Strona 1 z 3

Po wymianie pompy wtryskowej gorzej chodzi

: wt lut 17, 2009 09:17
autor: DEPESZ
Wymieniłem ostatnio pompę wtryskową w moim MK3.Widać że nie była regulowana bo plomby na śrubach są nieruszone.Ustawiono kąt wtrysku ale coś nie bardzo chodzi porównując do starej.Poprzednia pompa była elastyczniejsza,czuć to było "pod pedałem gazu".Tu jest nieco inaczej.
Może błąd tkwi w tym, że ta nowa pompa ma założony ten mały teleskop na cięgle gazu, stara miała zdjęty.Może właśnie ten teleskop zmusza do mocniejszego wciśnięcia pedału gazu?
Co wy na to?

: wt lut 17, 2009 10:18
autor: kITA
Ten teleskop na pewno nie powoduję tych objawów.Myślę że masz ustawioną mniejszą dawkę paliwa,objaw jest taki że silnik jakby z opóźnieniem reaguje na pedał i trzeba głębiej wciskać :bigok:

: wt lut 17, 2009 10:24
autor: DEPESZ
Wrażenie jest takie jakby auto było przyduszone,mdłe.Wrażenia z jazdy dość ubogie, mimo że to diesel powinien być żywszy.Ale jak ruszę śrubę z dawką to będzie więcej palił a wydaje mi sie po wskaźniku paliwa że właśnie teraz coś więcej pali.Dziś dokładnie sprawdzę ile pali bo na full zatankowałem.Czy samemu można jakoś w miarę rozsądnie ustawić tą śrubę dawki paliwa?

: wt lut 17, 2009 11:04
autor: andrew.zbyrko
DEPESZ pisze:Czy samemu można jakoś w miarę rozsądnie ustawić tą śrubę dawki paliwa?
Można do granic dymienia, tak żeby minimalnie dymił [wtedy dawka jest troche większa od serii]
sprawdź jeszcze czy po dodaniu gazu na max, dzwignia gazu opiera się na srubie od max obr, [możesz mieć linke gazu źle wyregulowaną i dzwignia gazu nie przesówa się do końca]

[ Dodano: 17 Lut 2009 10:07 ]
z dawką poaliwa to ostrożnie, proponował bym regulacje w krokach np o 1/6 obr śruby,
po zwiększeniu dawki mogą się zwiększyć obr biegu jałowego, i zmienić się szybkość schodzenia z obrotów..

: wt lut 17, 2009 11:09
autor: kITA
ja to robiłem na czuja-wkręciłem troche,pojeździłem i jak było ok to zostawiłem.jak zwiększysz dawkę to może Ci spalić mniej.Generalnie ma nie dymić jak jedziesz równo.Może puścić bąka jak wdepniesz,ale jak turbo napompuje to ma nie dymić

: wt lut 17, 2009 11:17
autor: DEPESZ
to zwykły Diesel , bez turbo. Po zwiększeniu dawki, może mniej spalić????

: wt lut 17, 2009 11:23
autor: andrew.zbyrko
DEPESZ pisze:Po zwiększeniu dawki, może mniej spalić????
tak, max moment będzie większy i dostępny wcześniej, i przy spokojnej jezdzie powinno spaść

: wt lut 17, 2009 11:44
autor: kITA
wkręć tą śrubę od dawki 1\4 obr. i zobaczysz jak będzie.zawsze możesz cofnąć :bigok:

: wt lut 17, 2009 11:54
autor: DEPESZ
Zmiana tej dawki ma zostać dokonana na ciepłym silniku czy można na zimnym?

: wt lut 17, 2009 12:01
autor: kITA
wzrosną Ci obroty więc jak zwiększysz dawkę(możesz na zimno) to poczekaj aż się nagrzeje i zmniejsz obroty śrubą od dokładnej regulacji obrotów

: wt lut 17, 2009 12:44
autor: arwam
wtedy trzeba zmniejszyć wydatek resztkowy bo wogóle nie będzie wolnych obrotów

: wt lut 17, 2009 12:47
autor: DEPESZ
[quote="kITA"]Generalnie ma nie dymić jak jedziesz równo.

Teraz to już po maśle z tym dymieniem bo mrozy nastąpiły i tak czy tak dymi z rury podczas mrozów.Wkręciłem śrubę o około 1/4 obrotu i zobaczymy jak się będzie jeździło.

: wt lut 17, 2009 12:54
autor: bradley
DEPESZ, chodzi o dymienie na czarno.
Podczas jednostajnej jazdy (ta sama predkosc obrotowa silnika) nie powinno w ogole dymic na czarno. Po wcisnieciu sandala do podlogi jest dopuszczalne lekkie podkapcanie. Niedopuszczalne jest dymienie jak z komina. W 1.9D to pewnie nie ma nawet splywu oleju na denka tlokow takze podlanie ekstremalnej ilosci paliwa moze spowodowac wypalenie dziur w tlokach cho w niektorych przypadkach nawet splyw oleju nie pomoze :P

: wt lut 17, 2009 13:02
autor: arwam
nowesze diesle chyba po 93 już mają natrysk oleju na denko tłoków więc nic się nie dzieje ale nie ma sensu w wolnossącym dieslu przekraczać granicy dymienia. bo to paliwo już tylko w atmosferę idzie.