Strona 1 z 1
jak wyregulować turbine vnt 1.6td
: pn lut 02, 2009 23:53
autor: JABcok20
witam. mam jakis czas założona vnt od 2,5tdi. dzisiaj założyłem sterowanie made by ventil i przy 90km/h mam około 0,4 bara. Myślę, ze to troche dużo. Będzie mi więcej palił...
jakie ciśnienie macie ustawione przy 90km/h.
pytanko do użytkowników vnt:
ciśnienie przy 90km/h regulowałem sobie śrubą od gruszki, ale mam wrażenie, że samochód robił się ciut słabszy jakby nie wykorzystywał już pełnej geometrii( jakby kierownice nie były zamykane maksymalnie (zamykane tzn. sztanga nie podciagała do końca sterowania vnt)
: wt lut 03, 2009 21:38
autor: arwam
właśnie kierownice zostały podciągnięte do końca i jest znacznie utrudnione wydalenie spalin z silnika.
ja to ustawiłem u siebie tak że na luzie przy 3000rpm jest około 0,2 bara.
jak będziesz jechał to będzie obciążenie i ciśnienie będzie większe ciśnienie .
Takie ustawienie myślę że jest najbezpieczniejsze dla naszych silników ze względu na słaby dół silnika.
A regulujesz ogranicznikiem stopnia zamknięcia kierownic.
Jeśli ustawisz to tak jak ja to lag będzie ciut większy ale za to silnik się nie będzie dusił i będzie miał moc a ciśnienie będzie wstawać tylko wtedy kiedy będzie naprawdę potrzene co zarówno wydłóży żywotność turbiny zmniejszy spalanie i oszczędzi panewek.
P.S. poniżej 1500rpm ciśnienie nie może przekroczyć przy tej dmuchawce 0,5 bara bo sobie możesz napytać biedy jak znajomy co BMW 2,5 td zamontował taką samą suszarkę i wał się zaczął obracać niezależnie od koła zamachowego.
: wt lut 03, 2009 22:39
autor: JABcok20
tak tylko u mnie mam gruche od innej turbiny i mam ustawione wszystko na pale. ale mysle że poniżej 2000rpm nie mam 0,5 bara. ale juz wiem jak to rozwiaze. podepne sie pod wezyk do gruchy i zamontuje na koncu jego zaworek. bede mial go w srodku kabiny i jak bede chcial butowac to zamkne go a jak trasa to lekko otworze:)
: wt lut 03, 2009 23:10
autor: arwam
filmik widziałeś mi taki lag nie przeszkadza.
Ale z tym zaworkiem to trochę według mnie przegięcie możesz się zapomnieć a co potem to lepiej nie mówić
: wt lut 03, 2009 23:14
autor: JABcok20
jego maksymalne otwarcie tp bedzie ustawienie na butowanie.... wiec nic sie nie stanie
: wt lut 03, 2009 23:33
autor: arwam
jak masz czym to zrób filmik i pokaż co się dzieje ale na moje oko to kierownice są za bardzo zamknięte
: wt lut 03, 2009 23:39
autor: JABcok20
no dobra obniżałem cisnienie na gwincie przy gruszce aby mial ok. 0,2 bara przy 90 ale nie pompował tak szybko jak teraz... może ta gruszka która mam ma mniejszy skok ale wielkośc ma taka sama.... nie mam pojecia?
[ Dodano: Wto Lut 03, 2009 22:42 ]
pewnie to właśnie tego wina. gruszka ma pewnie mniejsze wychylenie do wewnatrz jak działa na nią podciśnienie. dlatego jak skórce gwint pompuje lepiej...