Po wymianie pompy wtryskowej gorzej chodzi

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

DEPESZ
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 47
Rejestracja: wt wrz 18, 2007 13:24
Lokalizacja: lublin
Kontakt:

Po wymianie pompy wtryskowej gorzej chodzi

Post autor: DEPESZ » wt lut 17, 2009 09:17

Wymieniłem ostatnio pompę wtryskową w moim MK3.Widać że nie była regulowana bo plomby na śrubach są nieruszone.Ustawiono kąt wtrysku ale coś nie bardzo chodzi porównując do starej.Poprzednia pompa była elastyczniejsza,czuć to było "pod pedałem gazu".Tu jest nieco inaczej.
Może błąd tkwi w tym, że ta nowa pompa ma założony ten mały teleskop na cięgle gazu, stara miała zdjęty.Może właśnie ten teleskop zmusza do mocniejszego wciśnięcia pedału gazu?
Co wy na to?



Awatar użytkownika
kITA
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 153
Rejestracja: wt paź 03, 2006 19:28
Lokalizacja: PIOTRKóW TRYBUNALSKI
Kontakt:

Post autor: kITA » wt lut 17, 2009 10:18

Ten teleskop na pewno nie powoduję tych objawów.Myślę że masz ustawioną mniejszą dawkę paliwa,objaw jest taki że silnik jakby z opóźnieniem reaguje na pedał i trzeba głębiej wciskać :bigok:



DEPESZ
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 47
Rejestracja: wt wrz 18, 2007 13:24
Lokalizacja: lublin
Kontakt:

Post autor: DEPESZ » wt lut 17, 2009 10:24

Wrażenie jest takie jakby auto było przyduszone,mdłe.Wrażenia z jazdy dość ubogie, mimo że to diesel powinien być żywszy.Ale jak ruszę śrubę z dawką to będzie więcej palił a wydaje mi sie po wskaźniku paliwa że właśnie teraz coś więcej pali.Dziś dokładnie sprawdzę ile pali bo na full zatankowałem.Czy samemu można jakoś w miarę rozsądnie ustawić tą śrubę dawki paliwa?
Ostatnio zmieniony wt lut 17, 2009 10:25 przez DEPESZ, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
andrew.zbyrko
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 589
Rejestracja: śr sie 08, 2007 22:18
Lokalizacja: małopolska
Kontakt:

Post autor: andrew.zbyrko » wt lut 17, 2009 11:04

DEPESZ pisze:Czy samemu można jakoś w miarę rozsądnie ustawić tą śrubę dawki paliwa?
Można do granic dymienia, tak żeby minimalnie dymił [wtedy dawka jest troche większa od serii]
sprawdź jeszcze czy po dodaniu gazu na max, dzwignia gazu opiera się na srubie od max obr, [możesz mieć linke gazu źle wyregulowaną i dzwignia gazu nie przesówa się do końca]

[ Dodano: 17 Lut 2009 10:07 ]
z dawką poaliwa to ostrożnie, proponował bym regulacje w krokach np o 1/6 obr śruby,
po zwiększeniu dawki mogą się zwiększyć obr biegu jałowego, i zmienić się szybkość schodzenia z obrotów..


topbrakes.pl
Hamulce na ulicę i do Sportu: klocki hamulcowe, tarcze hamulcowe, przewody w stalowym oplocie

Awatar użytkownika
kITA
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 153
Rejestracja: wt paź 03, 2006 19:28
Lokalizacja: PIOTRKóW TRYBUNALSKI
Kontakt:

Post autor: kITA » wt lut 17, 2009 11:09

ja to robiłem na czuja-wkręciłem troche,pojeździłem i jak było ok to zostawiłem.jak zwiększysz dawkę to może Ci spalić mniej.Generalnie ma nie dymić jak jedziesz równo.Może puścić bąka jak wdepniesz,ale jak turbo napompuje to ma nie dymić



DEPESZ
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 47
Rejestracja: wt wrz 18, 2007 13:24
Lokalizacja: lublin
Kontakt:

Post autor: DEPESZ » wt lut 17, 2009 11:17

to zwykły Diesel , bez turbo. Po zwiększeniu dawki, może mniej spalić????
Ostatnio zmieniony wt lut 17, 2009 11:18 przez DEPESZ, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
andrew.zbyrko
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 589
Rejestracja: śr sie 08, 2007 22:18
Lokalizacja: małopolska
Kontakt:

Post autor: andrew.zbyrko » wt lut 17, 2009 11:23

DEPESZ pisze:Po zwiększeniu dawki, może mniej spalić????
tak, max moment będzie większy i dostępny wcześniej, i przy spokojnej jezdzie powinno spaść


topbrakes.pl
Hamulce na ulicę i do Sportu: klocki hamulcowe, tarcze hamulcowe, przewody w stalowym oplocie

Awatar użytkownika
kITA
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 153
Rejestracja: wt paź 03, 2006 19:28
Lokalizacja: PIOTRKóW TRYBUNALSKI
Kontakt:

Post autor: kITA » wt lut 17, 2009 11:44

wkręć tą śrubę od dawki 1\4 obr. i zobaczysz jak będzie.zawsze możesz cofnąć :bigok:



DEPESZ
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 47
Rejestracja: wt wrz 18, 2007 13:24
Lokalizacja: lublin
Kontakt:

Post autor: DEPESZ » wt lut 17, 2009 11:54

Zmiana tej dawki ma zostać dokonana na ciepłym silniku czy można na zimnym?



Awatar użytkownika
kITA
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 153
Rejestracja: wt paź 03, 2006 19:28
Lokalizacja: PIOTRKóW TRYBUNALSKI
Kontakt:

Post autor: kITA » wt lut 17, 2009 12:01

wzrosną Ci obroty więc jak zwiększysz dawkę(możesz na zimno) to poczekaj aż się nagrzeje i zmniejsz obroty śrubą od dokładnej regulacji obrotów



arwam

Post autor: arwam » wt lut 17, 2009 12:44

wtedy trzeba zmniejszyć wydatek resztkowy bo wogóle nie będzie wolnych obrotów



DEPESZ
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 47
Rejestracja: wt wrz 18, 2007 13:24
Lokalizacja: lublin
Kontakt:

Post autor: DEPESZ » wt lut 17, 2009 12:47

[quote="kITA"]Generalnie ma nie dymić jak jedziesz równo.

Teraz to już po maśle z tym dymieniem bo mrozy nastąpiły i tak czy tak dymi z rury podczas mrozów.Wkręciłem śrubę o około 1/4 obrotu i zobaczymy jak się będzie jeździło.



Awatar użytkownika
bradley
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: czw paź 02, 2008 11:11
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Post autor: bradley » wt lut 17, 2009 12:54

DEPESZ, chodzi o dymienie na czarno.
Podczas jednostajnej jazdy (ta sama predkosc obrotowa silnika) nie powinno w ogole dymic na czarno. Po wcisnieciu sandala do podlogi jest dopuszczalne lekkie podkapcanie. Niedopuszczalne jest dymienie jak z komina. W 1.9D to pewnie nie ma nawet splywu oleju na denka tlokow takze podlanie ekstremalnej ilosci paliwa moze spowodowac wypalenie dziur w tlokach cho w niektorych przypadkach nawet splyw oleju nie pomoze :P


VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
[i]Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0[/i]

arwam

Post autor: arwam » wt lut 17, 2009 13:02

nowesze diesle chyba po 93 już mają natrysk oleju na denko tłoków więc nic się nie dzieje ale nie ma sensu w wolnossącym dieslu przekraczać granicy dymienia. bo to paliwo już tylko w atmosferę idzie.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 135 gości