Strona 1 z 2

pompa wspomagania

: wt lut 03, 2009 22:59
autor: vwlubek
W moim czołgu wspomaganie generalnie nie działa zbyt lekko a np na suchym asfalcie to w ogóle sprawia wrażenie jakby nie dawało rady (płynu nie ubywa pasek wymieniany jak się zużyje)...w związku z tym pytanie do posiadaczy mk2: czy ten typ tak ma czy po prostu pompa u mnie swoje już przeżyła? a może skorzystał ktoś z takiej pompy: http://moto.allegro.pl/item525162672_po ... _seat.html jakie wrażenia z jej używania?

Z góry dziękuję za odpowiedzi

: wt lut 03, 2009 23:40
autor: pao1908
jak masz wszystko ok to moze rzeczywiscie pompa ci siada,bo ten typ napewno tak nie ma,mi chodzi leciutko ,nie wiem czy czaem niema regulacji wspomagania,cos mi sie tak kojarzy może sie myle,,poprawcie,,..pozdro..

: śr lut 04, 2009 00:59
autor: Michał_1977
Witam.Ja w swoim MK2 mam kapcie o szerokości 185 i jak to określiłeś na suchym asfalcie kręcę spokojnie jedną dłonią (oczywiście na postoju).Rada-popuść pasek od pompy i sprawdź :bajer: czy wałek nie ma luzu.Jeśli nie ma,to przyczyny musisz szukać w maglownicy.Jeśli puszcza olej (w okolicach osłon gumowych) to jest do wymiany.Maglownicy nie naprawia się :hmm: W moim też wymieniałem,bo:rzygała olejem,ciężko chodziła i zacinała się,a jak się zacinała to aż pasek od pompy piszczał :grrr:
Acha,tej pompy nie reguluje się...

: śr lut 04, 2009 09:24
autor: vwlubek
Przekładnia jest sucha, odkąd mam to autko zrobiłem nim ponad 100tyś km ioleju nie ubywa a siły to tak średnio, dlatego pytam:)

: śr lut 04, 2009 16:38
autor: Michał_1977
Hmm...Może Tobie się po prostu wydaje,że ciężko chodzi?Jak kupiłeś,to lżej chodziło?Sprawdź :bajer: jeszcze tą pompę tak jak Ci opisałem :chytry:

: śr lut 04, 2009 20:15
autor: miras 33
zacznij od najprostszych rzeczy sprawdź ciśnienie w oponach czy jest odpowiednie i morze już czasz wymienić olej we wspomaganiu jego właściwości mogły się już przedawnić :bajer:

: śr lut 04, 2009 20:22
autor: vwlubek
Ciśnienie w kołach sprawdzam regularnie:) Co do właściwości płynu to zmieniałem go kilka tygodni po zakupie i żadnej szczególnej różnicy nie było...przy najbliższej okazji sprawdzę pompe czy ma jakiś wyczuwalny luz..

: śr lut 04, 2009 23:02
autor: Michał_1977
miras 33 pisze:morze już czasz wymienić olej we wspomaganiu jego właściwości mogły się już przedawnić :bajer:
W zasadzie to tego oleju nie wymienia się,chyba,że po wymianie pompy lub maglownicy (wtedy bezwzględnie),ale jeśli miałoby to pomóc w co wątpię,to czemu nie :bigok: .
Natomiast jeśli myślisz,że jednym palcem będziesz kręcił kółko to się mylisz,to nie ta klasa :chytry:

: śr lut 04, 2009 23:04
autor: leoncio
gdybys sie zdecydowal na kupno pompy moge polecic http://moto.allegro.pl/item544375497_po ... _hurt.html

: śr lut 04, 2009 23:07
autor: Michał_1977
Acha,jeszcze jedno:jeżeli masz stare i ciężko pracujące końcówki drążków kierowniczych oraz sworznie wahaczy to też będzie ciężko zakręcić kółkiem :hmm:

: śr lut 04, 2009 23:22
autor: vwlubek
Końcówki drążków i sworznie w tzw międzyczasie były wymieniane-bez zmian. Wiem, że wspomaganie nie może być bardzo silne, bo nie będzie "czucia" w kierownicy...

: czw lut 05, 2009 00:02
autor: Michał_1977
No to wygląda,że chyba przyszedł czas na pompę,ale sprawdź ją jeszcze tak jak Ci pisałem.Taką pompę,której fotkę zamieściłeś w pierwszym poście zakładałem kiedyś do MK3 1,9D,bo stara miała luzy i ciężko chodziło,a :hmm: po wymianie chodziło elegancko.Jeśli się okaże,że pompa jest O.K,to pozostaje jeszcze maglownica. :hmm:

: sob lut 07, 2009 20:48
autor: vwlubek
Dziękuję za informacje-niestety nie dysponuj kanałem na co dzień, ale przy najbliższej okazji sprawdzę luz na pompie.

: sob lut 07, 2009 20:57
autor: tberent
aha kolego jak bedziesz kupował to sprawdz jak masz pompe osadzona tzn kolo. sa dwa rodzaje przysadzone i odsadzone. to samo jezzdzilo w mk3 ;)
ppozdrawiam