Strona 1 z 3

Problem z czujnikiem temperatury cieczy

: pt lut 06, 2009 23:12
autor: Przemas_82
Witam,

Wiem ze podobne tematy juz byly ale nie znalazlem ostatecznej odpowiedzi na moje pytanie. Sytuacja wyglada nastepujaca: moj golf 1.9TDI 110KM AHF '98r zaczal mi sporo palic, ok 9l/100km, wiec pojechalem na diagnoze VAG i okazalo sie ze temperatura na wskazniku byla 90st a na kompie pokazywalo 32st, tak wiec wymieniem czujnik i tu sprawa stary byl koloru niebieskiego o numerze 078 919 501B(oczywiscie dowiedzialem sie dopiero jak wyjalem) natomiast w sklepie jak powiedzialem jaki mam samochod oraz numer VIN dostalem czujnik zielony o numerze 059 919 501. I tu pierwsze pytanie czy dostalem dobra czesc? oba sa 4-pinowe i pasuja. Ale teraz kwestia zachowania samochodu. Przy starym czujniku musialem sporo pojezdzc na miescie ok5-6km i to z korkami zeby osiagnal 90st i do tego troche trzeba bylo czekac na cieple powietrze z nawiewu. Przy nowym czujniku temperatura rosnie niewspolmiernie szybciej, wystarczy ok 2km i mam prawie 90st bo wstazowka nie pokrywa sie dokladnie z polowa, a w samochodze tez jest szybciej cieplo. I teraz pytanie jak to powinno wygladac?czy ten nowy czujnik jest nie dopasowany, czy poprostu stary byl juz na tyle skopany? Z gory dzieki za odpowiedzi.

Pozdrawiam

: pt lut 06, 2009 23:26
autor: roman58
G62: czujnik określający temperaturę na potrzeby ECU;
G2: czujnik określający temperaturę na potrzeby wskaźnika na desce rozdzielczej.
Ktury ci wysiadł.

: pt lut 06, 2009 23:36
autor: Przemas_82
Znaczy mysle i tak zrozumiem goscia od kompa(bo on nie powiedzial dokladnie ktory czujnik) ze G62 bo samochod byl dobrze nagrzany przejechane ok 15km momentami z obrotami w zakresie 3500-4000obr a po podlaczeniu VAG'a bylo 32st. a na desce bylo 90st. Poza tym chyba ten od wskazania na deske nie ma splywu na spalanie?

: pt lut 06, 2009 23:38
autor: bogdon
mam podobny problem. VAG pokazał błąd 522 "Czujnik temperatury chłodziwa silnika – G62". Kupiłem zamiennik, ale dopiero jutro rano będę wyjmować stary i dowiem się jaki on ma kolor. Ten co kupiłem jest czarny. jeżdżę 1,9TDI 90KM 98r. Objawy są takie, że wskaźnik na desce rozdzielczej pokazuje temp. by po chwili spaść do wartości zerowej i już do końca jazdy się nie podnieść. Jaka jest różnica pomiędzy tymi kolorami?

: sob lut 07, 2009 00:31
autor: EnJoy
Przemas_82 pisze:tak wiec wymieniem czujnik i tu sprawa stary byl koloru niebieskiego o numerze 078 919 501B(oczywiscie dowiedzialem sie dopiero jak wyjalem) natomiast w sklepie jak powiedzialem jaki mam samochod oraz numer VIN dostalem czujnik zielony o numerze 059 919 501. I tu pierwsze pytanie czy dostalem dobra czesc? oba sa 4-pinowe i pasuja.
na początku wkładali czarne, nie wiem czy niebieskie tez.. a zamienniki są zielone i ten czujnik który kupiłeś jest dobry, byle jest taki sam kształt, jest 4 pinowy.. i działa ;)

[ Dodano: 06 Lut 2009 23:33 ]
Przemas_82 pisze:Poza tym chyba ten od wskazania na deske nie ma splywu na spalanie?

nie ma

: sob lut 07, 2009 00:42
autor: Przemas_82
ok, no to ciesze sie ze chociaz bubla mi nie wcisneli;) a jak maja sie do tego wskazania?tzn ze teraz widac na wskazniku jakby szybsze osiaganie tych upragnionych 90st?czyli ze stary byl juz poprostu zly? no i jeszcze kwestia wahniec;) znaczy jak przy starym osiagnal 90st to stal mur beton dopoki nie wylaczylem samochodu, a teraz jak jade rownym tempem lub stoje to wskazowka lekko sie opuszcz a jak dam ostro gzau to wraca. Moim zdaniem to logiczne bo termostat otwiera duzy obieg ale juz na forum czytalem ze ta wskazowka po osiagnieciu 90st.nie powinna sie ruszac;) wiec jak to dokladnie jest jeszcze z ta kwestia?

: sob lut 07, 2009 00:44
autor: czyzaczek
roman58 pisze:G62: czujnik określający temperaturę na potrzeby ECU;
G2: czujnik określający temperaturę na potrzeby wskaźnika na desce rozdzielczej.
Ktury ci wysiadł.
Sorry, ale ten czujnik czteropinowy spełnia podwójną rolę tzn. g62/g2 - i na ECU i deskę, więc jak mają się osobno popsuć????

[ Dodano: 06 Lut 2009 23:48 ]
Przemas_82 pisze:ok, no to ciesze sie ze chociaz bubla mi nie wcisneli;) a jak maja sie do tego wskazania?tzn ze teraz widac na wskazniku jakby szybsze osiaganie tych upragnionych 90st?czyli ze stary byl juz poprostu zly? no i jeszcze kwestia wahniec;) znaczy jak przy starym osiagnal 90st to stal mur beton dopoki nie wylaczylem samochodu, a teraz jak jade rownym tempem lub stoje to wskazowka lekko sie opuszcz a jak dam ostro gzau to wraca. Moim zdaniem to logiczne bo termostat otwiera duzy obieg ale juz na forum czytalem ze ta wskazowka po osiagnieciu 90st.nie powinna sie ruszac;) wiec jak to dokladnie jest jeszcze z ta kwestia?
Wiesz, wahnięć nie powinno być, ale 90 stopni po dwóch kilometrach świadczy o tym, że raczej bubla Ci wcisnęli, bo ja jeszcze nie słyszałem, żeby TDI tak się nagrzewał.....

: sob lut 07, 2009 00:50
autor: Przemas_82
ten czyujnik dzila przypuszzam jak termistor pod wplywem temp.zminia reztystancje, mozliwe ze uszkodzilo sie polaczenie na stykach wewnatrz, ciezko mi powiedziec ale skoro wskazywal inna temp.na desce a inna na vag'u to znaczy ze cos nie tak.

: sob lut 07, 2009 00:50
autor: Sztomel
czyzaczek pisze:Sorry, ale ten czujnik czteropinowy spełnia podwójną rolę tzn. g62/g2 - i na ECU i deskę, więc jak mają się osobno popsuć????
bo to są dwa (odseparowane od siebie) czujniki i wspólnego mają tylko tyle, że znajdują się w jednej, wspólnej obudowie.

: sob lut 07, 2009 00:53
autor: czyzaczek
Sztomel pisze:
czyzaczek pisze:Sorry, ale ten czujnik czteropinowy spełnia podwójną rolę tzn. g62/g2 - i na ECU i deskę, więc jak mają się osobno popsuć????
bo to są dwa (odseparowane od siebie) czujniki i wspólnego mają tylko tyle, że znajdują się w jednej, wspólnej obudowie.
no właśnie to napisałem, tylko swoimi słowami -jeden czujnik -fizycznie jako przedmiot, a funkcje dwóch :D

: sob lut 07, 2009 11:13
autor: Przemas_82
no dobrze a czy w takim razie moze ktos posiada etke lub inne kompendium wiedzy aby sprawdzic czy jak w oryginale byl numer 078 919 501B to nowy 059 919 501 jest pasujacy? bo kolega czyzaczek, poradzil mi abym sprawdzil w EPS ale moze ja cos pokrecilem ale tam wychodzi oryginalnie czujnik z okragla wtyczka a ja mialem kwadratowa....I jeszcze kwestia nagrzewania, po jakim czasie (lub ilosci km) diesel powinien osiagnac 90st.?

: sob lut 07, 2009 11:40
autor: radzi
witam wszystkich moze mi ktos pomoze mam golfa v i problem zwiazany z sygnalizowaniem swiec zarowych auto zapala i po chwili gasnie i mroga kontrolka swiecy zarowej co mam robic

: sob lut 07, 2009 11:46
autor: Sztomel
radzi pisze:co mam robic
zdiagnozować Vagiem, z głowy nikt sensownego nie wymyśli

: sob lut 07, 2009 11:49
autor: radzi
Rozumiem ze kolego chodzi o komputer tak?