Sposób na stwierdzenie usterki G28 i G40 - czy dobry ?
: pn sty 19, 2009 02:36
Witajcie,
Już kiedyś na forum podałem że mam problem z moim golfikiem o tu link
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=152805
Dalej wywala mi błąd :
16705 - Engine Speed Sensor (G28): Implausible Signal
P0321 - 35-10 - - - Intermittent
Zmierzyłem opór na pinie 1 i 2 (wg instrukcji z książki) i opór wynosi ok 500 Ohm. W książce Poradnik użytkownika VW GOLF i BORA - WKŁ wyd.2 - wyczytałem że wartość oporu powinna wynosić około 1 kOhm - więc mój odbiega - pal licho, wczoraj postanowiłem kupić ten czujnik twierdząc że skoro odbiega to jest uszkodzony.
ale dzisiaj czytałem post innego kolegi
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=205627
gdzie wyczytałem że nie koniecznie jest uwalony G28 a może być uwalony G40
I tu się zastanowiłem:
Wiem że oba czujniki G28 i 40 ze sobą współpracują. Jeżeli jeden "wysiądzie" drugi "nadrabia" robotę i auto z oporem ale zapala czy też uruchamia się.
A teraz pomysł :
Wypinam oba czujniki - wg mnie - auto nie pali
Wpinam np G28 - auto zapala - czyli G28 jest OK - lub inna sytuacja
Wpinam np G28 - auto nie zapala - czyli pewnie jest uszkodzony. Aby potwierdzić wypinam G28 i wpinam G40 - wg mnie gdy samochód wtedy zapali na 100% jest coś z G28 lub przewodami (stykami) do niego dochodzącymi.
Oczywiście można zrobić analogicznie na przykładzie G40
Czy dobrze kombinuję ?
Już kiedyś na forum podałem że mam problem z moim golfikiem o tu link
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=152805
Dalej wywala mi błąd :
16705 - Engine Speed Sensor (G28): Implausible Signal
P0321 - 35-10 - - - Intermittent
Zmierzyłem opór na pinie 1 i 2 (wg instrukcji z książki) i opór wynosi ok 500 Ohm. W książce Poradnik użytkownika VW GOLF i BORA - WKŁ wyd.2 - wyczytałem że wartość oporu powinna wynosić około 1 kOhm - więc mój odbiega - pal licho, wczoraj postanowiłem kupić ten czujnik twierdząc że skoro odbiega to jest uszkodzony.
ale dzisiaj czytałem post innego kolegi
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=205627
gdzie wyczytałem że nie koniecznie jest uwalony G28 a może być uwalony G40
I tu się zastanowiłem:
Wiem że oba czujniki G28 i 40 ze sobą współpracują. Jeżeli jeden "wysiądzie" drugi "nadrabia" robotę i auto z oporem ale zapala czy też uruchamia się.
A teraz pomysł :
Wypinam oba czujniki - wg mnie - auto nie pali
Wpinam np G28 - auto zapala - czyli G28 jest OK - lub inna sytuacja
Wpinam np G28 - auto nie zapala - czyli pewnie jest uszkodzony. Aby potwierdzić wypinam G28 i wpinam G40 - wg mnie gdy samochód wtedy zapali na 100% jest coś z G28 lub przewodami (stykami) do niego dochodzącymi.
Oczywiście można zrobić analogicznie na przykładzie G40
Czy dobrze kombinuję ?