Strona 1 z 2

Silniki TDI - konstrukcje.

: pt sty 30, 2009 02:16
autor: TDiesel
Kiedyś myślałem, że najbardziej wytrzymałe są 90 konne TDI - bo niby najmniej wyżyłowane, ale później znajomy mi powiedział, że rozbierał 110tkę i niby jest ona wzmocniona wobec 90tki, czy to prawda?

Tzn. czy np. motor AFN jest jakoś wzmocniony, inne elementy ma od starego 1Z?

Ja mam ALH - na bazie czego on jest zrobiony?

: pt sty 30, 2009 08:20
autor: Adamm
TDiesel, 1Z i AFN to takie same jednostki jesli chodzi o blok i glowice, ALH to juz nowsza i zupelnie inna konstrukcja

: pt sty 30, 2009 09:02
autor: Sztomel
ponadto ALH jest identycznym silnikiem co 110 konne ASV i AHF i te dwa ostatnie nie różnią się niczym od ALH konstrukcyjnie, nie mają żadnych wzmocnień, różnica polega tylko na innym sofcie sterownika silnika i wydajniejszych wtryskach, wzmocnione konstrukcyjnie silniki to już te na pompowtryskach zwłaszcza 130 i 150 konne.

turbia działa na 50 procent mocy???

: pt sty 30, 2009 11:43
autor: kiecajek
Witam! ostatni byłem u człowieka który zajmuje się czipowaniem samochodów. Jezdze golfem 4 1.9 tdi 90km. Po podłączeniu pod komputer i przezylowaniu golfa na trojce czlowiek ten powiedzial mi ze turbina daje tylko 50 procent swojej mocy... I tu jet moje pytanie... CZY JEST TO WOGOLE MOZLIWE? MI SIE WYDAJE ZE ONE ALBO DZIALAJA ALBO PO PROSTU SIADAJA I TYLE. ALE ZEBY DZIALALA NA 50 PROCENT...?

: pt sty 30, 2009 12:06
autor: damcio151
kiecajek pisze:CZY JEST TO WOGOLE MOZLIWE? MI SIE WYDAJE ZE ONE ALBO DZIALAJA ALBO PO PROSTU SIADAJA I TYLE. ALE ZEBY DZIALALA NA 50 PROCENT...?
po pierwsze - co to wnosi do tematu ?
po drugie chodziło mu pewnie o to, że pompuje połowę tego co powinna - nieszczelność, sterowanie turbiną itd. (przyczyny)

: pt sty 30, 2009 12:50
autor: TDiesel
Wracając do tematu, czyli AFN to jest 1Z z innym turbem - VNT i softem? Czy coś jeszcze?

No i ALH rozumiem, że w ogóle inna konstrukcja jest od 1Z? Materiały inne? Czyli będzie mniej albo więcej wytrzymały czy raczej to samo? Wiadomo, że na to wszystko składa sie wiele czynników, ale ogólnie jak to wygląda? Wiecie może co tam innego w konstrukcji jest?

: pt sty 30, 2009 13:16
autor: cowboy
1Z - AHU - AFN to praktycznie to samo w sensie silnika słupka

ja wsadziłem wał + korby + tłoki + głowice do bloku 1Z

róznica jest w sprzegle (AFNy mają koło dwumasowe z wyjątkiem chyba początku produkcji) - 1Z jednomas
AFN ma turbo ze zmienną geometrią sterowaną podcisnieniem - 1Z ma stałą geomtrię z zaworem upustowym sterowanym cisnieniowo

ALH, AGR, ASV to juz nowsze silniki, są zmiany konstrukcyjne, inna głowica, pompa wody napędzana paskiem rozrządu itd - byc może wytrzymalsze - trzeba zapytac aw69 czy mają jakieś grubsze czopy korbowodowe, korby itp

pompowtryski 130 i 150 PD mają mocniejszy doł od VP

[ Dodano: Pią Sty 30, 2009 12:17 ]
TDiesel pisze:Czyli będzie mniej albo więcej wytrzymały czy raczej to samo? Wiadomo, że na to wszystko składa sie wiele czynników, ale ogólnie jak to wygląda? Wiecie może co tam innego w konstrukcji jest?
zapytam z drugiej strony jaki cel tych pytań ?

chcesz podnieść moc ? jeśli tak to ile KM jest Twoim celem ?

: pt sty 30, 2009 13:18
autor: TDiesel
Czyli jeśli mam ALH to mogę przerobić na "oryginalnego" ASV?

Co trzeba zrobić, żeby był identyczny? Poza oznaczeniem ;)

EDIT:

no właśnie napisałem - uzyskać ASV :)

: pt sty 30, 2009 13:26
autor: cowboy
TDiesel pisze:Co trzeba zrobić, żeby był identyczny? Poza oznaczeniem ;)
ALH to konstrukcyjnie ASV

ALH ma mniej wydajne wtryski i trochę inny program w sterowniku - czyli wymienić wtryski i program (myślę że seryjny program z ASV tuner wgra za max 300 PLN)

po włożeniu wtrsyków z ASV (otworki 0,205mm) robi się prawie ASV - 110-115KM

po założeniu wtrysków z AHY (otworki 0,216mm) robi się taki lepszy ASV - około 125KM

oczywiście te przyrosty na seryjnym programie ALH (doładowanie ~1 Bar)

ALH ma tez słabsze sprzęgło niz ASV ale w w/w modyfikacjach nie powinno byc z nim problemów

: pt sty 30, 2009 13:27
autor: damcio151
TDiesel pisze:no właśnie napisałem - uzyskać ASV :)
heh, a w jakim celu :P jest wiele sposobów na podniesienie mocy

: pt sty 30, 2009 13:29
autor: cowboy
jeśli chcesz mieć moc taką jak seryjny ASV (czyki około 115-120KM na hmowni) to

albo zmiana programu - chiptuning -1000 PLN

albo wtryski 216 - 1000PLN (zainstalowanie rozpylaczy 216 w Twoich wtryskach)

obudwie rzeczy kosztują podobnie i obydwie dają w ALH około 125KM

połaczone razem czyli program + 216 dają około 150KM :bigok:

[ Dodano: Pią Sty 30, 2009 12:31 ]
TDiesel, chyba że masz ALH w automacie - bo to wtedy inna bajka :)

choć nie wiem czy były Ibizy w automacie...

: pt sty 30, 2009 13:53
autor: TDiesel
cowboy pisze:po włożeniu wtrsyków z ASV (otworki 0,205mm) robi się prawie ASV - 110-115KM
Jak to prawie? To same wtryski od ASV bez ruszania softu dają już 110 KM w ALH?
To sam soft od ASV co zmieni w moim motorze?
cowboy pisze:jeśli chcesz mieć moc taką jak seryjny ASV (czyki około 115-120KM na hmowni) to

albo zmiana programu - chiptuning -1000 PLN

albo wtryski 216 - 1000PLN

obudwie rzeczy kosztują podobnie i obydwie dają w ALH około 125KM
No jak widać sposobów jest kilka - a można też takie pośrednie wtryski od ASV + soft ASV. A powiedzcie mi jaka będzie różnica w pracy silniku po zmianie samego softu (już nie tego od ASV), ale takiego żeby zwiększył tą moc do tych 110 KM a jak będzie wyglądać jak wrzucę tylko wtryski 216?

Załóżmy, że moc będzie wtedy zbliżona na wtryskach jak i na chipie. Czy silnik tak samo z dołu będzie się zbierał, czy jeden będzie z dołu bardziej elastyczny, mocniejszy, drugi u góry, jak ze spalaniem, która opcja co jak zmieni i sama wytrwałość dla silnika - co wydaje się mniejszym wyginaniem silnika.

: pt sty 30, 2009 14:59
autor: leo...
cowboy pisze:program + 216 dają około 150KM
nie szastaj tak mocą bo silniki różnie reagują na takie mody - poza tym po wymianie końcówek na 216 istniej mozliwośc korekcji na wtrysku rzedu 3/4 mg/h - nie zawsze wymiana daje taki efekt jaki zamierzasz uzyskac
cowboy pisze:myślę że seryjny program z ASV tuner wgra za max 300 PLN
powazny tuner nie zmieni softu tylko obrobi oryginał - po wgraniu innego softu osiagi moga znacznie sie pogorszyc - do tego sterownik nie musi ruszyć z podłozonym softem z ASV

[ Dodano: Pią Sty 30, 2009 14:04 ]
TDiesel pisze:jaka będzie różnica w pracy silniku po zmianie samego softu (już nie tego od ASV), ale takiego żeby zwiększył tą moc do tych 110 KM a jak będzie wyglądać jak wrzucę tylko wtryski 216
wymiana końcówek wtryskiwaczy to loteria - w wiekszości przypadków nie ma problemu - ale czasem jest i to dosyc spory ...

modyfikacja softu jest bezpieczniejsza - tuner ma kontrolę nad osiągami auta -
uzyskanie 110 KM przez zmiane softu nie powinno stanowic problemu ... jesli silnik jest sprawny mechanicznie :helm:

: pt sty 30, 2009 15:38
autor: cowboy
leo... pisze: nie szastaj tak mocą bo silniki różnie reagują na takie mody
znane mi lika sztuk ALH + soft + 216 osiągneły 150 i więcej koni

zdrowy taki wynik osiągnie - niesprawnego motoru poważny tuner nie zawirusuje
leo... pisze:powazny tuner nie zmieni softu tylko obrobi oryginał
ja słyszałem że poważny tuner (np Masters) może wgrać oryginał jeśli komuś padł ster itp

jeżeli poważny tuner wgrywa soft fabryczny to nie powinien za to brać kasy wiecej niz robota związana z wgraniem softu
leo... pisze:do tego sterownik nie musi ruszyć z podłozonym softem z ASV
leo..., poważny tuner wie do jakiego stera moze wrzucić soft... nie żartuj :)
leo... pisze:wymiana końcówek wtryskiwaczy to loteria - w wiekszości przypadków nie ma problemu - ale czasem jest i to dosyc spory ...
możesz rozwinąć jakie mogą być problemy ?
ja jako że robie tego dużo chętnie usłyszę... co więcej piszę o tym o czym wiem

czyli zmiana dawki czy kąta wtrysku - nie zawsze ale czasem trzeba skorygować, czasem zmiana jest w granicach tolerancji

dlatego pytam o spore problemy ????

[ Dodano: Pią Sty 30, 2009 14:40 ]
a już loteria - tego to juz zupełnie nie rozumiem