Strona 1 z 1

Różnica Golf IV 1,9 TDI 90 a 110 KM

: czw lut 05, 2009 20:23
autor: pago85
Planuje zakupić Golfa IV 1.9 TDI . Mam tylko mały dylemat. Nie wiem jaki wybrać 90 czy 110 KM. Te mocniejsze są trochę droższe. Czy ktoś mi morze wyjaśnić jaka jest różnica (przede wszystkim jeśli chodzi o budowę silnika) Czy 90 ma dożo gorsze osiągi. Czy się będzie dobrze zbierać. Jaka morze by różnica w spalaniu

: czw lut 05, 2009 20:32
autor: Adamm
pago85, jesli chodzi o Golfa IV to 90 silnik ALH i AGR sa zdlawione wtryskami, poza tym AGR ma sprezarke bez zmiennej geometri a ALH i te 110 - ASV i AHF maja zmienna geometrie


mozesz wziaz ALH i zmienic wtryski i bedziesz mial 110 KM

: czw lut 05, 2009 20:39
autor: sagon
Ja bym radził kupić 110tkę.Może okazać się trochę droższy w zakupie,ale na dłuższą metę przy modach wyjdzie taniej.W spalaniu też nie ma wielkiej różnicy,a frajda z jazdy już większa.Turbina ,wtryski w 110tce spokojnie wystarczą na 140 koni,a z 90tki masz tylko 120.
Wybór należy do Ciebie.

90 koni wystarczy

: pt lut 06, 2009 10:10
autor: seba899
Ja jeżdżę golfem III z silnikiem 90 koni i mogę stwierdzić że w zupełności wystarcza mocy, przy ruszaniu trzeba spokojnie manipulować gazem bo koła zrywają nawet na suchym asfalcie, ponadto spokojnie zadowala się 5,5 litra w mieście. Zwróć uwagę że turbiny w 110 konnych znacznie częściej sprawiają kłopoty. Wybór należy to Ciebie.

: pt lut 06, 2009 10:32
autor: leo...
Adamm pisze:mozesz wziaz ALH i zmienic wtryski i bedziesz mial 110 KM
za bardzo szastasz mocą ... nie bedzie takiego przyrostu po samych wtryskach

: pt lut 06, 2009 11:48
autor: gregoryb1
Wszystko zalezy od tego do jakich celow kupujesz to autko czy ma ci słuzyc jako autko rodzinne , i do wozenia do pracy czy jako postrach na swiatłach i autko do szarzowania...
Ja osobiście mam 90 koni (wersja ALH) nasmigane 230 tysięcy bez problemu z silnikiem, zrobiłem tym autem w polsce 56 tysiecy i poza wymiana rozrzadu , i olejów , filtrow nic przy nim nie robiłem te 90 koni spokojnie wystarcza zeby uciec komus spod swiateł czy wyprzedzic bez strachu ze zabraknie mocy
Jesli kupujesz po to zeby cos przerabiac bawic sie w powiekszanie mocy to wez 110 koni i tak jak chłopaki mowia i bazuj na tym
najlepiej to przejedz sie oby dwoma jesli masz taka mozliwosc i sam zdecyduj ktory bardziej podchodzi
Pozdrawiam

Różnica Golf IV 1,9 TDI 90 a 110 KM

: czw lis 01, 2012 10:01
autor: Łukasz Kam
Witam.
Podłącze się do tematu. Mam GIV 1.9 ALH po 2001r.
Czy 90 i 110 jeśli mam zmienna geometrię różnią się naprawdę tylko wtryskami ? Pompa jest taka sama ?

I druga sprawa. Mam zmienioną mapę sterownika podniesiona moc ok 20% czy jeśli teraz założę wtryski od 110km to nie będzie to miało wpływu na mapę czy trzeba wysłać do poprawki ?

Różnica Golf IV 1,9 TDI 90 a 110 KM

: czw lis 01, 2012 10:24
autor: wesol
90 kony ALH to ta sama konstrukcja jak te 110 konne AHF i ASV. Roznica w budowie to tylko te wtryski. Mapy w ECM sie neico roznia ale nie az tak mocno. Teoretycznie ALH ma bardziej agresywna mape jak ASV z racji iz mniejsze otworki na wtryskach powoduja ze z dlnych obrotów trzeba bylo mocno probowac podlewac by sie to auto akos odpychalo. Dlatego tez wymiana wtryskow na np 216 w ALH raczje powoduje juz lekko chmurke przy ruszaniu gdzie np ASV tez na 216 juz tej chmurki nie zostawi.
Korekta mapy napewno by sie przydala ale czy jest konieczna?? Moim zdaniem nie ma sensu. JAk wymienisz turbo na wieksze to bym wtedy robil korekte. Placic za korekre te 400 zl czy ile tam sie placi to mysle z esie nie oplaca bo zyskasz moze z 5 koni i na tym koniec.

Różnica Golf IV 1,9 TDI 90 a 110 KM

: czw lis 01, 2012 12:24
autor: Łukasz Kam
Czyli mapy nie ma sensu ruszać przynajmniej na razie. Turbiny nie planuje ruszać w najbliższym czasie głównie z powodów finansowych.
Czytałem też o końcówkach 230 tylko pytanie czy przy oryginalnym turbo jest sens ??
I jak poznać czy pompa jest 10 czy 11mm ?
Czy pompy 11mm były montowane fabrycznie przy manualnych skrzyniach biegów ?
I jeszcze jedno pytanie czy jesli mam pompa 10mm to czy poradzi ona z wtryskami 216 lub 230 ?

Re:

: czw lis 01, 2012 12:43
autor: dominik7
leo... pisze:
Adamm pisze:mozesz wziaz ALH i zmienic wtryski i bedziesz mial 110 KM
za bardzo szastasz mocą ... nie bedzie takiego przyrostu po samych wtryskach
Kolega mi mówił ze założyli 216 do ALH i wyszło koło 140 KM, tyle że była chmurka o której wyżej pisano.

Różnica Golf IV 1,9 TDI 90 a 110 KM

: czw lis 01, 2012 13:05
autor: wesol
bedzie bedzie moc. Zdrowy ALH ma dosc czesto okolo 98 koni a nawet sa egzęplarze gdzie bylo 102 konie. Wymiana wtryskowna 216 i masz okolice 120 koni jak nic. 140 bedzie po programie a nawet i pare koni wiecej. ALH ma na 216 bez programu za duzo koksu z dolu. Sam pomysl mniejsze otworki a cisnienia te same to mimo iz regulacja dawki na pompie jest poprzez przekrecanie tloczka ktory trafia na otworek i naciecie na tloczku ( ci co robierali pompy wtryskowe diesla wiedza oco chodzi) to zawsze cos tam troszke wiecej bedzie podlane z powodu mniejszego oporu na wtryskach. Zreszta bylo juz o tym na forum nie raz ze alh po zmianie na 216 ma lekkiego batorego a ASV juz nie. Mniej drastyczna zmiana.