Pompa paliwowa - problem

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

lagwus
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 75
Rejestracja: ndz lis 06, 2005 10:28
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Pompa paliwowa - problem

Post autor: lagwus » pt sty 30, 2009 01:34

Nie mogę uruchomić silnika TDi z powodu "nie podawania" paliwa.

Pierwsze kroki poczyniłem w kierunku bezpiecznika nr 28 (15A) - jest OK.

Potem w kierunku pompy pod tylnym siedzeniem. Wypiąłem kostkę zasilania (od elektryki). Przy włączonym zapłonie dokonałem pomiaru napięcia - miernik pokazał 0.4V - czy przypadkiem nie powinien wskazać ok. 12V ?
Czy zaistniała sytuacja może być spowodowana uszkodzeniem przekaźnika pompy?
Który to przekaźnik jest od pompy paliwa, te które mam są oznaczone numerami 100, 103, 53 i 53.

Za pomoc i odpowiedzi z góry wielkie dzięki!


WWW szyte na Twoja miare - http://www.lagwus.pl

Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Re: Pompa paliwowa - problem

Post autor: Sztomel » pt sty 30, 2009 02:23

lagwus pisze:Który to przekaźnik jest od pompy paliwa, te które mam są oznaczone numerami 100, 103, 53 i 53.
przekaźnik pompy paliwa ma numer 167 a dla wersji Syncro-Diesel 53 ale i tak nie podałeś wszystkich przekaźników jakie posiadasz np. gdzie masz przekaźnik 109, 377 ?
jak zadajesz pytanie to postaraj się napisać jaki masz symbol silnika


Obrazek

lagwus
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 75
Rejestracja: ndz lis 06, 2005 10:28
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: lagwus » pt sty 30, 2009 06:39

Silnik 1.9 TDi ALH.
tak nie podałeś wszystkich przekaźników jakie posiadasz np. gdzie masz przekaźnik 109, 377 ?
Fakt są jeszcze te dwa w/w i nic więcej


WWW szyte na Twoja miare - http://www.lagwus.pl

Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » pt sty 30, 2009 08:19

lagwus, a napiecie na zaworze odcinajacym paliwo w pompie jest?


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » pt sty 30, 2009 09:07

lagwus pisze:Silnik 1.9 TDi ALH.
to jakiej TY pompy szukałeś w baku, w tych silnikach jest tylko jedna pompa - pompa wtryskowa, która pełni funkcję zarówno pompy ssącej i pompy tłoczącej (sekcja niskiego i wysokiego ciśnienia) i jeśli pompa wtryskowa nie podaje paliwa (zakładam, że układ paliwowy i filtr paliwa jest drożny) to musisz zacząć od sprawdzenia przekaźnika 109 - wyjąć go, zdjąć jego plastikową obudowę i lutownicą poprawić luty na płytce drukowanej - to powinno pomóc w rozwiązaniu problemu z zasilaniem elektrozaworu N109 na pompie wtryskowej i wtedy poda paliwo na wtryskiwacze.

[ Dodano: 30 Sty 2009 08:13 ]
ewentualnie najpierw odkręć nakrętkę 8 mm z elektrozaworu N109 i zdejmij z niego pojedynczy kabelek (ma on izolację koloru czarnego z białym paskiem a ponadto jest w dodatkowej otulinie) i przeczyść jego oczkowy konektor i ponownie zakręć na elektrozaworze bo tam może już być styk zaśniedziały i nie przewodzić.

[ Dodano: 30 Sty 2009 08:16 ]
tu masz fotkę gdzie szukać elektrozaworu N109 :

Obrazek


Obrazek

Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » pt sty 30, 2009 10:57

Sztomel pisze:
lagwus pisze:Silnik 1.9 TDi ALH.
to jakiej TY pompy szukałeś w baku, w tych silnikach jest tylko jedna pompa - pompa wtryskowa, która pełni funkcję zarówno pompy ssącej i pompy tłoczącej (sekcja niskiego i wysokiego ciśnienia) i jeśli pompa wtryskowa nie podaje paliwa (zakładam, że układ paliwowy i filtr paliwa jest drożny) to musisz zacząć od sprawdzenia przekaźnika 109 - wyjąć go, zdjąć jego plastikową obudowę i lutownicą poprawić luty na płytce drukowanej - to powinno pomóc w rozwiązaniu problemu z zasilaniem elektrozaworu N109 na pompie wtryskowej i wtedy poda paliwo na wtryskiwacze.

[ Dodano: 30 Sty 2009 08:13 ]
ewentualnie najpierw odkręć nakrętkę 8 mm z elektrozaworu N109 i zdejmij z niego pojedynczy kabelek (ma on izolację koloru czarnego z białym paskiem a ponadto jest w dodatkowej otulinie) i przeczyść jego oczkowy konektor i ponownie zakręć na elektrozaworze bo tam może już być styk zaśniedziały i nie przewodzić.

[ Dodano: 30 Sty 2009 08:16 ]
tu masz fotkę gdzie szukać elektrozaworu N109 :

[url=http://images29.fotosik.pl/272/2bc6afb9acffe39am.jpg]Obrazek[/URL]
W wersji na pompo wtryskach jest tez w pływaku elektryczna pompa paliwa, której nie ma w wersji VP



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » pt sty 30, 2009 11:01

ale silnik ALH to silnik VP i tam nie ma pompy w baku, sam przecież masz ten silnik to wiesz, nie mieszajmy koledze w głowie silnikiem PD.
Ostatnio zmieniony pt sty 30, 2009 11:02 przez Sztomel, łącznie zmieniany 1 raz.


Obrazek

Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » pt sty 30, 2009 11:05

Sztomel pisze:ale silnik ALH to silnik VP i tam nie ma pompy w baku, sam przecież masz ten silnik to wiesz, nie mieszajmy koledze w głowie silnikiem PD.
a niedoczytałem ze to ALH :jezor:



lagwus
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 75
Rejestracja: ndz lis 06, 2005 10:28
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: lagwus » pt sty 30, 2009 20:17

Sztomel pisze:to jakiej TY pompy szukałeś w baku, w tych silnikach jest tylko jedna pompa - pompa wtryskowa, która pełni funkcję zarówno pompy ssącej i pompy tłoczącej (sekcja niskiego i wysokiego ciśnienia)
Pisałem o takiej pompie jak poniżej, mierzyłem przy niej napięcie więc ona tam jest :-)
Obrazek

...no i chciałbym się dowiedzieć jakie napięcie powinno tam być zgodnie z moim pierwszym postem w tym temacie.
Ostatnio zmieniony pt sty 30, 2009 22:47 przez lagwus, łącznie zmieniany 3 razy.


WWW szyte na Twoja miare - http://www.lagwus.pl

artkar
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: czw lis 08, 2007 22:44
Lokalizacja: Tuchola
Kontakt:

Post autor: artkar » pt sty 30, 2009 23:17

Podłacz bezpośrednio zawór N109 kablem od plusa akumulatora powinno byś słychać "tykanie"jeżeli go nie bedzie wykręć zawór i sprobuj bez sprężynki i "tłoczka" zobacz czy podaje.Jeżeli nie bedzie podawała to może być coś z nastawnikiem lub przytarł się pierścień dozujacy na tłoko-rozdzielaczu, a w najgorszym układzie zatarł się lub "urwał" tłokrozdzielacz.Aha sprawdz jeszcze zawór podciśnieniowy bo często on lubi się "rozlecieć" i nie wytwarza ciśnienia w pompie.Znajduje się on obok wlotu paliwa do pompy z dwóch stron płaski pasuje klucz 10



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » sob sty 31, 2009 11:42

lagwus pisze:Pisałem o takiej pompie jak poniżej, mierzyłem przy niej napięcie więc ona tam jest :-)
mierzyłeś napięcie nie na pompie tylko na czujniku poziomu paliwa :jezor:
pompy tam nie ma a jak mi nie wierzysz to sobie wymontuj i sam się przekonasz.

[ Dodano: 01 Lut 2009 07:47 ]
lagwus uporałeś się już z zasilaniem na N109 ?
warto się odezwać aby inni się czegoś dowiedzieli o przyczynie nie podawania paliwa i sposobie rozwiązaniu tego problemu.


Obrazek

grzegorzp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 348
Rejestracja: pt sie 15, 2008 11:48
Lokalizacja: warszawa - rembertów

Post autor: grzegorzp » pt mar 20, 2009 20:22

odgrzebie temat, czy nie ma przeciwwskazań do montażu pompy z PD w miejsce samego wskaźnika poziomu paliwa do ALH? i czy będzie P&P cy coś tam trzeba dorabiać?



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » sob mar 21, 2009 10:58

a jaki będzie tego sens i co chcesz przez to osiągnąć ?


Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 191 gości