wymiana popychaczy.

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

rychu_255
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 39
Rejestracja: śr cze 25, 2008 08:50
Lokalizacja: Ostrów Mazowiecka
Kontakt:

wymiana popychaczy.

Post autor: rychu_255 » ndz lut 01, 2009 16:25

Od niedawna zauwarzylem ze cos mi stuka w silniku jak jest cieply. mechanik powiedzial ze to szklanki. moje pytanie jest takie czy wymiana szklanek , popychaczy jest trudna, wymaga jakis odpowiedznich przyrzadow, na co trezba zwrocic uwage. najwiecej mnie martwi pozniej usrawienie walka rozrzadu. Moze macie jakis sposob zeby go poznijn bez zadnych problemmow wlorzyc. Fajnie by bylo podpowiedzi z jakas fotoporada. samochodzik to bora z 1999r , silnik to ahf.



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » ndz lut 01, 2009 17:08

rychu_255, zrobienie szklanek to :

rozpiecie rozrzadu, zdjecie podpor, zdjecie walka, wymiana szklanek, zalozenie walka, podpor, nowych uszczelek, zlozenie rozrzadu


jesli nie jestes pewien tej roboty to zapraszam do siebie, dobrze i pewnie :)

ostatnio zmienialem w 2,5 TDI , tam jest zabawa :D - 10 szklanek i rozrzad po obu stronach :D


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
Robertuss
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 243
Rejestracja: wt wrz 02, 2008 22:54
Lokalizacja: Świecie

Post autor: Robertuss » pn lut 02, 2009 10:02

Adamm pisze:rychu_255, zrobienie szklanek to :

rozpiecie rozrzadu, zdjecie podpor, zdjecie walka, wymiana szklanek, zalozenie walka, podpor, nowych uszczelek, zlozenie rozrzadu
mozna wiedziec ile bierzesz za taka przyjemności w mk3 tdi 1Z??? :grin:
chcialbym miec jakas cenowa orientacje



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » pn lut 02, 2009 19:46

Robertuss, wszystko na PW lub jutro osobiscie w swieciu :D


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
piter_s
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 984
Rejestracja: wt sty 31, 2006 17:23
Lokalizacja: okolice KROSNA

Post autor: piter_s » pn lut 02, 2009 20:53

we zasadzie to az tak duzo do roboty nie ma, ale jak nie masz pojecia to sie nie bierz do roboty, najwazniejsze później rozrząd ustawić bo będzie :blush:

[ Dodano: Pon Lut 02, 2009 19:58 ]
co do kosztów części to:
-popychacze INA z intercars oryginał ok 170pln
-uszczelka pokrywy 20pln
-gumki uszczelniajace śruby pokryw ok 10pln
-uszczelniacz wałka cos z 15-20pln

a robota to???, ja bym to zrobił za 150pln, a jak inni to nie wiem

ale silniczek warto obsłuchać dobrze, bo nie koniecznie szklanki stukają



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » pn lut 02, 2009 23:06

piter_s, wg cennika IC INA kosztuja za szt ok 22 zl :)


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
grandi
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3831
Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
Lokalizacja: Boat city
Auto: Octavia
Silnik: AQY

Post autor: grandi » wt lut 03, 2009 05:39

Na dzień dobry polecam wymianę uszczelniacze , z resztą nie wiadomo czy nie trzeba by jeszcze zrobić gniazd popychaczy , ato ciut mniej pali po wymianie popychaczy bo szybciej się zamykają i otwierają wychodzi tak 200 zł za dobre popychacze mniej więcej
Ostatnio zmieniony wt lut 03, 2009 05:40 przez grandi, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
piter_s
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 984
Rejestracja: wt sty 31, 2006 17:23
Lokalizacja: okolice KROSNA

Post autor: piter_s » wt lut 03, 2009 07:37

Adamm pisze:piter_s, wg cennika IC INA kosztuja za szt ok 22 zl :)
a no ja napisałem jak dostałem po rabacie, cos koło 20pln było :pub:
Ostatnio zmieniony wt lut 03, 2009 07:38 przez piter_s, łącznie zmieniany 1 raz.



rychu_255
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 39
Rejestracja: śr cze 25, 2008 08:50
Lokalizacja: Ostrów Mazowiecka
Kontakt:

Post autor: rychu_255 » wt lut 03, 2009 15:57

to ze trzeba rozrzad rozpiac to ja wiem. pojecia troche posiadam co do ogolnej mechaniki . w tym przypadku interesuje mnie glownie w jaki sposob pozniej zalozyc kolo na walek po rozpieciu, w jaki spodob wogole zdjac kolo. czy sa tam juz jakies znaki i nie bedzi ez tym problemu? jeszcze jedno mnie interesuje czy te szklanki, popychacze da rade wyciagnac bez zadnego specjalistycznego przyrzadu, no i te gumki czy dam rade wyjac? czy wogole trzeba wymieniac te gumki na zaworach jesli nie bierze praktycznie wcale oleju? doradzcie i pomozcie!!



Awatar użytkownika
piter_s
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 984
Rejestracja: wt sty 31, 2006 17:23
Lokalizacja: okolice KROSNA

Post autor: piter_s » wt lut 03, 2009 16:33

rychu_255 pisze:to ze trzeba rozrzad rozpiac to ja wiem. pojecia troche posiadam co do ogolnej mechaniki . w tym przypadku interesuje mnie glownie w jaki sposob pozniej zalozyc kolo na walek po rozpieciu, w jaki spodob wogole zdjac kolo. czy sa tam juz jakies znaki i nie bedzi ez tym problemu? jeszcze jedno mnie interesuje czy te szklanki, popychacze da rade wyciagnac bez zadnego specjalistycznego przyrzadu, no i te gumki czy dam rade wyjac? czy wogole trzeba wymieniac te gumki na zaworach jesli nie bierze praktycznie wcale oleju? doradzcie i pomozcie!!
no to widze ze nie wiesz zbytnio o co biega.

szklanki po zdjeciu wałka wyciągasz paluchami, gumki to miałem na mysli uszczelniacze śrub pokrywy zaworów a nie uszczelniacze zaworów, wałek sie ustawia poprzez podłożenie blachy 4mm na koncu wałka a wał ma być w gmp w pierwszym cylindrze.
poszukaj to znajdziesz fotoporade do ustawien rozrządu twojego silnika,a póżniej pasuje sie podpiąć i sprawdzić kąt wtrysku czy sie nie zmienił, a jak potrzeba to ustawic od nowa.

a jak nie wiesz jak sie zabrać za to to lepiej oddaj autko do mechanika bo zle zepniesz rozrząd i zaworki w tłoki pójdą a wtedy silnik na złom lub grubszy remont.
Ostatnio zmieniony wt lut 03, 2009 16:35 przez piter_s, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » wt lut 03, 2009 23:36

rychu_255, do ogolnej mechaniki masz pojecie a pytasz o podstawy, kolo po odkreceniu sruby (a wczesniejszym ustawieniu rozrzadu) zdejmuje sie sciagaczem ( jest na stozku)

jesli zle bedziesz zdejmowal / zakladal walek i uchwyty to mozes Ci peknac walek lub ktoras podpora


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 156 gości