Strona 1 z 1

Turbina po regeneracji...

: śr sty 21, 2009 18:56
autor: j4s1u
Witam jak w temacie zamontowalem turbine po regeneracji do swojego g3 1.9 TD (aaz) wszysto pieknnie... odpalilem.... auto chodzilo ok. 30 min na wolnych obrotach.... pozniej przejechalem ok 1 km predkosc 50-60 km/h by turbina sie przepalila... maska w gore czy wszystko gra [stan-OK] to jade na trase zrobilem ok 7 km na 3 biegu srednia predkosc 6-70 km/h. zatrzymalem sie pod slepem bo kumpel chcial zobaczyc jak silnik chodzi... macha w gore zaje fajnie mowi szybko ci poszla naprawa... spod sklepu do domu ok 300metrow jade. wpadam do garazu po plyn do spryskiwaczy macha w gore i co?? szok caly silnik w oleju doskownie wszystko!!! zlapalem sie za glowe co teraz przewod pekl czy co?? co moglo sie stac?? ze tak prysnol olejem... pomocy :crazy:

: śr sty 21, 2009 19:05
autor: t0mal
j4s1u pisze:przewod pekl czy co?



:bajer:

chociaz mogla sie tez nakretka polozowac

: śr sty 21, 2009 19:33
autor: j4s1u
nakretka ktora masz na mysli ta co podaje olej do turbiny?? sprawdzalem samochod po przejechaniu ok.7 km i nic sucho zero sladu oleju. a po przejechaniu 300 m caly uwalony... wiec jak nakretka to chyba wczesniej dalo by znac...

: śr sty 21, 2009 19:49
autor: t0mal
Jak rozumiem 8300 metrów zrobiłeś od naprawy no no to jest wcześnie :)

Jak z wieszchu cały silnik obzygany to nie ma bata cos sie musiało odkrecić.

Sprawdzałeś nakretki na magistrali czy sie nie poluzowały (kluczem)?

: śr sty 21, 2009 20:15
autor: j4s1u
t0mal pisze:Sprawdzałeś nakretki na magistrali czy sie nie poluzowały (kluczem)?
ktore to bo z mechaniki jestem zielony?? turobo przykrecilem tak jak powinno byc... wszystko przykrecone silnik uwalony jest od strony skrzyni biegow... mysle ze moze przewod jakis pekl tylko czemu ?? i po ok 1h pracy silnika...

[ Dodano: 21 Sty 2009 20:37 ]
myslicie ze to cos powaznego czy tylko owa nakretka lub pekniety przewod?? jutro umyje silnik i zobacze... najwyzej zawal i po sprawie bedzie... jak to cos powaznego ;/ 500zł za turbinke i 8 km :( masakra :crazy:

: śr sty 21, 2009 22:15
autor: adi1982
j4s1u pisze:
t0mal pisze:Sprawdzałeś nakretki na magistrali czy sie nie poluzowały (kluczem)?
ktore to bo z mechaniki jestem zielony?? turobo przykrecilem tak jak powinno byc... wszystko przykrecone silnik uwalony jest od strony skrzyni biegow... mysle ze moze przewod jakis pekl tylko czemu ?? i po ok 1h pracy silnika...

[ Dodano: 21 Sty 2009 20:37 ]
myslicie ze to cos powaznego czy tylko owa nakretka lub pekniety przewod?? jutro umyje silnik i zobacze... najwyzej zawal i po sprawie bedzie... jak to cos powaznego ;/ 500zł za turbinke i 8 km :( masakra :crazy:
nic innego jak tylko oczyścić wszystko odpalić i patrzeć z skąd daje prosta sprawa :okej:

myć z rozsądkiem aby czegoś nie zalać przypadkiem -lub powycierać szmatką nasączoną w rozpuszczalniku oczywiście zimny silnik.

: śr sty 21, 2009 23:41
autor: martuncio
kolego a zdążyłeś odczuć jakąś różnice w pracy turbo po regeneracji??u mnie troszkę cieknie olej i tez nadawala by sie do wymiany ale narazie bardzo malutko olej daje wiec zostawiam ja w spokoju tylko chciałem się dowiedzieć czy różnica jest??

: czw sty 22, 2009 12:37
autor: j4s1u
turbina jest na dotarciu przez ok 30 km jazdy z predkoscia ok 6-070 km/h tak mi doradzono
jak wiesz zrobilem nim ok 8 km.. ;( ale roznica jest bo kumpel wymienial i teraz to mu idzie ;]

: czw sty 22, 2009 13:14
autor: Lukas-182
Kolego j4s1u sprawdź zasilanie turbiny w olej (rurka z filtra oleju do turbosprężarki) czy na pewno jest cała, szczelna... Sprawdź także króćce na tej rurce, może wyrobione i nie uszczekniaj,ą dobrze po dokręceniu nakrętki... powrót oleju z turbosprężarki dokręciłeś ??? Bo kiedyś sąsiad montował turbo w swoim Volvo V40 i nie dokręcił dokładnie tego przewodu i po 1.5km jazdy wylało mu się ponad 2 litry oleju na drogę :)

Newralgiczne punkty do sprawdzenia to:

--Zasilanie oleju w turbo (nakrętka przy filtrze oleju i przy turbosprężarce, no i sam rurka)
--Powrót oleju z turbosprężarki (śruby przy turbo i przy bloku czy tam misce olejowej)

Więcej możliwości wydostania się oleju nie widzę...

Dużo ci oleju poszło po tej przygodzie ??

: śr mar 11, 2009 22:24
autor: j4s1u
"--Zasilanie oleju w turbo (nakrętka przy filtrze oleju i przy turbosprężarce, no i sam rurka) tam byla przyczyna... problem usuniety :D co do regeneracji w razie W bede pamietal :D :bajer: