Strona 1 z 1

Czy jest sens zakładać turbinę do ASZ od silnika ARL

: pn sty 26, 2009 20:07
autor: woj-tek
może ktoś wie czy jest sens zakładać turbinę od arl do asz bo u mnie jest taka zalożona i czy lepiej ją wyjąć i założyć orginalną , a tak w ogóle czym one się różnią.

: pn sty 26, 2009 21:54
autor: Ponior
Nie jestem mechanikiem, ale turbo od ARL jest wieksze, a co za tym idzie wydajniejsze. Nie zmieniaj tego co dobre. Oczywiście pod to turbo musisz mieć zrobiona korekte w programie, a dobrze jak i ktos podkręci autko.
Na takiej turbince silnik ASZ można pod 190ps pogonić, a tu jazda zaczyna być naprawde przyjemna.
Ale wtedy oczywiście przyda sie wiekszy IC, żeby autko sie niezagotowało przy butowaniu i nie traciło mocy.
poszukaj w wyszukiwarce, były opisywane różnice miedzy turbo.
Pozdro.

: pn sty 26, 2009 21:56
autor: sagon
Jeżeli nie masz w planach osiagania znacznych mocy to nie musisz.Ale jak już masz taką to zostaw tak jak jest.Nie zaszkodzi.
Turbiny te różnią się wydajnością.Ta od ARLa może pompować pod wiekszym cisnieniem.

: pn sty 26, 2009 23:43
autor: EnJoy
większość osób jeżdżących ASZ-tami po wysraniu się starej turbinki, szukają i zakładają takie od ARL-a która w połączeniu z nowym programem na pewno daje dużo więcej frajdy z jazdy :helm:
..bo po samej zmianie turbiny bez korekty softu kuniów raczej nie przybędzie, a turbinka może mieć ciut większego laga

: wt sty 27, 2009 02:24
autor: research1
ja mam takie pytanie: obecnie mam ASZ 130km i chce na wiosne zrobic program u tunera. Z tego co wyczytałem w internecie przyrost mocy moze wyniesc od 165-175KM a momentu od 380NM do 400NM (to są dane z róznych tabel firm wykonujących chiptuning) Mam teraz pytanie, jaka będzia różnica jeśli zamiast samego programu wymienie również moją turbinę na ARL + program, ale bez zakładania FMIC. Czy opłaca się to, na jaki wtedy przyrost mocy i NM można liczyć?

: wt sty 27, 2009 10:09
autor: Ponior
Myśle, że najpierw załkładaj Duzy IC (to podstawa, pzry takich modach), a potem się baw. Bo w lato na pewno przy takiej mocy będzie się gotowało i muliło auto. A serie możesz spokojnie dłubnąć na seryjnym IC, chociaż pewnie na dużym IC byłoby lepiej.
Pozatym seryjne sprzęgło przy 400nm, pewnie długo nie pożyje, ale zalezy od softu.
Pozdro.

: wt sty 27, 2009 10:22
autor: KanedA
Ponior pisze:Pozatym seryjne sprzęgło przy 400nm, pewnie długo nie pożyje, ale zalezy od softu.
no i zależy od "butowania" :) Jak ktoś wspomniał, jak większe turbo to i większy IC żeby powietrze było odpowiednio schłodzone, bo im chłodniejsze powietrze tym wydajniejsze spalanie :) no i turbo się nie przegrzeje.

Pozdro,

: wt sty 27, 2009 10:49
autor: woj-tek
wielkie dzięki , uwzględniając wasze wypowiedzi turbinkę zostawię .

: wt sty 27, 2009 17:44
autor: sagon
EnJoy pisze:..bo po samej zmianie turbiny bez korekty softu kuniów raczej nie przybędzie, a turbinka może mieć ciut większego laga
Koni nie,ale na pewno odczuje to w jezdzie.Autko będzie lepiej się wkręcać.
Ja zauważyłem coś takiego u siebie.Po założeniu większej turbiny samochód ewidentnie lepiej jezdził.Zeby nie było,że to przypadek,to brat w swoim AWXie założył taką samą(hubryda awx-arl) i passat też lepiej sie wkręcał.
Większa szybciej dmuchnie,co nie jest bez znaczenia,jak się już nie tylko my przekonaliśmy.
1.35 dla AWX-owskiej,to nie to samo,co 1.35 dla takiej od ARL-a.