bardzo wysokie spalanie na mieście

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

przemo_82
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: czw lis 08, 2007 12:09
Lokalizacja: Radom

bardzo wysokie spalanie na mieście

Post autor: przemo_82 » pt lut 06, 2009 13:15

witam

opisze problem:

mam golfa 1994r 1.9 TD 75km

teraz w porze zimowej spalanie po miescie wynosi okolo 10l/100km
wydaje mi sie ze jest to o wiele za duzo bo nie katuje auta tylko uzytkuje spokojnie.

teraz co sprawdzalem :
-nie kapie spod niego
-weżyki przy wtryskach nówki
-jeden wtrysk lał paliwo ale po naprawie spalanie spadło do około 9l/100
-kąt wtrysku ustawiony
-zmniejszyl mi mechanik ostanio dawke paliwa ale spalanie nadal na takim poziomie jak było
-troche wariują obroty na wolnych obrotach raz jest 1000 raz okolo 1200 (to mnie ciekawi)
-na trasie przy jezdzie 90-100km/h spalanie 5,6-5,7 (kiedys było 4,7-5,0)
-z początku była wersja ze jeżdze na krótkich odcinkach typu praca z rana po 2 km ale nie potwierdziło sie.
-tankuje caly czas na BP

gdzie jeszcze moge szukac przyczyny

aha jeszcze jedno jak tankować zeby wiarygodnie liczyc spalanie - czy odbicie pistoletu zawsze jest w tym samym miejscu (czyli okolo 55l) czy lać dosłownie pod korek ale czy to sie nie porozlewa na zakręcie jakos

pozdrawiam i z góry dziekuje za odpowiedzi.


[img]http://img179.imageshack.us/img179/364/bannervwgolfpl.png[/img]
[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/306878.html][img]http://images.spritmonitor.de/306878.png[/img][/url]

To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » pt lut 06, 2009 13:24

wymien jeszcze filtr paliwa i powietrza



LukiB
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: pt lut 06, 2009 14:22
Lokalizacja: Kolbuszowa
Kontakt:

Post autor: LukiB » pt lut 06, 2009 14:42

Ostatnio zmieniony pt lut 06, 2009 18:35 przez LukiB, łącznie zmieniany 1 raz.



_model_
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 275
Rejestracja: pn wrz 01, 2008 07:57
Lokalizacja: Toruń / Osiek nad Wisłą
Auto: Skoda Rapid Liftback 1,0TSI 110KM MY2019
Silnik: DKRC
Kontakt:

Post autor: _model_ » pt lut 06, 2009 14:49

A silnik łapie normalnie temperature czy jest nie dogrzany. Mój pali w mieście w zimie ok. 7 litrów (do pracy mam 7 km). Może powrót paliwa masz gdzieś pęknięty i ropa nie wraca tylko ucieka i stąd to wysokie spalanie. Albo jeszcze przewód doprowadzający paliwo ze zbiornika też gdzieś cieknie (ale to raczej by się zapowietrzał układ), lub na pompie gdzieś cieknie paliwo. Ale podstawa to wymień filtr paliwa i powietrza.



Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: munior » pt lut 06, 2009 15:09

O ile wykluczyłeś pozostałe żeczy o których piszesz,szukaj przyczyny w tych wariujących wolnych obrotach . Filtry(o ile są drożne) na spalanie w dieslu bez kompa i przepływomierza mają niewielki wpływ(Pewnie zaraz tym stwierdzeniem wywołam dyskusję ale zdania nie zmienię bo miałem okazję się o tym przekonać ) .Ja stawiam na rozregulowaną pompę wtryskową.Mi pali obecnie ok.8L praktycznie 100%miasto,silnik i osprzęt zdrowy ,jeżdzę bardzo krótkie odcinki max 3km nieprzekraczając 2 tys.obrotów .Latem miasto ok 7,5L trasa 5,5 L


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

ajurczuk
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 278
Rejestracja: czw gru 04, 2008 21:32
Lokalizacja: bielsk podlaski

Post autor: ajurczuk » pt lut 06, 2009 15:19

moze turbo ci pada nie kopci przypadkiem na czarno albo kat wtrysku masz zle ustawiny wiekszasc mechaników ustawia go na "ucho" a tak nie da sie go dorze ustawic



arwam

Post autor: arwam » pt lut 06, 2009 17:21

ajurczuk pisze:moze turbo ci pada nie kopci przypadkiem na czarno albo kat wtrysku masz zle ustawiny wiekszasc mechaników ustawia go na "ucho" a tak nie da sie go dorze ustawic
nie mów że się nie da bo ja tylko tak ustawiam i u mnie spalanie wynosi od 4,2 w trasie do 7,5 w mieście.
Więc zakładam że jeśli mało pali a jeździ jak wściekły więc jednak jest napewno dobrze ustawiony



przemo_82
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: czw lis 08, 2007 12:09
Lokalizacja: Radom

Post autor: przemo_82 » pt lut 06, 2009 21:20

- silnik nagrzewa sie bardzo ladnie dochodzi do 90 stopni i tak juz trzyma.
- filtry są w miare świeże wymieniane niedawno.
- kąt wtrysku ustawiony prawidłowo i nie na ucho tylko tak jak trzeba
- nie kopci ani na bialo ani na czarno


[img]http://img179.imageshack.us/img179/364/bannervwgolfpl.png[/img]
[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/306878.html][img]http://images.spritmonitor.de/306878.png[/img][/url]

_model_
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 275
Rejestracja: pn wrz 01, 2008 07:57
Lokalizacja: Toruń / Osiek nad Wisłą
Auto: Skoda Rapid Liftback 1,0TSI 110KM MY2019
Silnik: DKRC
Kontakt:

Post autor: _model_ » sob lut 07, 2009 17:29

mi to wyglada na jakies wycieki paliwa. Posprawdzaj czy pompa gdzieś nie cieknie, czy przewody paliwowe od baku do filtra są suche, może na filtrze gdzieś cieknie paliwo. Nic innego nie przychodzi mi do głowy



VW3TDI
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 153
Rejestracja: pn gru 15, 2008 20:50
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: bardzo wysokie spalanie na mieście

Post autor: VW3TDI » sob lut 07, 2009 19:16

przemo_82 pisze:

aha jeszcze jedno jak tankować zeby wiarygodnie liczyc spalanie - czy odbicie pistoletu zawsze jest w tym samym miejscu (czyli okolo 55l) czy lać dosłownie pod korek ale czy to sie nie porozlewa na zakręcie jakos
Spalanie najlepiej sprawdzić tankując pod korek jak tankujesz do momentu odbicia pistoletu to masz ten minus że jeżeli tankujesz cały bak to wytworzy Ci się piana i pistolet odbije wcześniej sam tak kiedyś miałem i spalanie wyszło mi 13 a jak tankowałem pod korek a jeżdżę tylko po mieście to zrobiłem 600 km 42 litrach czyli spalanie 7 . Nie bój się nie porozlewa się jak zakręcisz korek paliwo się automatycznie zasysa spod korka. Tankuj co pełne setki 100 200 300 400 a druga metoda w sumie też dobra tankuj za 50 PLN lub 100 PLN zawsze za tyle samo a jako punkt odniesienia obierz sobie np pierwszą białą kreskę na wskaźniku paliwa. Ja np za 50 PLN robię 200 km a za 50 wchodzi około 13-15 litrów ropy zależy od ceny ropy

[ Dodano: 07 Lut 2009 18:19 ]
A i jeszcze jedno u mnie np jak zatankuje pod korek to wskazówka zaczyna mi opadać dopiero jak przejadę ponad 100 km



wasil181
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: pt lut 06, 2009 20:13
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: wasil181 » sob lut 07, 2009 19:27

a ja mam takie pytanie czy po zwiększeniu dawki paliwa tak o pół obrotu spalanie jest duzo większe?(1,9 TD)



Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: munior » sob lut 07, 2009 20:54

Nikt raczej tego niemierzył ale z 1-1,5 litra napewno. A schodzi ci normalnie z obrotów po tym podkręceniu dawki?


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

wasil181
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: pt lut 06, 2009 20:13
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: wasil181 » sob lut 07, 2009 20:57

obroty ładnie trzyma tylko ze koło 1100 na jałowym biegu..musze jeszcze pobawić sie ze zmniejszeniem tych obrotów..tylko martwi mnie to ze jak zmniejsze ta dawke spowrotem obroty są juz ok ale jest mulasty strasznie
Ostatnio zmieniony sob lut 07, 2009 20:59 przez wasil181, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: munior » sob lut 07, 2009 21:01

Troszkę przy dużo bo powinny byc 900-950 ale wyższe obroty zawsze zdrowsze dla diesla bo tak nim nie trzęsie.Jak ci szybko spada z obrotów po puszczeniu gazu to ok.Piszesz że silnik jest mulasty,troche dziwne bo boost pina w pompie chyba zmieniłeś?Po tej zmianie niepowinien być mulasty nawet bez zwiększania dawki w pompie
Ostatnio zmieniony sob lut 07, 2009 21:05 przez munior, łącznie zmieniany 1 raz.


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 112 gości