Strona 1 z 1

2.0 JTD Fiat Ducato MK3

: śr sty 28, 2009 03:55
autor: ruthi7
Witam!
Wiem, że to inne forum ale może ktoś pomoże.
Poszukuję info na temat tego fiatowskiego silnika. Kręci on we fiacie Ducato 2002.
Może ktoś posiada skany/info techniczne odnośnie poprawnego ustawienia rozrządu w silniku 2.0 JTD RHV?

Z góry dzieki za wszelkie wskazówki.

Pozdrawiam

: śr sty 28, 2009 12:05
autor: roman58
To jest na pewno 2.0 czy 1.9 JTD bo z Fiata nie ma takiego silnika,chyba że jest na łańcuch bo mam przed sobą Autodatę i nie ma 2.0 JTD jest ale 1.9 JTD.

: śr sty 28, 2009 19:13
autor: ruthi7
Witam!
Na 100% 2.0 JTD montowany we fiatach. Wiem ze Ducato to wspólny koncept PSA czyli Peugeot i citroen. Może masz jakieś info o 2.0 HDI Peugeot-a (kod silnika tez RHV) ? Możliwe, że to te same silniki. Dużo części jest sprzedawanych wspólnie dla tych aut.
Z góry "Podziękować"

: śr sty 28, 2009 20:05
autor: AFN140KM
ruthi7 pisze:...Witam!
Wiem, że to inne forum ale może ktoś pomoże.
Poszukuję info na temat tego fiatowskiego silnika. Kręci on we fiacie Ducato 2002.
Może ktoś posiada skany/info techniczne odnośnie poprawnego ustawienia rozrządu w silniku 2.0 JTD RHV?

Z góry dzieki za wszelkie wskazówki.

Pozdrawiam...
Fiat Ducato po 2002r. Silnik 2.0JTD, RHV (DW10UTED) 62kw faktycznie silnik z grupy PSA.
Poszło na PriVW.
Powinno pomóc.

: śr sty 28, 2009 23:22
autor: ruthi7
AFN140KM pisze:
Fiat Ducato po 2002r. Silnik 2.0JTD, RHV (DW10UTED) 62kw faktycznie silnik z grupy PSA.
Poszło na PriVW.
Powinno pomóc.
Dzięki wielkie!

Schematy podeszły i będą cenną wskazówką.

Mam jeszcze jedno pytanie. Nawet w twoich schematach stan naciągu paska sprawdza się przyrządem(np jaki udostępnia continental). Jednak wykopałem gdzieś opis, że niektóre napinacze mają skalę. Po wymianie ustawia się na pozycję "0" a w miarę wyciągania sie paska i kasowania luzu ta skala "rośnie".
Sprawa prosta. Ale jeżeli dojdzie do mnie napinacz bez tej skali to macie może pomysł jak prawidłowo naciągnąć pasek bez tego przyrządu? Jakieś sugestie? Ma ktoś jakieś doświadczenia?


Pozdrawiam!

: czw sty 29, 2009 00:15
autor: AFN140KM
ruthi7 pisze:...Sprawa prosta. Ale jeżeli dojdzie do mnie napinacz bez tej skali...
Muszę Cię niestety zmartwić. Napinacz nie posiada żadnej skali naciągu paska.

Będziesz musiał improwizować, albo pożyczyć ten specjalny przyrząd. Kolejny "zonk" to taki, że przyrząd pomiarowy działa na zasadzie ultradźwięków i jest przystosowany do kontroli naciągu paska konkretnego producenta (przyrząd firmy Gates -> pasek Gates). Chodzi o to, że każda firma ma inny proces i inną technologię produkcji pasków rozrządu, oraz różne materiały. W związku z tym paski różnych firm tak samo napięte będą drgały z różną częstotliwością, a ta jest wyznacznikiem dla przyrządu.

Tak wyglądna rolka napinająca do 2.0JTD:
Obrazek

: śr lip 01, 2009 20:47
autor: norbi_blue
witam ! widzialem na forum ze masz schemat rozrzadu do ducato 2.0 jtd bo mam problem na wale jest klin i ma na kole zebatym luz i niewiem w którym miejscu go ustawic