[mk3 afn] bardzo nierówna praca na wolnych obrotach
: śr lut 04, 2009 02:49
golf mk3 `96 TDI AFN
problem pojawił się dzisiaj, nagle w trakcie jazdy, dojechałem do skrzyżowania i silnik zaczął bardzo nierówno chodzić na wolnych obrotach, kopcąc przy tym dość mocno (kolor dymu raczej niebieski),
przy ruszaniu odczuwalnie brakuje mocy, trzeba dać o wiele więcej gazu niż dotychczas żeby nie zgasł,
na wyższych obrotach (tak powyżej 2tyś w czasie jazdy) już nie odczuwa się drgań, mocy raczej też nie brakuje jakoś odczuwalnie (ale też nie deptałem już mocno), wydaje się że jest ok, ale na wolnych obrotach znowu to samo, silnikiem mocno telepie (tak jakby nie chodził na wszystkie cylindry, głośniejsza praca)), kopci na niebieskawo,
wcześniej nie działo się absolutnie nic podejrzanego, żadnego kopcenia, ani czarnego, ani niebieskiego, łatwy rozruch na zimno i ciepło, moc ok, żadnego ubywania płynu chłodniczego, brak śladów oleju w zbiorniczku wyrównawczym, zużycie oleju w normie, jednym słowem wszystko było w najlepszym porządku,
jutro sprawdzę czy rozrząd się nie przestawił, ale może macie jakieś inne pomysły co to jeszcze może być, gdyby okazało się, że z rozrządem OK ?
problem pojawił się dzisiaj, nagle w trakcie jazdy, dojechałem do skrzyżowania i silnik zaczął bardzo nierówno chodzić na wolnych obrotach, kopcąc przy tym dość mocno (kolor dymu raczej niebieski),
przy ruszaniu odczuwalnie brakuje mocy, trzeba dać o wiele więcej gazu niż dotychczas żeby nie zgasł,
na wyższych obrotach (tak powyżej 2tyś w czasie jazdy) już nie odczuwa się drgań, mocy raczej też nie brakuje jakoś odczuwalnie (ale też nie deptałem już mocno), wydaje się że jest ok, ale na wolnych obrotach znowu to samo, silnikiem mocno telepie (tak jakby nie chodził na wszystkie cylindry, głośniejsza praca)), kopci na niebieskawo,
wcześniej nie działo się absolutnie nic podejrzanego, żadnego kopcenia, ani czarnego, ani niebieskiego, łatwy rozruch na zimno i ciepło, moc ok, żadnego ubywania płynu chłodniczego, brak śladów oleju w zbiorniczku wyrównawczym, zużycie oleju w normie, jednym słowem wszystko było w najlepszym porządku,
jutro sprawdzę czy rozrząd się nie przestawił, ale może macie jakieś inne pomysły co to jeszcze może być, gdyby okazało się, że z rozrządem OK ?