Strona 1 z 1

czym sie różni alternator benzyna diesel?

: pn lut 16, 2009 22:06
autor: JABcok20
witam. miałem kiedyś alternator od benzyny w moim dieslu( od bodajże 1.4 benzyna polo99r
bodajże 70A ). działał bez przeszkód. czy taki alernator bedzie mi działał z obrotościomierzem od diesla?

: pn lut 16, 2009 22:29
autor: 21Golfista21
do diesla powinien być chyba nieco większy 75A? od tego czy będzie obrotka to zależy chyba czy ma wtyczkę na kabel od niej. Ale poczekaj na opinie i rady ekspertów:)

: pn lut 16, 2009 22:32
autor: bongo
JABcok20 pisze:czy taki alernator bedzie mi działał z obrotościomierzem od diesla?
Bedzie po małej przeróbce:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... &start=390
W tym temacie jest wszystko pięknie opisane :bigok:

: pn lut 16, 2009 23:32
autor: JABcok20
mój obortek sam przerobiłem bo był od benzyny. ma calokowicie zmieniona elektronike na układzie obrotościomierza, wiec ma skale od benzyny. a potencjometr jest w nim zamontowany fabrycznie. pozdrawiam

: wt lut 17, 2009 01:14
autor: grandi
21Golfista21 pisze:chyba nieco większy
Chyba mniejszy , jest mniejszy pobór prądu , odpadają przweody WN itd. nie potrzeb iskry

: wt lut 17, 2009 08:39
autor: kITA
Wlutuj tylko wyjście W(do obrotka)w jedno z wyjść uzwojenia stojana,przed prostownikiem i będzie banglać :bigok:

[ Dodano: 17 Lut 2009 07:43 ]
JABcok20 pisze:ma calokowicie zmieniona elektronike na układzie obrotościomierza, wiec ma skale od benzyny. a potencjometr jest w nim zamontowany fabrycznie. pozdrawiam
W altku nie ma żadnej elektroniki od obrotka.wszystko jest w liczniku

[ Dodano: 17 Lut 2009 07:45 ]
Pamiętaj jeszcze że koło pasowe musi być takiej samej średnicy jak w dieslu,bo będzie cię obrotek przekłamywał

: wt lut 17, 2009 08:54
autor: piori
grandilodz pisze:Chyba mniejszy , jest mniejszy pobór prądu , odpadają przweody WN itd. nie potrzeb iskry
No tak, tylko że akumulator jest połowę większy i rozrusznik dużo mocniejszy, żeby kompresję diesla przekręcić, do tego jeszcze świece żarowe.

: wt lut 17, 2009 09:21
autor: JABcok20
elektronike mam zmieniona w obrotosciomierzu/liczniku wedlug schematu na forumie jakims amerykanskim i wszystkodzialalo idealnie na skali do 7000rpm pokazywalo max 5500. ale teraz zaloze raczej benzynowski bo dieslowski mi umarl i nie chce mi sie go naprawiac
lozyska do wymiany, bieznia szczotek i urwany jeden przewod uzwojenia.
a propo tych przewodow czyli miedzianych drutow. zawsze mi sie jakis urwie gdy rozloze alternator. tzn peknie przy uzwojeniu od starosci. co z tym zrobic. myslalem zeby go po prostu zlutowac i pokryc folia termokurczliwa...

: wt lut 17, 2009 10:08
autor: t0mal
Też miałem alternator od bezyny i pękła mi w nim obudowa od wibracji, te od diesla są solidniejsze.

: wt lut 17, 2009 10:13
autor: kITA
JABcok20 pisze:myslalem zeby go po prostu zlutowac i pokryc folia termokurczliwa.
Aby skutecznie :pub:

: wt lut 17, 2009 10:46
autor: bongo
JABcok20, no to jesli taki śpec z ciebie,to po co zadajesz takie błahe pytania? :bajer: