Strona 1 z 1

olej "wysysany" przez intercooler

: pn lut 16, 2009 18:56
autor: czyzaczek
Witam....

Mam i ja problema :)

Wykapuje mi olej przez intercooler. Rozebrałem nadkole i obejrzałem intercooler zgodnie z tematami znalezionymi na forum i podpowiedziami od kolegi Sztomela :pub: . Połączenia wyglądają ok, ale cały intercooler jest mokry od oleju. Odmę sprawdziłem i jest przy niej sucho... A wczoraj jak zrobiłem 550 km to zniknęło mi ok 3 mm na miarce oleju :/

Więc teraz moje pytanie, czy ktoś może polecić kogoś w Wawie kto zajmie się doprowadzeniem mojego AXR do używalności???

: pn lut 16, 2009 20:07
autor: bongo
To raczej przez turbo....

: pn lut 16, 2009 21:04
autor: czyzaczek
Bongo, właśnie już się domyślam, że turbo, teraz potrzebuję kogoś w Wawie kto by się tym zajął.... :pub:

: pn lut 16, 2009 21:37
autor: kwietek
Turbo padło, albo poprostu intercooler jest nieszczelny, raz rozwaliłem sobie go na kamieniu pękł na łączeniach - szczelina była niewielka, samochód jakoś nie stracił mocy jednak spadek ciśnienia był na tyle znaczący że po troszku wysysało olej z turbiny (to normalne że jak za turbiną pojawi się nieszczelność zaczyna cieć)

: pn lut 16, 2009 22:49
autor: gOOzOl
kwietek pisze:Turbo padło, albo poprostu intercooler jest nieszczelny, raz rozwaliłem sobie go na kamieniu pękł na łączeniach - szczelina była niewielka, samochód jakoś nie stracił mocy jednak spadek ciśnienia był na tyle znaczący że po troszku wysysało olej z turbiny (to normalne że jak za turbiną pojawi się nieszczelność zaczyna cieć)
bez sensu, jak jest ic nieszczelny to tracisz doladowanie, moc spada i mozesz dymic na czarno. ale nie wysysa oleju z turbo bo niby co go ma wysysac? :kac: jak turbina puszcza to nadaje sie do regeneracji i tyle. w ic moze byc ddelikatny olejowy nalot. a jak masz w nim duzo oleju to na laczeniach moze go wycisnac

: pn lut 16, 2009 22:56
autor: kwietek
U mnie takie własnie objawy wystąpiły, jeszcze raz pisz że nie odczułem specjalnie spadku mocy, ani kopcenia nic, a olej wyciekał przez ic - myślałem że to turbo niepotrzebnie wydałem 700zł za regenerację - nadal ciekło, potem się dowiedziałem że właśnie ta nieszczelność może być przyczyną ubytku oleju. Wyczyściłem węże, wymieniłem ic i do tej pory żadnych wycieków nawet jak rozkręce rury jest suchutko.

: pn lut 16, 2009 23:06
autor: gOOzOl
moze dalej lecial bo nikt nie pofatygowal sie z niego wylac oleju :) ja nie neguje na sile tego co piszesz, ale jesli masz nieszczelny ic badz rury, laczenia, cokolwiek to po prostu turbo pompuje sobie w drzewka. chyba ze styl jazdy nie pozwlaa tego odczuc. pozdr

: pn lut 16, 2009 23:16
autor: kwietek
Jak turbo jest w naprawie masz kilka dni i by ich nie marnowac to pierwsze co robisz to czyszczenie wszystkiego z tego syfu :P zgadza się może mój styl jazdy nie pozwolił mi odczuć że doładowanie idzie w las, a właśne co do dymu na czarno wydaje mi się nie dymił bo jak było mało ciśnienia LDA nie zwiękrzało dawki paliwa :)