Strona 1 z 3

Czy są to obiawy pęknięcia głowicy?

: pt sty 23, 2009 22:34
autor: wojtek0231
Przy spokojnej jeździe jest o.k. natomiast przy dynamicznej lub na trasie powyżej 120km/h wyrzuca płyn ze zbiorniczka. Robiłe dwa razy test na pęknięcie głowicy lub uszkodzonej uszczelki i nic nie wykazało. Wymieniałem też ze trzy razy korek od zbiorniczka i dalej to samo. Jak myślicie gdzie tkwi przyczyna? Dziękuję za diagnozę dla mojego golfa.
A jak jest to pęknięta głowica to już szrot czy też istnieje możliwość pospawania?

: pt sty 23, 2009 23:05
autor: Bananicho
Korek mozesz wymieniac ale czy uszczelka jest dobra ??, Następnie wina moze tkwić w zbiorniczku wyrównawczym. Moze być pękniety i układ nie trzyma ciśnienia. Ja tak miałem. Po wymianie zbiorniczka wszystko ok ;] Kto szuka nie bładzi :)

: pt sty 23, 2009 23:08
autor: pao1908
Kolegoja mam podobny objaw tak od 160 przy dłuższej jeżdzie na trasie zaczyna go gotować tak jakby silnik nie nadązał sie chłodzic,a wszystko mam ok kiedys mi to robili termostat no i nowy wiatrak troche pomugł ,w korkach nic sie nie dzieje tylko jak go gonie tak troche dłużej na trasie,teraz mysle załozyć chłodnice oleju powinno pomuc..

: pt sty 23, 2009 23:40
autor: miras 33
może masz proszek do uszczelniania wsypany i jest pozaklejana w środku chłodnica .Ma mniejszą wydajność lub termostat nie otwiera się do końca.pozdro

: pt sty 23, 2009 23:41
autor: wojtek0231
Bananicho pisze:Korek mozesz wymieniac ale czy uszczelka jest dobra ??, Następnie wina moze tkwić w zbiorniczku wyrównawczym. Moze być pękniety i układ nie trzyma ciśnienia. Ja tak miałem. Po wymianie zbiorniczka wszystko ok ;] Kto szuka nie bładzi :)
Zbiorniczek jest wymieniony ale jak był ten minimalnie pęknięty to wolniej wyciekało bo schodziło razem z powietrzem a przy szczelnym układzie wytwarza się duże ciśnienie i przez korek żyga. A co do uszczelki to tester nic nie wykrywa

: pt sty 23, 2009 23:46
autor: arturro1236
ja kiedys tak mialem w mk II tdi i okazali sie ze uszczelka byla walnieta i glowica popekana . jezdzic jezdzil ale ciagle mial twarde weze i jak sie odkrecalo korek od zbiornicza to rzygal plynem a nieraz nawet przez korek sie wylewalo wiec uszczelka albo glowica

: pt sty 23, 2009 23:58
autor: wojtek0231
miras 33 pisze:może masz proszek do uszczelniania wsypany i jest pozaklejana w środku chłodnica .Ma mniejszą wydajność lub termostat nie otwiera się do końca.pozdro
Kiedyś miałem inne auto i tam wsypałem taki proszek i nie polecam takiej naprawy skończyło się większą naprawą. A co to tego termostatu to też mi chodziło po głowie tylko to że otwiera się przy wyższj temp. ale jeśli otwiera się za moło to jest za słaby obieg i złe chłodzenie. Dzięki za podpowiedź

[ Dodano: 23 Sty 2009 23:03 ]
arturro1236 pisze:ja kiedys tak mialem w mk II tdi i okazali sie ze uszczelka byla walnieta i glowica popekana . jezdzic jezdzil ale ciagle mial twarde weze i jak sie odkrecalo korek od zbiornicza to rzygal plynem a nieraz nawet przez korek sie wylewalo wiec uszczelka albo glowica
To co jeźdźć dalej czy zdjąć głowicę i zacząć się drapać po głowie?

: sob sty 24, 2009 00:11
autor: miras 33
miałem taki przypadek w bmw ze po wyczerpaniu się pomysłów zdemontowałem pompę wody i jej skrzydełka były jakby wykorodowane po brzegach i trochę ich brakowało.Szybka wymiana na nową i wszystko było ok brakowało wydajności.trochę dziwne ze tak ją pozarło???

: sob sty 24, 2009 00:12
autor: wojtek0231
pao1908 pisze:Kolegoja mam podobny objaw tak od 160 przy dłuższej jeżdzie na trasie zaczyna go gotować tak jakby silnik nie nadązał sie chłodzic,a wszystko mam ok kiedys mi to robili termostat no i nowy wiatrak troche pomugł ,w korkach nic sie nie dzieje tylko jak go gonie tak troche dłużej na trasie,teraz mysle załozyć chłodnice oleju powinno pomuc..
Jak by mi wyrzucało od 160km/h albo jak bym miał z 80 lat to bym dał sobie spokuj a tak poważnie to chyba też zaczne od termostat. Dzięki za podpowiedź

[ Dodano: 23 Sty 2009 23:16 ]
miras 33 pisze:miałem taki przypadek w bmw ze po wyczerpaniu się pomysłów zdemontowałem pompę wody i jej skrzydełka były jakby wykorodowane po brzegach i trochę ich brakowało.Szybka wymiana na nową i wszystko było ok brakowało wydajności.trochę dziwne ze tak ją pozarło???
Dzięki za podpowiedź akurat mom zapasową pompę

: sob sty 24, 2009 07:15
autor: twardy
wojtek0231 pisze:To co jeźdźć dalej czy zdjąć głowicę i zacząć się drapać po głowie?
macaj węże jak masz walnięta uszczelke czy głowice to przewody będą twarde jak kamień.

: sob sty 24, 2009 08:49
autor: golftd
WITAM!!
JA STAWIAM NA USZCZELKĘ I GŁOWICE.

: sob sty 24, 2009 11:34
autor: Marcus
Zdjac glowice
dac do sprawwdzenia do specjalisty
zobaczyc uszczelke i sie okaze co jest.

: sob sty 24, 2009 12:07
autor: KanedA
Marcus pisze:Zdjac glowice
dac do sprawwdzenia do specjalisty
zobaczyc uszczelke i sie okaze co jest.
Najpewniejszy sposób,

Zdarza się, że rozrząd Ci przeskakuje? Kopci na biało?


Pozdro,

: sob sty 24, 2009 12:59
autor: vwolfi
kolego wojtek0231 a możesz coś powiedzieć co to za tester do sprawdzania uszczelki, bo też mam wątpliwości co do niej w moim, oleju nie ubywa, jest czysty, ale w płynie chłodniczym mam cały czas jakiś syf, pomimo wielokrotnego płukania.