Skrzynia od 1,6 do 1,9
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Skrzynia od 1,6 do 1,9
Witajcie. Dawno tu nic nie pisałem. Ale teraz narodził mi sie pomysł w głowie wiec pytam.
Mam okazyjnie do kupienia 1,9 TD AAZ z mk3 i chce to wsadzić do mk1. Sprawa wygląda tak ze mam ori skrzynie z MK1 z 1,6 diesla i chciałbym ją tam zostawić. I teraz moje pytanie czy ta skrzynie podejdzie?? Próbował ktoś ?? I ogólnei jakie sa problemy z 1,9 TD w mk1??
Dzięki
Mam okazyjnie do kupienia 1,9 TD AAZ z mk3 i chce to wsadzić do mk1. Sprawa wygląda tak ze mam ori skrzynie z MK1 z 1,6 diesla i chciałbym ją tam zostawić. I teraz moje pytanie czy ta skrzynie podejdzie?? Próbował ktoś ?? I ogólnei jakie sa problemy z 1,9 TD w mk1??
Dzięki
nie sztuką jest mieć nowego golfa, sztuką jest wsadzić całe serce w starego by wyglądał jak nowy
Moje MK1 Cabrio: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1461509#1461509
Moje MK1 Cabrio: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1461509#1461509
Sprzęgło w aaz jest wieksze tj 210mm no a co za tym idzie inne koło zamachowe, pewnie trzeba bedzie podmienić, musi się ktos wypowiedzieć ktos ktos kto zmieniał sprzęgło na wieksze w 1.6
Pozatym zwróć uwagę jaka pompa siedzi w tym 1.9, bo jak trafi ci sie "półelektroniczna" to bedziesz potrzebował sterownika.
Inna jest przednia poduszka slinika, ale niewiem czy to bedzie problem przy przekładce.
Pozatym zwróć uwagę jaka pompa siedzi w tym 1.9, bo jak trafi ci sie "półelektroniczna" to bedziesz potrzebował sterownika.
Inna jest przednia poduszka slinika, ale niewiem czy to bedzie problem przy przekładce.
Ostatnio zmieniony wt sty 20, 2009 01:27 przez t0mal, łącznie zmieniany 1 raz.
- eldorado84
- Gadatliwa bestia
- Posty: 944
- Rejestracja: czw sty 26, 2006 13:56
- Lokalizacja: lubartów
w aaz jest zwykła pompa mechaniczna, zero kompa, obsłóga prosta jak budowa cepa + do tego modyfikacje jakie można w tych silnikach zrobić i jeszcze w budzie mk1 to byłaby istna rakieta - dosłownie. Dobre mody z tym silnikiem i 7-8sekund masz do sety z palcem w dupie i do tego spalanie śr. ok 6-6,5litra co można chcieć więcej.t0mal pisze:Sprzęgło w aaz jest wieksze tj 210mm no a co za tym idzie inne koło zamachowe, pewnie trzeba bedzie podmienić, musi się ktos wypowiedzieć ktos ktos kto zmieniał sprzęgło na wieksze w 1.6
Pozatym zwróć uwagę jaka pompa siedzi w tym 1.9, bo jak trafi ci sie "półelektroniczna" to bedziesz potrzebował sterownika.
Inna jest przednia poduszka slinika, ale niewiem czy to bedzie problem przy przekładce.
http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=10205&start=0
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=54809
- O żesz ty kur.., w chu.. jeb.. twoja mać, pier...ny, zasr.., poje..y kut..s !! - Powiedział marynarz, po czym szpetnie zaklął. ;) ;)
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=54809
- O żesz ty kur.., w chu.. jeb.. twoja mać, pier...ny, zasr.., poje..y kut..s !! - Powiedział marynarz, po czym szpetnie zaklął. ;) ;)
Kolego od 1995 szły półelektroniczne i miały sterownik pompy, immo, i była ładna wiązka kabli przy silniku. Taki AAZ ma złącze diagnostyczne i nawet jeden blok pomiarowyeldorado84 pisze:w aaz jest zwykła pompa mechaniczna, zero kompa
Wiem co mówie moja kobita ma takiego no i niestety same z nim problemy....
Tak tak, tylko uważaj czy koło na wale sie nie giba no i zdaża sie że pompy od wspomagania wyją.Dobrze gada,świetny i niezawodny motorek
Ostatnio zmieniony wt sty 20, 2009 12:56 przez t0mal, łącznie zmieniany 2 razy.
- eldorado84
- Gadatliwa bestia
- Posty: 944
- Rejestracja: czw sty 26, 2006 13:56
- Lokalizacja: lubartów
to fakt, zgadza się ze tam szły te pompy półelektroniczne, ale z tego wiem one są bez gruszki i ciulowato się je podkręca i że chyba mają ssanie automat. co nie jest dobrym rozwiązaniem, lepsze ręczne (ale to moje zdanie). Co do koła na wale to też fakt że trzeba sprawdzać czy sie nie giba, co do wspomy to nie słyszałem że wyją. Pochwale sie (ale chyba nie ma czym ) że mój padluch ma 520tys. nakukane i nawet jeszcze głowica dobra. Koło się nie gibie latam nim po 160km/h, jest podkręcony i będzie bardziej, polecam ten silniczek. Powiem tak jeżeli będzie na bierząco sprawdzał podstawowe eksplatacyjne rzeczy i w pore wymieniał to .. czemu nie 500tys. można walnąć na tym motorze gdzie nie które benzyny połowe tego jak mają to już padaka - nie obrażam benzynt0mal pisze:Kolego od 1995 szły półelektroniczne i miały sterownik pompy, immo, i była ładna wiązka kabli przy silniku. Taki AAZ ma złącze diagnostyczne i nawet jeden blok pomiarowyeldorado84 pisze:w aaz jest zwykła pompa mechaniczna, zero kompa
Wiem co mówie moja kobita ma takiego no i niestety same z nim problemy....
Tak tak, tylko uważaj czy koło na wale sie nie giba no i zdaża sie że pompy od wspomagania wyją.Dobrze gada,świetny i niezawodny motorek
[ Dodano: Wto Sty 20, 2009 13:42 ]
co do mocowania to dobry spaw spawarką elekrtyczną (na elektrody - odradzam migomat na drut) i po zawodach silnik bedzie sie trzymał, a nawet możliwe że przeżyje ten spaw brachekITA pisze:Dobrze gada,świetny i niezawodny motorek z dużą rezerwą mocy,Tylko nie wiem jak z mocowaniem silnika-może być troche robotyeldorado84 pisze:Dobre mody z tym silnikiem i 7-8sekund masz do sety z palcem w dupie i do tego spalanie śr. ok 6-6,5litra co można chcieć więcej.
http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=10205&start=0
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=54809
- O żesz ty kur.., w chu.. jeb.. twoja mać, pier...ny, zasr.., poje..y kut..s !! - Powiedział marynarz, po czym szpetnie zaklął. ;) ;)
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=54809
- O żesz ty kur.., w chu.. jeb.. twoja mać, pier...ny, zasr.., poje..y kut..s !! - Powiedział marynarz, po czym szpetnie zaklął. ;) ;)
ponoć w dieslu 1.6 są skrzynie z trochę dłuższymi przełożeniami niż w 1.9. Ale już nie gadajcie że po 95r. jest elektroniczny sterownik pompy. Jak już to od 94r. i pompa jest nadal na linke, tylko ma elektroniczny przyspieszacz. A gniazdo diagnostyczne to ma nawet mój z 92r. bo wiązki były kładzione do wszystkich. Moje zdanie takie że AAZ dużo lepszy niż pierwszy TDI, czyt. 1Z.
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=216083][size=167]>>GTD sprzedam<<[/size][/url]
[...]vwolfi pisze:ponoć w dieslu 1.6 są skrzynie z trochę dłuższymi przełożeniami niż w 1.9
Nieprawda.
Bez sterownika jak zdrowy to jakos odpali i pojedzie, ale nie bedzie sie zmieniał kąt wtrysku w funkcji obrotów.vwolfi pisze:Jak już to od 94r. i pompa jest nadal na linke, tylko ma elektroniczny przyspieszacz.
to może wystarczy przerobić przyspieszacz spowrotem na linkę i gut?t0mal pisze: Bez sterownika jak zdrowy to jakos odpali i pojedzie, ale nie bedzie sie zmieniał kąt wtrysku w funkcji obrotów.
Bo np. 2.4D w AUDI też miało automatyczne "ssanie" ale tam to polegało na zasadzie podłączenia pod układ chłodzenia: zimy płyn - wyciagniete, ciepły płyn- schowane i bez problemu sie to dało przerobić na linke
Ostatnio zmieniony wt sty 20, 2009 16:39 przez garczus, łącznie zmieniany 2 razy.
nie sztuką jest mieć nowego golfa, sztuką jest wsadzić całe serce w starego by wyglądał jak nowy
Moje MK1 Cabrio: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1461509#1461509
Moje MK1 Cabrio: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1461509#1461509
- eldorado84
- Gadatliwa bestia
- Posty: 944
- Rejestracja: czw sty 26, 2006 13:56
- Lokalizacja: lubartów
zostaw do na później. Najważniejsze wsadzić silnik, odpowiednio podłączyć i odpalić. A jak ta wygląda sprawa z przegłubami, maglownicą, drążkami kierowniczymi, sprawdzałeś czy coś podpasi? A zawieche jaką zastosujesz? Jak masz glebe to OK, ale jak serie zawiech to trzeba coś pomodzić bo silniczek od aaz troszke waży i na serii może za bardzo usiąść już nie wspomn o prowadzeniu ze może być "ciulowate"garczus pisze:to może wystarczy przerobić przyspieszacz spowrotem na linkę i gut?t0mal pisze: Bez sterownika jak zdrowy to jakos odpali i pojedzie, ale nie bedzie sie zmieniał kąt wtrysku w funkcji obrotów.
Bo np. 2.4D w AUDI też miało automatyczne "ssanie" ale tam to polegało na zasadzie podłączenia pod układ chłodzenia: zimy płyn - wyciagniete, ciepły płyn- schowane i bez problemu sie to dało przerobić na linke
http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=10205&start=0
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=54809
- O żesz ty kur.., w chu.. jeb.. twoja mać, pier...ny, zasr.., poje..y kut..s !! - Powiedział marynarz, po czym szpetnie zaklął. ;) ;)
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=54809
- O żesz ty kur.., w chu.. jeb.. twoja mać, pier...ny, zasr.., poje..y kut..s !! - Powiedział marynarz, po czym szpetnie zaklął. ;) ;)
sprawa z przegubami sie zgubi jak podejdzie skrzynia z 1,6. a o reszcie nawet nei mysle bo musi podeść, Zawias mam sport wiec tez nei ma problemu.eldorado84 pisze:zostaw do na później. Najważniejsze wsadzić silnik, odpowiednio podłączyć i odpalić. A jak ta wygląda sprawa z przegłubami, maglownicą, drążkami kierowniczymi, sprawdzałeś czy coś podpasi? A zawieche jaką zastosujesz? Jak masz glebe to OK, ale jak serie zawiech to trzeba coś pomodzić bo silniczek od aaz troszke waży i na serii może za bardzo usiąść już nie wspomn o prowadzeniu ze może być "ciulowate"garczus pisze:to może wystarczy przerobić przyspieszacz spowrotem na linkę i gut?t0mal pisze: Bez sterownika jak zdrowy to jakos odpali i pojedzie, ale nie bedzie sie zmieniał kąt wtrysku w funkcji obrotów.
Bo np. 2.4D w AUDI też miało automatyczne "ssanie" ale tam to polegało na zasadzie podłączenia pod układ chłodzenia: zimy płyn - wyciagniete, ciepły płyn- schowane i bez problemu sie to dało przerobić na linke
nie sztuką jest mieć nowego golfa, sztuką jest wsadzić całe serce w starego by wyglądał jak nowy
Moje MK1 Cabrio: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1461509#1461509
Moje MK1 Cabrio: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1461509#1461509
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 66 gości