Temperatura paliwa i powietrza.

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Dany44
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 61
Rejestracja: wt sie 19, 2008 22:24
Lokalizacja: Jesionka
Kontakt:

Temperatura paliwa i powietrza.

Post autor: Dany44 » ndz lut 01, 2009 14:19

Witam. Jestem posiadaczem Golfa 1.9 D z 95 roku.
Przeglądałem to forum i nie mogłem znaleźć jednoznacznej odpowiedzi na pytanie jaka powinna być temperatura podawanego ON i powietrza do komory spalania??. Nie jestem mechanikiem ale na mój chłopski rozum w dieslu jeśli są stosowane IC to znaczy, że lepiej aby była jak najniższa. Tzn. im powietrze zimniejsze tym lepiej spala się mieszanka. Czy tak samo jest z paliwem?? Czytałem kiedyś taki post w którym któryś z Kolegów wypowiadał się, że pompa wtryskowa sama w sobie podgrzewa paliwo które wraca do baku poprzez przelewkę później znowu jest zasysane i podgrzewane i tak w kółko. Przy długiej jeździe paliwo może nagrzać się o kilka czy kilkanaście stopni i, że to może negatywnie wpływać na proces spalania itp.

Tak więc moje pytanie brzmi: czy powinno się dążyć do tego aby temperatura powietrza i ON powinna być jak najmniejsza ?? czy raczej to jest pomijalna sprawa ??

I drugie pytanie: jaki jest sens łączenia odmy z miski olejowej z kolektorem ssącym?? Czy to jest powód czysto estetyczny ( aby nic nie ciekło pod samochód itp.)?? czy to ma wpływ na proces spalania?? Czy pracę zaworów ( smarowanie) itp. jakoś nie mogę sobie wyobrazić, że ten oleisty czarny szlam w kolektorze nie ma negatywnego wpływu na silnik ( spalanie).

Pozdrawiam.



Caveman
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: śr lip 11, 2007 21:47
Lokalizacja: UK (Polska Poznan)

Post autor: Caveman » ndz lut 01, 2009 16:53

I.