Passat [1.9 tdi 130km] maslo maslane jak na zdjeciu

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

lolos79
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: czw sty 29, 2009 23:08
Lokalizacja: Tarnobrzeg, UK

Passat [1.9 tdi 130km] maslo maslane jak na zdjeciu

Post autor: lolos79 » czw sty 29, 2009 23:30

Witam
Sprawa jest krytyczna jak sądze i nie cierpiąca zwłoki mianowicie. Wymieniłem turbine (orginał) oleje wszystkie płyny filtry itp Przebieg okolo 200 tys km. po jakimś miesiącu coś mnie skusiło żeby zaglądnąć pod maskę i w silniku zamiast oleju jest to co na zdjęciu. Mówią że to uszczelka pod głowicą ale nie wziął płynu nic stan perfekt przyśpieszenie ok aczkolwiek jak ostatani kurs robiłem to wcisnąłem gaz troche mocniej i jakby przyciął. Boje sie jeździć a nawet go odpalic doradźcie prosze co zrobić?
dzieki Obrazek
Obrazek
Obrazek :rotfl:



paweloli007
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 74
Rejestracja: ndz maja 25, 2008 19:29
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: paweloli007 » czw sty 29, 2009 23:40

Kolego myśle że bez ściągania głowicy sie nie obejdzie... taki jest objaw jak uszczelka puści i sie płyn z olejem miesza...



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » czw sty 29, 2009 23:51

niewielkie ilości emulsji na korku wlewu oleju są dopuszczalne ale to co widać u Ciebie to już normalnie jest szlam - potwierdza to widok bagnetu, nie chce mi się wierzyć, że nie ubyło Ci płynu chłodzącego no chyba że wymieniłeś olej na taki, w którym już była woda - olej sam wymieniałeś ?
koniecznie trzeba zdjąć miskę olejową, głowicę i zobaczyć jak to wygląda bo zatrzesz i silnik i turbinę.


Obrazek

Awatar użytkownika
czyzaczek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 354
Rejestracja: czw paź 30, 2008 10:21
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: czyzaczek » pt sty 30, 2009 00:00

ŁOŁ, w szoku jestem..... :kac:

To nie wygląda nawet na płyn zmieszany z olejem, ale jakby smaru ktoś nawalił do silnika! Takiego czegoś to jeszcze nie widziałem, tzn. tak gęstego (zdjęcie nr 2 i widok na silnik!!)....

Nie odpalaj go dalej tylko prowadź na zdjęcie i sprawdzenie głowicy, a potem porządne płukanie i czyszczenie całego układu smarowania.


Life is Ride, Ride is Life!

<b>DIAGNOSTYKA VAG</b> -----POZNAŃ-----Kontakt przez PRIV.

Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » pt sty 30, 2009 00:03

Szlam na korku zimą w benzynce moze sie zdarzyc, ale w dieslu jezeli nie ma filtra czastek stałych to sie nie zdarza. Poza tym kawa z mlekiem mówi wszystko, ze masz wode w oleju. Lepiej nie jezdzij tak dalej bo panewki pójda :crazy:



lolos79
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: czw sty 29, 2009 23:08
Lokalizacja: Tarnobrzeg, UK

Nowe zdjęcia w trakcie rozkręcania

Post autor: lolos79 » sob sty 31, 2009 21:40

Witam
Zabrałem sie za naprawe więc dorzucam kilka nowych fotek.
Jest kilka opcji które nie jestem pewien ale mogły wpłynąć na moje masełko.
1. Miesiąc temu robiony był full przegląd samochód ma około 200 tys i wystąpiło prawdopodobieństwo uszkodzenia turbinki (luz na wirniku, olej w grubej rurze po prawej stronie dochodzącej do turbinki (nie wiem jak sie ona nazywa)). Wymienione filtry olej itp.
Oto zdjęcie zrobione dzisiaj podczas rozbiórki
Obrazek
W grubej rurze to samo tylko był tam nie olej lecz szary szlam.
2. PRawdopodobnie źle włożony filter
Obrazek



3. nie załączony jedna wtyczka nad filtrem powietrza możecie mi powiedzieć do czego ona służy? idzie do zaworu ciśnienia (chyba) na górze który także popuścił olej
Obrazek



4. To co spuściłem
Obrazek

Mogło to mieć wpływ na masło w silniku?
PS. Zapomniałem dodać że od 4 miesięcy z wydechu śmierdzi jak w starych autobusach nie da sie oddychać

Olej spuściłem wlałem środek do czyszczenia, spuściłem znowu i wlałem nowy olej nie wiem czy to strata czasu ale zobaczymy co będzie, wymieniłem też filter.
W poniedziałek generalne czyszczenie silnika bo z gumowych grubych rur ciekł olej i nabrudził.


Dzięki za zainterowanie
Pzdr



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » sob sty 31, 2009 21:54

widok stawiający włosy dęba na głowie łooooł ! ciekawe w jakim stanie będzie silnik i turbinka,
ta wtyczka na 3 fotce od góry musi być wpięta w gniazdko widocznego na fotce elektrozaworu N239 od sterowania klapą gaszącą znajdującą się we wlocie obudowy zaworu EGR, skoro była wypięta nie zauważyłeś, że silnikiem telepało podczas gaszenia ?


Obrazek

Awatar użytkownika
piter_s
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 984
Rejestracja: wt sty 31, 2006 17:23
Lokalizacja: okolice KROSNA

Post autor: piter_s » ndz lut 01, 2009 10:00

no niezła masakra, jak błoto wygląda, też razczej stawiam na uszczelkę głowy, nawet nie jezdzij nim tylko rozbieraj, i to nie wiem czy samo płukanie przyniesie 100% efekt, mogło pozatykać małe kanaliki.
tak naprawde jak tak długo jezdziłeś to coś już mogło ucierpieć, a najprędzej turbinka i panewki wału.



lolos79
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: czw sty 29, 2009 23:08
Lokalizacja: Tarnobrzeg, UK

Post autor: lolos79 » ndz lut 01, 2009 12:36

Nie zwróciłem uwagi na to jak sie zachowuje przy gaszeniu. Cholera dopiero co ponad 3000 zł w niego włożyłem a tu znowu coś nie tak. Czy to co mechanik zrobił a raczej czego nie zrobił mogło spowodować to uszkodzenie? Jak działa ten zawór



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » ndz lut 01, 2009 14:19

lolos79 pisze:Czy to co mechanik zrobił a raczej czego nie zrobił mogło spowodować to uszkodzenie?

niestety nie wiem co mechanik robił i jak i dlatego nie mogę się wypowiedzieć na ten temat,
lolos79 pisze:Jak działa ten zawór
Obrazek


Obrazek

Tommi029
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 97
Rejestracja: pn maja 19, 2008 18:55
Lokalizacja: Kolbuszowa

Post autor: Tommi029 » ndz lut 01, 2009 14:20

Nie rozumiem jednego.
Nie uciekała woda z chłodnicy, temp nie szla na max??
Zacznij może od prostszych rzeczy-chlodnicy oleju-może to ona jest pęknięta.



lolos79
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: czw sty 29, 2009 23:08
Lokalizacja: Tarnobrzeg, UK

Post autor: lolos79 » wt lut 03, 2009 21:25

I są nowe poszlaki które mam nadzieję pomogą rozwiązać zagadkę....
mianowicie:
Widziałem się z mechanikiem twierdził ze to prawdopodobnie uszczelka albo jakieś pęknięcie, ale do czasu gdy powiedziałem że tuneliki odpływowe się zatkały i woda uzbierała się do akumulatora oraz że miałem problem z hamulcami- raz hamowały raz bardzo słabo innym razem bezproblemowo. Dało mu to do myślenia i stwierdził że możliwe jest także że woda dostała się przez przewód wychodzący z serwa idący do silnika, co wyjaśniało by brak zanikania płynu chłodniczego. Powiedział że muszę przepłukać silnik kilka razy i powinno pomóc. Mówił też o usunięciu wody z serwa.
A więc Panowie czy może to być prawdą? Co powinienem dodatkowo zrobić?



Awatar użytkownika
leo...
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 607
Rejestracja: pt cze 17, 2005 02:07
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: leo... » wt lut 03, 2009 22:05

wszyscy sugerują ze to woda ... a może to jest paliwo wymieszane z olejem ...
sprawdzaliście pompę tandemową ??



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 145 gości