Strona 1 z 1

MK3 - gdzie jest masa czujnika poziomu paliwa?

: pt sty 30, 2009 20:57
autor: puca999
Witam.
Gdzie dokładnie podłączona jest masa czujnika poziomu paliwa w zbiorniku paliwa?

: pt sty 30, 2009 23:28
autor: Michał_1977
Kiedyś też się nad tym zastanawiałem i elektryk mi powiedział,że do zbiornika doprowadzony jest przewód ujemny (masa).Tak więc ten który tam masz to właśnie jest masa,ale jak to działa to nie mam bladego pojęcia.
Jedyne co Ci mogę wytłumaczyć,to to,że gdyby był doprowadzony przewód dodatni i doszłoby
kiedyś do jakiegokolwiek zwarcia to byłoby wielkie BUUUUM...
Acha,czujnik poziomu paliwa zdaje mi się jest odizolowany od zbiornika i pewnie dlatego to coś działa.
____________________________________________________________
Człowiek jest tylko człowiekiem,a że ja nim jestem,więc mogę się mylić...

: sob sty 31, 2009 00:26
autor: leo...
puca999 pisze:Gdzie dokładnie podłączona jest masa czujnika poziomu paliwa w zbiorniku paliwa
nie interesowałem się dokładnie tematea ale wg mnie nie ma masy - jeden kabel to sygnał do czujnika - drugi to sygnał z czujnika za rezystorem nastawnym ... "rezystancja określa poziom paliwa"
czujnik jako taki nie jest odbiornikiem ...

: sob sty 31, 2009 17:50
autor: puca999
Kiedyś też się nad tym zastanawiałem i elektryk mi powiedział,że do zbiornika doprowadzony jest przewód ujemny (masa)
A ten kabel ma coś wspólnego z czujnikiem paliwa? bo jest taki problem ... wskaźnik poziomu paliwa pokazuje tylko latem, albo przy bardzo dużym poborze prądu (odpalanie przy srogim mrozie), ale nawet jak już pokazuje to o jakieś 1/4 za mało, np wleje się pod korek, on pokazuje 3/4. Natomiast zimą.... wskazówka nawet się nie pofatyguje, aby w ogóle drgnąć do góry... Co to może być ?

: ndz lut 01, 2009 11:05
autor: Michał_1977
puca999 pisze:
Kiedyś też się nad tym zastanawiałem i elektryk mi powiedział,że do zbiornika doprowadzony jest przewód ujemny (masa)
A ten kabel ma coś wspólnego z czujnikiem paliwa? bo jest taki problem ... wskaźnik poziomu paliwa pokazuje tylko latem, albo przy bardzo dużym poborze prądu (odpalanie przy srogim mrozie), ale nawet jak już pokazuje to o jakieś 1/4 za mało, np wleje się pod korek, on pokazuje 3/4. Natomiast zimą.... wskazówka nawet się nie pofatyguje, aby w ogóle drgnąć do góry... Co to może być ?[/quote
_________________________________________________________________________
A może problem tkwi w samym wskaźniku.Dobrze,że opisałeś co się dzieje.Mój szwagier miał taki sam problem w MK3 1,9D-albo nie wskazywał wcale,albo wskazywał jakieś głupoty nie
zgodne ze stanem faktycznym w zbiorniku.Przyzwyczaił się i jeździł obserwując kilometromierz
Dopiero jak padł prędkościomierz,to wymienił cały zestaw wskaźników(licznik) i wszystko hula
jak nowe (wskaźnik paliwa też)
____________________________________________________
Człowiek jest tylko człowiekiem,a że ja nim jestem,więc mogę się mylić...

: śr mar 04, 2009 11:32
autor: gaceqq
puca999 pisze:
Kiedyś też się nad tym zastanawiałem i elektryk mi powiedział,że do zbiornika doprowadzony jest przewód ujemny (masa)
A ten kabel ma coś wspólnego z czujnikiem paliwa? bo jest taki problem ... wskaźnik poziomu paliwa pokazuje tylko latem, albo przy bardzo dużym poborze prądu (odpalanie przy srogim mrozie), ale nawet jak już pokazuje to o jakieś 1/4 za mało, np wleje się pod korek, on pokazuje 3/4. Natomiast zimą.... wskazówka nawet się nie pofatyguje, aby w ogóle drgnąć do góry... Co to może być ?
puca999 rozwiązałeś może ten problem ? Bo u mnie odwrotnie pokazuje tylko zimą :)