Swiece podgrzewające płyn chlodzący

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
zientos40
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: czw maja 15, 2008 21:48
Lokalizacja: Koluszki

Swiece podgrzewające płyn chlodzący

Post autor: zientos40 » ndz lut 01, 2009 15:39

Witam,dzięki forum zajarzyłem że jest coś takiego jak-świece podgrzewające płyn chłodzący :grin: ,wczoraj sprawdziłem tą puszkę z bezpiecznikiem i niestety przepalony.Byłem w dwóch sklepach moto pytając o taki bezpiecznik i do czego służy to patrzyli na mnie jak bym był z innej planety,w końcu udało mi sie zdobyć podobny ale 80 A(orginał 50a).Założyłem i świece działają,bo jak dotykałem w miejscu gdzie są wkręcane to po ok. 2 min. gorące jak cholera,najgorsze jest to że ta puszka z tym bezpiecznikiem się też mocno nagrzewa czy to normalne,stracha mam coby się coś z instalaci nie z chajczyło :grrr: Obrazek Obrazek



Awatar użytkownika
AndrzejP4
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 462
Rejestracja: śr sie 08, 2007 19:42
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontakt:

Post autor: AndrzejP4 » ndz lut 01, 2009 16:03

Ten zespół "przekaźnik+bezpiecznik" można kupić tylko w aso i byćmoże w intercars ale nie jestem pewien.
U mnie ta puszeczka prawie się nie grzeje, chociaż widać że kiedyś osiągała niebotyczne temp bo plastikowa klapka osłaniająca bezpiecznik zmieniła kształt i kolor.

ten układ ma zasilać 3 świece o łącznej mocy 360w, więc na pewno trochę musi się nagrzać.

Pamiętaj że bezpiecznik nie spalił się bez powodu. Byćmoże któraś świeczka ma zwarcie wewnątrz i stąd przepalony bezpiecznik.



Awatar użytkownika
marrcin
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 414
Rejestracja: wt cze 27, 2006 16:55
Lokalizacja: SosnoVWiec
Kontakt:

Post autor: marrcin » ndz lut 01, 2009 20:04

Kiedyś ogladałem tak z ciekawości tą puszczeczke i teraz mam pytanko, w którym miejscu w tej puszcze jest ten bezpiecznik i jak sie do niego dostac, nigdy tego nie otwierałem i nie chce nic urwać :)



Randy
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 41
Rejestracja: wt kwie 01, 2008 20:31
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

Post autor: Randy » ndz lut 01, 2009 20:15

Wystarczy że odegniesz tą plastikową zakrywke do gory i będziesz miał bezpiecznik.Jest on przykręcony dwoma śrubami na imbus(bodajże 8 ) i to tyle.Nic nie powinno sie urwać :bigok:

p.s. bezpiecznik to taka metalowa blaszka,koszt ok.2zł
Ostatnio zmieniony ndz lut 01, 2009 20:17 przez Randy, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
zientos40
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: czw maja 15, 2008 21:48
Lokalizacja: Koluszki

Post autor: zientos40 » ndz lut 01, 2009 20:20

Dokładnie tak jak napisał kolega Randy,dodam jeszcze że imbus nr.4 :smoke:



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » ndz lut 01, 2009 21:11

zientos40, z tym ze gdziesz czytalem ze te swiece tylko w okreslonych warunkach maja grzac a nie za kazdym razem, bylo nie dawno o tym na forum


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

GRIZLI
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 416
Rejestracja: wt sie 22, 2006 19:31
Lokalizacja: MALBORK Hamburg
Kontakt:

Post autor: GRIZLI » ndz lut 01, 2009 21:11

A ja jeszcze dodam, że bezpiecznik topikowy ma prawo przepalić się nawet wtedy, gdy urządzenie odbiorcze jest sprawne. Prąd płynący przez ten metal, powoduje jego utlenianie. Z czasem po prostu traci swoje właściwości i przepala się nawet przy znamionowym prądzie. Im większy płynie prąd w stosunku do wartości znamionowej bezpiecznika, tym szybciej to nastąpi. Zwłaszcza, gdy występuje to długotrwale. A w przypadku tych akurat świec -tak właśnie jest. Sprawdzenie układu jest konieczne, gdy bezpiecznik przepali się krótko lub natychmiast po wymianie na nowy.
Ostatnio zmieniony ndz lut 01, 2009 21:12 przez GRIZLI, łącznie zmieniany 1 raz.


Octavia III -1.4 DSG ---[/i]

Randy
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 41
Rejestracja: wt kwie 01, 2008 20:31
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

Post autor: Randy » ndz lut 01, 2009 22:03

Adamm, gdzieś kiedyś czytałem że te świece zawsze grzeją po odpaleniu silnika i wyłączajaą sie gdy silnik osiągnie temperaturę 70stopni.
Ostatnio zmieniony ndz lut 01, 2009 22:04 przez Randy, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » ndz lut 01, 2009 22:15

Randy pisze:Adamm, gdzieś kiedyś czytałem że te świece zawsze grzeją po odpaleniu silnika i wyłączajaą sie gdy silnik osiągnie temperaturę 70stopni.
poczytaj tu http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... sc&start=0

Tak na parwde to zauważyłem ze najczesciej załączaja sie jak jest na dworze ponizej -5st po całej nocy wtedy silnik tez jest mocno schłodzony .ale jak silnim odpalisz na jakis czas wyjedziesz z garazu zgasisz i zaraz zapalisz to juz nie działaja.,zadziałaja jak znów mocno sie schłodzi, zapalisz ogrzewanie szyby i sie wyłącza :grrr:

[ Dodano: Nie 01 Lut, 2009 ]
Widziałem jak mój kolega zrobił sobie patent na włacznik i jakis moduł, w zaślepce umiescił diode inf o działaniu swiec. Świece moga sie mu załączac standardowo decyduje o tym ecu lub sam włacznikiem dodatkowym w zaślepce w srodku samochodu i modułem pod maską. Po dopaleniu auta pszyciska przycisk- ma zrobione pod ESP ( bo nie ma i taki kupił przycisk )- zapal sie napis ESP i zapala dioda w pustej zaslepce ze swiece działąja. Moduł bierze inf z czujnika temp, jak rezystencja przekroczy wartosc podana dla temp. 70st moduł wyłącza swiece przekaznikiem i nawet właczanie go na desce nie spowoduje ich włączenia. Wyłączenie sygnalizuje zgasnieciem diody. Rano mozesz sam je uruchomic przyciskiem jak temp. jest nizsza niz 70st. Ona ma go cały czas wisniety, jak temp. spada ponizej 70st moduł je automatycznie załącza i wyłacza przy temp. 70st. Mozna samemu właczac lub liczyc na cud ze zrobi to ecu- madre rozwiazanie i proste- musze oblukac ten moduł jak zrobiony. Co fajne ze jak przycisk jest cały czas wcisniety to moduł nie właczy swiec po przekreceniu stacyjki tylko dopiero jak napiecie w instalacji przekroczy 13,5V . Autko na parwde jak na TDI rozgrzewa sie w szybko do 90st i swiece grzeja 3 na raz.
Ostatnio zmieniony ndz lut 01, 2009 22:32 przez PinkFloyd, łącznie zmieniany 3 razy.



niuteq
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 190
Rejestracja: pt paź 13, 2006 08:34
Lokalizacja: Pyrzyce
Kontakt:

Post autor: niuteq » pn lut 02, 2009 08:24

czasami ta skrzynka z bezpiecznikiem może spowodować małego psikusa a wygląda to tak
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=146067
cześć dostałem tylko w ASO koszt w styczniu 2008 to bylo ok 300-350 zl



Awatar użytkownika
marrcin
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 414
Rejestracja: wt cze 27, 2006 16:55
Lokalizacja: SosnoVWiec
Kontakt:

Post autor: marrcin » pn lut 02, 2009 10:14

Sprawdziłem dzisiaj ten bezpiecznik, może najlepiej nie wygląda bo troche podtopiona jest śruba imbusowa ale same świece działają bo po kolei robily sie ciepłe aż parzyły :) po zapaleniu po nocy ( temp. -2C ) .



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 123 gości