Dziura w wkręcaniu się na obroty w mk3

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

DEPESZ
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 47
Rejestracja: wt wrz 18, 2007 13:24
Lokalizacja: lublin
Kontakt:

Dziura w wkręcaniu się na obroty w mk3

Post autor: DEPESZ » wt sty 27, 2009 09:34

Witam,
Pojawił się ostatnio mały problem dotyczący wkręcania się na obroty w moim mk3 1,9d.Podczas ruszania robi się ta dziura i auto nie reaguje na bardzo delikatne przyspieszanie pedałem gazu.Trzeba wtedy mocniej wcisnąć gaz i auto budzi się do jazdy.Nadmieniam że to pojawiło się w momencie kiedy przejechałem golfikiem jakieś 500 km na dosyć mocno przepalonym tłumiku.Czy to nie jest powód to tej usterki?Drugi powód jak się domyślam to może być nie wymieniony od dwóch lat filtr paliwa.Fakt faktem, że spuściłem na zimę wodę z tego filtra ale nie wymieniłem go.Mógł się zapchać?
Liczę na podpowiedzi co może być nie tak z tym wkręcaniem się na obroty.
Dzięki, Robert.



Awatar użytkownika
czyzaczek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 354
Rejestracja: czw paź 30, 2008 10:21
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: czyzaczek » wt sty 27, 2009 11:35

tłumik odpada.

A filtr paliwa jak najbardziej może być przyczyną.... Zmienia się maximum co 20000tys. a podejrzewam, że w dwa lata tyle najechałeś. No, jego żywotność zależy też od paliwa jakim go poisz, a przy 1.9D możesz "zaszaleć" czasem :hmm: :D
Ostatnio zmieniony wt sty 27, 2009 11:35 przez czyzaczek, łącznie zmieniany 1 raz.


Life is Ride, Ride is Life!

<b>DIAGNOSTYKA VAG</b> -----POZNAŃ-----Kontakt przez PRIV.

Awatar użytkownika
SToRM
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 1770
Rejestracja: czw paź 07, 2004 21:13
Lokalizacja: GOP

Post autor: SToRM » wt sty 27, 2009 11:55

czyzaczek pisze:A filtr paliwa jak najbardziej może być przyczyną.... Zmienia się maximum co 20000tys.
Guzik prawda. Jak zwykle zreszta..
1.9D Filtr paliwa / Bosch lub Purflux FCS 412 V
- wymiana co 30 000 km
Ostatnio zmieniony wt sty 27, 2009 11:56 przez SToRM, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
czyzaczek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 354
Rejestracja: czw paź 30, 2008 10:21
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: czyzaczek » wt sty 27, 2009 12:35

SToRM pisze:
czyzaczek pisze:A filtr paliwa jak najbardziej może być przyczyną.... Zmienia się maximum co 20000tys.
Guzik prawda. Jak zwykle zreszta..
1.9D Filtr paliwa / Bosch lub Purflux FCS 412 V
- wymiana co 30 000 km
Wiedza z ETKI, jak zwykle zresztą..

Cytat:
{źródło: http://www.abs.org.pl/?aid=29}
Filtry paliwa lub same ich wkłady podlegają okresowej wymianie z częstotliwością określoną przez producenta samochodu (przeważnie co 40 do 60 tysięcy kilometrów przebiegu). Przy silnikach wysokoprężnych dodatkową czynnością obsługową (wykonywaną na ogół po każdych 20 tysiącach przejechanych kilometrów) jest opróżnianie odstojnika filtru ze zgromadzonej w nim wody.
Wspomniane cykle obsługowe odnoszą się do pojazdów prawidłowo eksploatowanych. Wkład filtrujący może jednak utracić swą drożność znacznie wcześniej, jeśli w samochodzie używane jest paliwo o nieodpowiedniej jakości.

Czy warto ryzykować?
Opóźniona wymiana filtru wpływa niekorzystnie na pracę silnika, ponieważ otrzymuje on coraz mniej paliwa. Zastosowanie filtru o niskiej jakości skutkować może przedostawaniem się twardych okruchów i wody do delikatnych części instalacji wtryskowej powodując ich przyspieszone zużycie.
Cytat:
{źródło: http://www.truckfocus.pl/index.php?aid=2685}
Filtry oleju napędowego do silników z zapłonem samoczynnym (wysokoprężnych).
Nowoczesne wysokoprężne silniki spalinowe w wysokociśnieniowym wtryskiem bezpośrednim do cylindra ( z pompowtryskiwaczami lub z układem Common Rail wtrysku paliwa) wyposażane są w filtry z podgrzewaczami paliwa sterowanymi automatycznie i separatorami wody z sygnalizacją poziomu oddzielonej wody nie wymagającymi specjalnej obsługi przed okresem zimowym.
Podczas eksploatacji silników starszej generacji wyposażonych w filtry bez podgrzewaczy i separatorów nawet przy stosowaniu paliwa zimowego mogą wystąpić problemy eksploatacyjne spowodowane:
• blokowaniem dopływu paliwa przez cząstki lodu co omówiono w p 2.1.
• blokowaniem przepływu paliwa przez filtr w wyniku wydzielania się parafiny podczas eksploatacji w temperaturach poniżej 20°C

W filtrach tradycyjnych, bez separatorów, woda wydzielona na materiale filtracyjnym wkładu gromadzi się w dolnej części obudowy, jej ilość wzrasta wraz z zanieczyszczeniem wkładu.
Możliwość zablokowania filtra parafiną w niskich temperaturach wzrasta wraz ze stopniem zatkania powierzchni filtracyjnej wkładu zanieczyszczeniami co przekłada się bezpośrednio na czas jego użytkowania.
W układach zasilania silnika paliwem często są stosowane separatory wody lub filtry z separatorami i jeżeli przy intensywnym użytkowaniu pojazdu, systematycznie, co najmniej raz w tygodniu w okresie letnim i codziennie, po powrocie z trasy w okresie zimowym, jest spuszczana woda z osadnika separatora, nie powinny wystąpić problemy z blokowaniem dopływu paliwa do silnika w wyniku zamarzania wody.
Omówione procesy wskazują na potrzebę wymiany filtru lub wkładu paliwa przed sezonem zimowym, co da nam większą pewność, że podczas niskich temperatur nie wystąpią problemy z uruchomieniem silnika i nie nastąpi zatrzymanie pojazdu w trasie z powodu braku dopływu paliwa do silnika.


Life is Ride, Ride is Life!

<b>DIAGNOSTYKA VAG</b> -----POZNAŃ-----Kontakt przez PRIV.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 30 gości