Strona 1 z 2

Kolor bolca od predkosciomierza

: śr sty 21, 2009 23:56
autor: tomogolf2
Jaki oryginalnie kolor bolca powinien byc w skrzyni?bialy czy czerwony?w dieslu...

: czw sty 22, 2009 01:04
autor: Krzylu
ja miałem czerwony (sb)

: czw sty 22, 2009 01:14
autor: To_mas
tez czerwony mialem

: sob sty 24, 2009 16:12
autor: siwy1982
zalezy jaka skrzynia biegów w 4S były białe a w 4T czerwone :bigok: pozatym miały 15 i 16 ząbków tylko już nie pamietam która ile miała :)

: sob sty 24, 2009 16:25
autor: wegi
ja w mkII 1,6D rocznik 91, skrzynia 4S mialem bialy

: ndz sty 25, 2009 14:18
autor: anaba255
A nie zalezy to od indeksu predkości na liczniku?

: ndz sty 25, 2009 14:25
autor: bongo
anaba255 pisze:A nie zalezy to od indeksu predkości na liczniku?
A widziałeś kiedyś inny indeks niż 950 w golfie mkII diesel?Bo ja nie :bajer:
zalezy jaka skrzynia biegów w 4S były białe a w 4T czerwone
Dokładnie :bigok:

: ndz sty 25, 2009 14:30
autor: Q.bak
A jak to jest w benzynowych?
Oryginalnie miałem index prędkościomierza 935, skrzynie 4T i czerwony ślimak.
Teraz mam inny licznik z indexem 975. Jaki mam mieć kolor ślimaka?

: ndz sty 25, 2009 14:53
autor: anaba255
bongo pisze:anaba255 napisał/a:
A nie zalezy to od indeksu predkości na liczniku?

A widziałeś kiedyś inny indeks niż 950 w golfie mkII diesel?Bo ja nie
mam mk1, są liczniki 935 i 950

: ndz sty 25, 2009 14:57
autor: siwy1982
Q.bak pisze:A jak to jest w benzynowych?
Oryginalnie miałem index prędkościomierza 935, skrzynie 4T i czerwony ślimak.
Teraz mam inny licznik z indexem 975. Jaki mam mieć kolor ślimaka?
jezeli masz ta sama skrzynie a inny licznik z innym indexem niz oryginalny to predkościomierz bedzie ci przeklamywał, kolor ślimaka zostaje taki sam

[ Dodano: 25 Sty 2009 14:29 ]
pozatym polecam ten temat
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=252

: ndz sty 25, 2009 17:21
autor: Q.bak
siwy1982 pisze:jezeli masz ta sama skrzynie a inny licznik z innym indexem niz oryginalny to predkościomierz bedzie ci przeklamywał
no to właśnie wiem, i dlatego zastanawiam się jaki włożyć żeby nie przekłamywał.
Skoro w benzyniakach, przy skrzyni 4T tylko z lepszym wyposażeniem były montowane zegary z obrotkiem, a były one w 90% z indexem 950 to jaki był tam ślimak? też czerwony? przecież wtedy właśnie musiałby przekłamywać. A do tego co za różnica czy benzyna czy diesel, wszystko zależy od skrzyni.
siwy1982 pisze:pozatym polecam ten temat
Wszystkie tematy o indexach w liczniku przeczytałem już dawno, w żadnym nie jest napisane, jakiego koloru ślimak ma być przy skrzyni 4T i prędkościomierzu o indexie 975.

: ndz sty 25, 2009 18:59
autor: bongo
Q.bak, 935 był montowany w 1,3.
A 975 to mi zalatuje jakim amerykańcem raczej.A co do koloru ślimaka,pewnie nie chodzi tylko o niego.Jeśli był czerwony i biały,różnica między nimi była rzędu zęba lub dwóch,to moim zdaniem różnica była albo w samych zegarach,albo w mechanizmie napedzajacym te ślimaki.

: ndz sty 25, 2009 18:59
autor: siwy1982
Q.bak pisze:Oryginalnie miałem index prędkościomierza 935, skrzynie 4T i czerwony ślimak.
Teraz mam inny licznik z indexem 975
skoro oryginalnie miałeś index 935 to taki musisz mieć, kolor ślimaka nie ma z tym nic wspólnego

: ndz sty 25, 2009 19:46
autor: Q.bak
siwy1982 pisze:skoro oryginalnie miałeś index 935 to taki musisz mieć
ale nie mam!!!
siwy1982 pisze:kolor ślimaka nie ma z tym nic wspólnego
jakto nie, właśnie od ilości zębów zależy ilość obrotów linki
bongo pisze:935 był montowany w 1,3
to jakim cudem miałem zegary właśnie z takim indexem a mam 1.6??
Na pewno nie było nic zmieniane bo dopiero ja zacząłem sie bawić w modzenie w tym aucie (a znam jego historie do 1990 na podstawie niemieckiej książki serwisowej) a od 1990 wiem kto tym autem jeździł.
bongo pisze:975 to mi zalatuje jakim amerykańcem raczej
Raczej nie bo wszystko jest w km. 1035 były w USA.
bongo pisze: albo w mechanizmie napedzajacym te ślimaki.
Ślimak napędzany jest przez wałek połączony (przez jakieś przekładnie) z przednią osią, który moge się założyć, że w kaźdej skrzyni 4T jest ten sam.

Teraz mam zamontowany biały ślimak i prędkość oraz dystans pokonany pokrywa się (w 95%) z danymi gps'owymi. Czerwony ma mniej (15 zębów) więc kręci się szybciej, wtedy licznik mi zawyżał prędkość, dlatego wymieniłem na biały.