[MK 3 TDI] Dziwne dzwięki po zmianie rozrządu i pasków.

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

DanWlo
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 57
Rejestracja: wt lip 29, 2008 09:42
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

[MK 3 TDI] Dziwne dzwięki po zmianie rozrządu i pasków.

Post autor: DanWlo » ndz lut 01, 2009 21:19

Witam, panowie może ktoś podpowie co to może być, w czwartek zmieniałem rozrząd, wszystkie paski i rolkę napinacza od alternatora bo już strasznie szumiała. Mój silnik to 1z 90km z klimą, po wymianie jak odebrałem autko od mechanika było wszystko super silnik dużo ciszej chodzi, ale dzisiaj po przejechaniu przez miasto nie wielka odległość może 4-5 km jak silnik się troszeczkę rozgrzał zaczęło coś cykać tak jakby pstrykanie długopisu ale takie nieregularne lub kuleczki takie od łożyska pukające o siebie dźwięki dochodzą gdzieś z okolic pasków, i dziwne jest to ze jak wyłączę światła to przestaje cykać ale tez nie zawsze czyli tak jak bym zmniejszał obciążenie alternatora, kurcze nie wiem jak to dokładnie opisać, takie dziwki zaczynają się po przejechaniu jakiegoś kawałka nie zaraz po odpaleniu autko musi się chwilę zagrzać i dopiero zaczyna tak cykać. Może ktoś się spotkał z takim czymś, rolki raczej dobre kupiłem revilla czy coś takiego, nie pamiętam czy to była nazwa rolki czy napinacza ale jak kupowałem to prosiłem z najwyższej półki bo wiem że nie można na tym oszczędzać. :)


MK3 TDI GT SPECJAL DanWlo

[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images35.fotosik.pl/27/598a675a11260f55.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
lukaszvo84
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 64
Rejestracja: ndz gru 28, 2008 21:46
Lokalizacja: kielce
Kontakt:

Post autor: lukaszvo84 » ndz lut 01, 2009 22:13

DanWlo, a pasek jakiej firmy kupiłes .Ja jak mialem pierwszego golfika mk2 dałem sie nabrac w sklepie i wcisneli mi jakas lipe ,po malym przebiegu sie postrzepil i przeskoczył mi o 2 zabki dobrze ze tylko tyle :)



Randy
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 41
Rejestracja: wt kwie 01, 2008 20:31
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

Post autor: Randy » ndz lut 01, 2009 22:13

Kolego a może cyka ci elektrozawór od turbo N75? Czasami lubi sobie cykać i u mnie tak własnie cyka szczególnie po odpaleniu i jest to prawidłowy odgłos. Można to sprawdzić odłączając wtyczke od zaworu i wlaczyc silnik i sprawdz czy przestało cykać :bigok:



djmatys
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 478
Rejestracja: pn lis 06, 2006 00:20
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: djmatys » ndz lut 01, 2009 22:16

a jakie masz ładowanie aku na włączonych światłach - czyli z "cykaniem" i bez... ? bo może alternator pada... tzn łożysko, regulator itd... zobacz te ładowanie :)



DanWlo
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 57
Rejestracja: wt lip 29, 2008 09:42
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

Post autor: DanWlo » ndz lut 01, 2009 22:18

lukaszvo84 pisze:DanWlo, a pasek jakiej firmy kupiłes .Ja jak mialem pierwszego golfika mk2 dałem sie nabrac w sklepie i wcisneli mi jakas lipe ,po malym przebiegu sie postrzepil i przeskoczył mi o 2 zabki dobrze ze tylko tyle :)
pasek o ile dobrze pamiętam jest firmy gets czy coś takiego, to nie wygląda na stuki ze silnika i autko dobrze ciągnie jedzie tak jak powinno
Randy pisze:Kolego a może cyka ci elektrozawór od turbo N75? Czasami lubi sobie cykać i u mnie tak własnie cyka szczególnie po odpaleniu i jest to prawidłowy odgłos. Można to sprawdzić odłączając wtyczke od zaworu i wlaczyc silnik i sprawdz czy przestało cykać :bigok:
tez na początku tak myślałem i na wszelki wypadek odłączyłem zawór n75 nic się nie zmieniło,


MK3 TDI GT SPECJAL DanWlo

[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images35.fotosik.pl/27/598a675a11260f55.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
lukaszvo84
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 64
Rejestracja: ndz gru 28, 2008 21:46
Lokalizacja: kielce
Kontakt:

Post autor: lukaszvo84 » ndz lut 01, 2009 22:24

przyczyn moze byc wiele miedzy innymi kola pasowe,moze wadliwa rolka lub napinacz



DanWlo
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 57
Rejestracja: wt lip 29, 2008 09:42
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

Post autor: DanWlo » ndz lut 01, 2009 22:37

djmatys pisze:a jakie masz ładowanie aku na włączonych światłach - czyli z "cykaniem" i bez... ? bo może alternator pada... tzn łożysko, regulator itd... zobacz te ładowanie :)
poleciałem do garażu i dokonałem szybkiego pomiaru napięcia i tak na wyłączonym silniku napięcie aku jest 12,33V na odpalonym bez świateł ładowanie jest 14,62V a z włączonymi światłami 14,61V czy do jest dobrze ?
lukaszvo84 pisze:przyczyn moze byc wiele miedzy innymi kola pasowe,moze wadliwa rolka lub napinacz
ale czy to możliwe że zaczyna wydawać takie dziwki dopiero po rozgrzaniu się silnika tak mniej więcej do 70 stopni, teraz jak bylem mierzyć ładowanie silnik był zimny i nie było żadnych dziwnych dzięków ?


MK3 TDI GT SPECJAL DanWlo

[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images35.fotosik.pl/27/598a675a11260f55.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
lukaszvo84
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 64
Rejestracja: ndz gru 28, 2008 21:46
Lokalizacja: kielce
Kontakt:

Post autor: lukaszvo84 » ndz lut 01, 2009 23:25

bo jak sie cos rozgrzewa to mienia swoja wieklosc ,opór toczenia.Mysle ze ładowanie chyba ok niby powinno byc 14,4 V
Ostatnio zmieniony ndz lut 01, 2009 23:27 przez lukaszvo84, łącznie zmieniany 1 raz.



djmatys
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 478
Rejestracja: pn lis 06, 2006 00:20
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: djmatys » pn lut 02, 2009 21:37

DanWlo, ładowanie masz troszku za duże, lub zbyt mały masz akumulator...

w takim razie szukaj przyczyny w tych częsciach co wymieniłeś...



DanWlo
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 57
Rejestracja: wt lip 29, 2008 09:42
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

Post autor: DanWlo » wt lut 03, 2009 19:20

Witam, wszystko się wyjaśniło okazało się że wadliwy był pasek wieloklinowy alternatora, i jak się nagrzał to się kleił do rolki i wydawał takie pstrykanie nie wiem czemu ale tak było, jak polało się go wodą to przestał pstrykać i strzelać aż do momentu odparowania wody i znów to samo, wymieniłem pasek i wszystko jest w porządku. Dziękuje za wszystkie podpowiedzi. Pozdrawiam


MK3 TDI GT SPECJAL DanWlo

[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images35.fotosik.pl/27/598a675a11260f55.jpg[/img][/url]

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 91 gości