Strona 1 z 4

1,9 TDI kopci przy odpalaniu

: czw lut 19, 2009 08:01
autor: KOmi
Witam mam taki problem.. jak auto stoi długo na polu(np 8 godzin na mrozie ok -4 st) to jak odpalam to auto odpala dobrze ale strasznie zakopci przy tym, jak auto ciepłe albo nawet postoi 3-4 godzinki to nie ma problemu... dodam że silniczek jest po remoncie i po regeneracji turbinki, pracuje równo,i jest mocny... a jak długo postoi to właśnie puści dym( i to całkiem sporo) i przez parę sekund chodzi nierówno)
pozdrawiam i prosze o pomoc

ps dodam jeszcze ze filtr paliwa był wymieniony( cały rozrząd, i ustawiony kąt wtrysku)

: czw lut 19, 2009 10:29
autor: TomekG
U mnie taka sytuacja miała miejsce w momencie gdy nie działały 3 z 4 świec żarowych, myślę że warto to sprawdzić.

: czw lut 19, 2009 10:42
autor: KOmi
kurcze więc jeszcze będę musiał sprawdzić te świece ale jak byłem miesiąc temu u mechanika to mówił że świece grzeją.....przekopałem całe forum wiem że ktoś coś pisał jeszcze o zmianie dawek startowych ale nie wiem czy w moim przypadku jest sens? w dodatku mam problem z vagiem ( mam viste i chodzi mi tylko vag 4,9 ale polski..a tam coś nie mogę się odnaleźć.. a jak uruchomie vag 4,9 eng pod vista to mi wyskakuje komunikat "program zostanie zamknięty" ...

[ Dodano: 19 Lut 2009 20:03 ]
świece sprawdziłem i wyglada na to że są wszystkie dobre.. ma ktos może jeszcze jakieś propozycje??

: pt lut 20, 2009 14:21
autor: kamykgs1
a ja slyszalem ze to normalne (gdzies na forum), zimny disel jak torche przykopci na zimnym to nic nie znaczy - mi osobiscie tez chwile zakopci w mrozny dzien, ale po ok 3-5 sek dyma nima. wiec chyba nie ma co sie przejmowac

pzdr

: pt lut 20, 2009 16:57
autor: Ponior
To nie jest normalne, u mnie w golfie jest wszystko dobrze, rano delikatny dymek i jest ok, wszystko równo pracuje.
A w sharanie po nocy też jest dymek tyle, że 2 razy wiekszy i silnik dziwnie stuka przez 2-3 sekundy i potem już cały dzien jest super, tez nie wiem co to może robić, na vagu zero błędów.????

: pt lut 20, 2009 17:17
autor: KonradzikIV
ja tak mam tylko i wyłącznie w sytuacji gdy auto naprawde długo stoi np 3-4 dni na codzien jest ok

: pt lut 20, 2009 18:18
autor: stania-PL
a co byście chcieli, że disel stojący na mrozie bedzie palił bezdymnie. To norma.

: pt lut 20, 2009 18:35
autor: Ponior
stania-PL pisze:a co byście chcieli, że disel stojący na mrozie bedzie palił bezdymnie. To norma
jak bys odpalił mojego sharana rano (stoi on w garażu nie na Mrozie) i usłyszał byś to metaliczne uderzanie (3 sekundy) to ciekawe czy byś powiedział, czy to normalne.????
Zastanów sie troche.
Golf stoi nieraz 3 dni i jak go odpale to tylko dymek i chodzi równo, nic nie stuka.???
Pozdro.

: pt lut 20, 2009 19:18
autor: DJ_SM
Pozwólcie, że podepnę się do tematu. mam silnik Z1 ja jak przychodzę po kilku dniach i chę go odpalić (stoi w ciepłym garażu) to kontrolka od świec świeci sie tylko 1-2 sekundy i gaśnie silnik po odpaleniu chwile dymi na niebiesko. Będę wymieniał świece bo któraś na bank będzie uwalona ale czy jest jakiś czujnik który steruje czasem grzania świec. Niem że benzynowe jednostki posiadają coś takie do ssania a TDI? Za odpowiedzi dziękuje :bigok:

: pt lut 20, 2009 23:43
autor: miqs
chwile dymi na niebiesko
To co ty mu lejesz?

: sob lut 21, 2009 11:37
autor: homsky
DJ_SM pisze:silnik po odpaleniu chwile dymi na niebiesko.
Mogą już puszczać olej uszczelniacze zaworowe , ile zużywa ci oleju na 10.000km ???
DJ_SM pisze:chę go odpalić (stoi w ciepłym garażu) to kontrolka od świec świeci sie tylko 1-2 sekundy i gaśnie
I prawidłowo , w garażu jaką masz temperaturę ??? Napewno powyżej +10*C a w tych warunkach w TDI świece nie grzeją wogóle.
DJ_SM pisze:czy jest jakiś czujnik który steruje czasem grzania świec.
Czujnik temperatury .

: sob lut 21, 2009 18:29
autor: arwam
stania-PL pisze:a co byście chcieli, że disel stojący na mrozie bedzie palił bezdymnie. To norma.
u mnie tylko w momencie rozruchu po za tym nic nie dymi chyba że noga oprze się o podłogę( prawa) :jezor:

15tys po remoncie pali na dotyk w temp -20*C

: sob lut 21, 2009 19:11
autor: hudy21
Witam mam taki sam problem podczas odpalania po postoju na mrozie i poranne odpalenie to dużo dymu dużo to może tak na wyrost. Jeździłem po mechanikach lecz żaden konkretnej odpowiedzi nie dał. Pojechałem do firmy zajmującej się tuningiem i tam padła odpowiedź że na zimnym silniku jest podawana wyższa dawka paliwa na rozruch i stąd ten dym bo silnik i tak nie spali całej dawki więc musi zakopcić.

: sob lut 21, 2009 20:00
autor: arwam
hudy21 pisze:Witam mam taki sam problem podczas odpalania po postoju na mrozie i poranne odpalenie to dużo dymu dużo to może tak na wyrost. Jeździłem po mechanikach lecz żaden konkretnej odpowiedzi nie dał. Pojechałem do firmy zajmującej się tuningiem i tam padła odpowiedź że na zimnym silniku jest podawana wyższa dawka paliwa na rozruch i stąd ten dym bo silnik i tak nie spali całej dawki więc musi zakopcić.
jaki kolor dymu?
jak czarny to tak może być ewentualnie ciut za wczesny kąt wtrysku