Strona 1 z 2

Problem z wysokimi obrotami po rozgrzaniu silnika. POMOCY

: śr sty 21, 2009 00:09
autor: majsterbaciar
Witam. Mam Golfika 94r. 1.9 TD GTD. 75 KM.
Opisze problem. Autko chodziło super dopóki nie padła mi bateria ( akumulator) . Po pożyczeniu prądu z innego samochodu auto działa inaczej. Jak jest zimny wszystko ok ale po przejechaniu ok 3 km gdy sie trochę rozgrzeje to obroty na biegu jałowym wariują ponad 2000! Nie wiem co sie stało i jak z tym sobie poradzić. kolega mi doradził żebym ściągną klemy z akumulatora , złączył je razem i zostawił tak na jakiś czas, ze niby sie cos tam zresetuje ale wydaje mi sie to dziwne.
Proszę pomocy. Każdy głos cenny.
Pozdrawiam.

: śr sty 21, 2009 00:25
autor: andrew.zbyrko
nie ruszałeś nic przy pompie czasem?
94 r to pompa całkowicie mechaniczna! z elektronika nie ma nic do sterowania pompą, jest tylko 1 istotny kabel do gaszenia.

: śr sty 21, 2009 00:41
autor: majsterbaciar
Nie dotykałem pompy... A co mogło się stać???

: śr sty 21, 2009 00:53
autor: andrew.zbyrko
możesz opisać dokładniej jak te obroty wzrastają? może cięgno gazu się zacina, a jak wolno schodzi z obrotów to wydatek szczatkowy za duzy

: śr sty 21, 2009 01:01
autor: majsterbaciar
Nagle wzrasta szybko tak jak by sie nagle coś przełączało i zawsze jak sie tylko silnik podgrzeje. po przejechaniu ok 10 - 20 min. i ten moment jak sie to zaczyna sie dziać to mam chwilowe zakłócenia w radio ( mocno zakłóca fale radiowe na ok kilku sekund). później dość szybko rosną same obroty do poziomu nieco ponad 2000. i sa stabilne na tym poziomie. podczas jazdy tez sie utrzymuje już cały czas taki poziom. (podczas zmiany biegów). ale dziwne ze to sie tak złożyło z tym ze padła bateria...

: śr sty 21, 2009 01:05
autor: PinkFloyd
majsterbaciar pisze:Nagle wzrasta szybko tak jak by sie nagle coś przełączało i zawsze jak sie tylko silnik podgrzeje. po przejechaniu ok 10 - 20 min. i ten moment jak sie to zaczyna sie dziać to mam chwilowe zakłócenia w radio ( mocno zakłóca fale radiowe na ok kilku sekund). później dość szybko rosną same obroty do poziomu nieco ponad 2000. i sa stabilne na tym poziomie. podczas jazdy tez sie utrzymuje już cały czas taki poziom. (podczas zmiany biegów). ale dziwne ze to sie tak złożyło z tym ze padła bateria...
Obroty sie zmieniaja jak wyłącza sie swiece zarowe, w AAZ grzeja przez 2,5 min po odpaleniu lub do temp. silnika 64st w zaleznosci co bedzie szybciej, zmniejsza sie obciazenie silnika i rosna obroty- nie ma tu mechanizmów wyr. obroty w zaleznosci od obciazenia- chyba ze to jest AAZ z klimą.. Po wyłaczeniu lekko sie podniosa ale nie drastycznie tak o ok 100-150 obr - dopuszczalne, jak wiecej to cos naknociłes z wydatkiem szczatkowym lub linka nie odbija na pompie- zobacz czy sie nie zatarł amortyzatorek pompy i nie odbija do konca.

: śr sty 21, 2009 01:22
autor: majsterbaciar
Dobrze sprawdze ten amortyzator na pompie. a można go jakoś usprawnić jeśli to będzie jego wina?? :) czy trzeba wymienić na nowy???
Przepraszam ze pytam ale co to jest wydatek szczątkowy..? Nie znam sie na budowie silnika za bardzo...

PS Nie grzebałem nic w silniku a tym bardziej przy pompie.

: śr sty 21, 2009 01:24
autor: PinkFloyd
majsterbaciar pisze:Dobrze sprawdze ten amortyzator na pompie. a można go jakoś usprawnić jeśli to będzie jego wina?? :) czy trzeba wymienić na nowy???
Przepraszam ze pytam ale co to jest wydatek szczątkowy..? Nie znam sie na budowie silnika za bardzo...

PS Nie grzebałem nic w silniku a tym bardziej przy pompie.
Zobaczysz element pompy który naciaga linka gazu jest tam ogranicznik który w spoczynku musi opieraź sie na śrubie regulacyjnej - czyli na wydatku szczątkowym- musi jego dotykać.

[ Dodano: Sro 21 Sty, 2009 ]
Tu masz foto

Obrazek

: śr sty 21, 2009 01:34
autor: majsterbaciar
Super jesteście. dzięki. jutro wszystko zbadam. oby to był ten amortyzator....

: śr sty 21, 2009 01:37
autor: PinkFloyd
majsterbaciar pisze:Super jesteście. dzięki. jutro wszystko zbadam. oby to był ten amortyzator....
Zobacz czy sie opiera na srubie- moze zewnetrzna sprezyna korpusu sie przycina- u mnie była kiedys zapiaszczona i nie odbijała do konca.

[ Dodano: Sro 21 Sty, 2009 ]
Podejrzewam ze to nie ma nic wspólnego z przyspieszaczem kąta wtrysku lub samym kątem- bo jak by był przyspieszony to autko ma za silny wtedy bieg jałowy zeby nastapiły takie wahania obrotów- najczesciej sa wtedy jak wydatek szczakowy za mocno wykrecony lub nie do konca - nawet ok tylko 2-3mm nie odbija linka lub mechanizm. Jezeli wszystko bedzie ok to wtedy zostanie dokłądne przyjżenie sie pompie wtryskowej. A jak teraz autko odpala na zimno i ciepło??? Jak tam u ciebie w AAZ dolne koło pasowe- ma bicie???

: śr sty 21, 2009 01:53
autor: majsterbaciar
A jeszcze ostatnie pytanie może nie za bardzo związane z tematem ale nie chce zaśmiecać forum nowymi tematami a w opcji szukaj tego nie znalazłem.
Mianowicie co to jest za przewód/kabelek co wchodzi do pompy wtryskowej pomiędzy 4 wyjścia z pompy(przewody wtryskowej) . znajduje sie dokładnie w środku czterech wyjść z pompy to jakiś czujnik?? bo widzę ze tam kabelek był kiedyś klejony taśma...

: śr sty 21, 2009 01:56
autor: PinkFloyd
majsterbaciar pisze:A jeszcze ostatnie pytanie może nie za bardzo związane z tematem ale nie chce zaśmiecać forum nowymi tematami a w opcji szukaj tego nie znalazłem.
Mianowicie co to jest za przewód/kabelek co wchodzi do pompy wtryskowej pomiędzy 4 wyjścia z pompy(przewody wtryskowej) . znajduje sie dokładnie w środku czterech wyjść z pompy to jakiś czujnik?? bo widzę ze tam kabelek był kiedyś klejony taśma...
Masz pompę juz z automatycznym pzyspieszaczem kąta wtrysku?? ten czujnik jest bardzo wazny bo dynamicznie koryguje kat wtrysku- to samo co w TDI N108. Ale dziwne ze masz GTD a w nim nie było takich pomp, pojawiły sie dopiero po 95r.

: śr sty 21, 2009 01:57
autor: andrew.zbyrko
majsterbaciar pisze:A jeszcze ostatnie pytanie może nie za bardzo związane z tematem ale nie chce zaśmiecać forum nowymi tematami a w opcji szukaj tego nie znalazłem.
Mianowicie co to jest za przewód/kabelek co wchodzi do pompy wtryskowej pomiędzy 4 wyjścia z pompy(przewody wtryskowej) . znajduje sie dokładnie w środku czterech wyjść z pompy to jakiś czujnik?? bo widzę ze tam kabelek był kiedyś klejony taśma...
pewno masz pompe z elektroniczym regulatorem kąta wtrysku, to jest czujnik, przestawiacz powinien znajdować się poniżej. o ile dobrze myśle..

: śr sty 21, 2009 02:02
autor: majsterbaciar
A istnieje jakiś związek pomiędzy stanem tego kabelka do czujnika a tymi obrotami?? Może te obroty to wina czujnika?? eh tylko rozważam wszystkie ewentualności..