokladnie na srodku pomiedzy zagiciami, na wszelki wypadek dolalem jeszcze ok 0,6l oleju (wczesniej nie pojawilo mi sie ani razu Olstand prufen). Odpalilem i znow to samo, po 100m te same komunikaty.
Dzis rano na zimnym silniku, po calej nocy sprawdzilem poziom oleju i byl minimalnie ponizej dolnego zagiecia. Odpalilem auto pochodzilo spokojnie z 5 min, nic sie nie pojawia i sprawdzilem poziom oleju - dokladnie w polowie miedzy zagieciami. Wiec znow proba jazdy i po 50m ten sam komunikat.

Z czym moze to byc spowodowane?
Auto jest z 2002, pewny przebieg to 130k.

: ndz lut 22, 2009 02:35
autor: Reksio
Witam! Podłączę się do tematu. We wtorek jadąc rano do pracy po przejechaniu 3 km zapaliła mi się na czerwono lampka ciśnienia oleju i wyskoczył na komputerze komunikat: STOP! OLDRUCK MOTOR AUS! BETRIEBS-ANLEITUNG! (stop! ciśnienie oleju wyłączyć silnik, instrukcja obsługi). Zatrzymałem auto, zgasiłem i sprawdziłem poziom oleju. Stan był prawidłowy pod górne zagięcie, odpaliłem auto i znowu świeci lampka i wyświetla się komunukat, żeby się nie spóźnić pojechałem dalej, po około 2 km komunikat się wyłączył i lampka zgasła, auto od samego wyjazdu z domu zachowywało się normalnie. Po wyjściu z pracy znow sprawdziłem poziom i znow wszystko OK, poziom na wysokości około 2 mm brakowało do górnego zagięcia. Zrobiłem już 200 km od momentu zgaśnięcia lampki i komunikatu i jak na razie wszystko jest OK. Panowie pomóżcie co mogło być przyczyną tego zdarzenia??? Auto to MKIV z 2000r. ma 157 tyś. przebiegu oryginalnego sprawdzany w Serwisie i pokrywa się z książką serwisową, olej wymieniałem jakieś 3 tyś. temu. Jakieś 2 tygodnie temu miałem dziwne zjawisko, bo na kompie pokazał mi się komunikat Service Oil 3000 km. Taki sam mi się pokazywał przy 151 tyś., ale go wykasowałem jak wymieniłem olej, przy 154 tyś., więc nie wiem skąd nagle się pokazał-wykasowałem go pokrętłami pod licznikami. Mówię o tym, bo może ma to związek z tą moją sytuacją z lampka i komunikatem oleju. A i jeszcze jedno przed wyjazdem do pracy, auto nie było ruszane tydzień czasu, a ostatnia jazda to cały czas w ulewnym deszczu, potem stało w blaszaku i były mrozy, więc może czujnik przymarzł i takie chopki stawia. Proszę o odpowiedzi, z góry dzięki:)

: ndz lut 22, 2009 09:15
autor: Bronco
Reksio pisze:Witam! Podłączę się do tematu. We wtorek jadąc rano do pracy po przejechaniu 3 km zapaliła mi się na czerwono lampka ciśnienia oleju i wyskoczył na komputerze komunikat: STOP! OLDRUCK MOTOR AUS! BETRIEBS-ANLEITUNG! (stop! ciśnienie oleju wyłączyć silnik, instrukcja obsługi). Zatrzymałem auto, zgasiłem i sprawdziłem poziom oleju. Stan był prawidłowy pod górne zagięcie, odpaliłem auto i znowu świeci lampka i wyświetla się komunukat, żeby się nie spóźnić pojechałem dalej, po około 2 km komunikat się wyłączył i lampka zgasła, auto od samego wyjazdu z domu zachowywało się normalnie. Po wyjściu z pracy znow sprawdziłem poziom i znow wszystko OK, poziom na wysokości około 2 mm brakowało do górnego zagięcia. Zrobiłem już 200 km od momentu zgaśnięcia lampki i komunikatu i jak na razie wszystko jest OK. Panowie pomóżcie co mogło być przyczyną tego zdarzenia??? Auto to MKIV z 2000r. ma 157 tyś. przebiegu oryginalnego sprawdzany w Serwisie i pokrywa się z książką serwisową, olej wymieniałem jakieś 3 tyś. temu. Jakieś 2 tygodnie temu miałem dziwne zjawisko, bo na kompie pokazał mi się komunikat Service Oil 3000 km. Taki sam mi się pokazywał przy 151 tyś., ale go wykasowałem jak wymieniłem olej, przy 154 tyś., więc nie wiem skąd nagle się pokazał-wykasowałem go pokrętłami pod licznikami. Mówię o tym, bo może ma to związek z tą moją sytuacją z lampka i komunikatem oleju. A i jeszcze jedno przed wyjazdem do pracy, auto nie było ruszane tydzień czasu, a ostatnia jazda to cały czas w ulewnym deszczu, potem stało w blaszaku i były mrozy, więc może czujnik przymarzł i takie chopki stawia. Proszę o odpowiedzi, z góry dzięki:)
Spróbuj wykasować jeszcze raz VAG-iem

: ndz lut 22, 2009 18:21
autor: r1u0d2y
U mnie sie pokazuje dokladnie taki sam komunikat,
po odpaleniu auta go nie ma.
Pojaiwa sie tylko wtedy kiedy obroty przekrocza 1,5k. Testowalem na postoju - jak zaraz odpiszcze gaz to komunikat sie wylacza :/

Jakiekolwiek pomysly macie?

: ndz lut 22, 2009 18:59
autor: piter_s
powodów moze być kilka jak nie juz czas na zmiane oleju i inspekcja się zgłasza.
moze być zły olej i przy niskich temp. takie jajca mogą być, jakie oleje lejecie??.
moze już czujnik ciś.oleju świrować, lub uszkodzona instalacja od niego.
może pompa oleju, dla pewności zmierzyć cisnienie oleju.

: ndz lut 22, 2009 19:17
autor: EnJoy
ja stawiam na odmę, lubi przymarzać.. wtedy ciśnienie w układzie olejenia rośnie i wywala komunikaty o ciśnieniu.. bo jest po prostu za duże
http://www.motofakty.pl/artykul/zapomniana_odma.html
Kłopoty z drożnością odpowietrzenia mogą pojawić się także w nowych silnikach i dają znać o sobie przeważnie podczas zimy. Powodem jest gromadząca się wilgoć, która miesza się z olejem i osadza w odpowietrzeniu. Wówczas nawet niewielki mróz może całkowicie zatkać przepływ. Zjawisko to pojawia się najczęściej podczas jazdy na krótkich odcinkach i przy niedogrzanych silnikach. Aby uniknąć zamarzania, należy wykonywać co jakiś czas dłuższą jazdę. Silnik osiągnie wówczas odpowiednią temperaturę i nagromadzone osady odparują.

: ndz lut 22, 2009 19:22
autor: r1u0d2y
piter_s pisze:powodów moze być kilka jak nie juz czas na zmiane oleju i inspekcja się zgłasza.
moze być zły olej i przy niskich temp. takie jajca mogą być, jakie oleje lejecie??.
moze już czujnik ciś.oleju świrować, lub uszkodzona instalacja od niego.
może pompa oleju, dla pewności zmierzyć cisnienie oleju.
Do wymiany oleju mam jeszcze ponad 10k. Olej mobil 1 longlife
O zatkaniu odmy świadczy także wypchnięty bagnet do sprawdzania poziomu oleju.
U mnie na pewno nie byl wypchniety a tydzien wczesniej machnalem 1500km wiec raczej to nie to :/

: ndz lut 22, 2009 19:27
autor: EnJoy
r1u0d2y weź odpal autko na postoju, niech pochodzi z jakieś 10, 15 min.. później zrób jakąś dalszą trasę, ale spokojnie.. niech się silnik nagrzeje.. trochę przewietrzy, jeśli to zamarznięta odma.. to powinna odtajać i ciśnienie będzie wtedy w normie

: ndz lut 22, 2009 19:30
autor: piter_s
może zaworek ciśnienia oleju???

: ndz lut 22, 2009 19:31
autor: EnJoy
r1u0d2y pisze:U mnie na pewno nie byl wypchniety a tydzien wczesniej machnalem 1500km wiec raczej to nie to :/
ale tak wcale nie musi być..ciśnienie z oleju może się wydostać w innym miejscu, gdzie mogłoby już wyrzygać olej.. a tydzień temu jaką miałeś pogodę u siebie, takie same mrozy jak teraz? To że wtedy odma nie przymarzła, nie oznacza, że teraz nie mogła ;)

: ndz lut 22, 2009 19:31
autor: piter_s
EnJoy pisze:ja stawiam na odmę, lubi przymarzać
czegoś takiego jeszcze nie widziałem

: ndz lut 22, 2009 20:06
autor: Reksio
Wcześniej właściciel w niemczech zalewał auto olejem Castrol TXT 5W-40 o spec. 505.01 ja wymieniłem na Castrol EDGE 5W-40 o spec. 505.01. Podobno już tego TXT nie ma, bo wycofano i zastąpiono go EDGE, więc wlałem najbliższy temu staremu. U niemca auto było garażowane w ocieplanym garażu.

: ndz lip 19, 2009 14:11
autor: karampa
Witam miałem kiedys taki sam problem w mk4 PD i zawziołem sie ze nieodpuszcze ,czyli około 1500 obrotów na wyswietlaczu wielki napis stop miga olej.Pierwsze co sie nasuwa to ze cos z olejem,sprawdzanie dolewalnie wymiana na nic.Potem zaczołem przysłuchwac sie silnikowi czy zaczyna chodzic metalicznie z braku smarowania,ale dzwiek był ok nic zadnych dziwnych dzwieków.Wiec nie jest to sprawa smarowania tylko innego układu,po wnikliwym ogladaniu wiazki w komorze silnika wypatrzałem ze na rozruszniku patrzac z góry jest kostka (teraz juz nie pamietam 4 czy 5 pinów) łączy sie tam kable od alternatora i chyba klimy ale to miej wazne i jeden kabel był urwany a dlatego ze kiedys podczas wypadku pękło ako i kwas sie wylał i wiazka była słaba w tym miejscu. Jest to sygnał z alternatora do kompa ale dlaczego tak to zrobili w vw to tylko ani wiedzą,w niektórych starych TD tez tak jest ze olej miga jak alternator jest padniety
:okej: :okej: :okej: